• 1
  • 2
2023-08-04, 10:24
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Tjejer som legat runt och bara haft korta förhållanden, är ofta krångliga, grälsjuka och har en massa komplex. Den där "bad girl"-fasaden döljer oftast bara att de inte förstår sig på ömsesidighet.
Man kan tro att de ska ha en lättsam inställning till sex, men det visar sig ofta att det är precis tvärtom. De kommer aldrig förbi "dejtstadiet", så där förhållandet borde kunna bli enkelt och avslappnat, så blir det stelt och fullt med tvivel.

Intressant iakttagelse, men jag har noterat att så är fallet med män också.
Desto fler sexpartners man haft desto mer problem verkar det bli att vara i långvariga relationer!

Detta för att man inte verkar kunna förknippa den emotionella kopplingen med sex och intimitet (spekulerar jag).
Citera
2023-08-04, 10:45
Avstängd
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QxZtVyPrQ9981AZX
Detta för att man inte verkar kunna förknippa den emotionella kopplingen med sex och intimitet (spekulerar jag).

Exakt så! Jag upplever att dessa personer blir sexuellt defensiva.
Citera
2023-08-04, 10:52
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Exakt så! Jag upplever att dessa personer blir sexuellt defensiva.

Jag antar att det har att göra med att den här one-night-stand kulturen i Sverige. Tidigt i sin sexuella karriär kanske dessa personer får känslor efter sex, men då hör den andre partern inte av sig. Tillräckligt många sådana här incidenter gör att man blir "härdad" och "rå".

Sex blir en råvara.

Lägg därtill om man dejtar andra så blir det att man lättare är "otrogen" då skiljelinjen mellan när man är tillsammans och fortfarande "lär känna" varandra är utsudad. Då blir man sviken än en gång.

Svartsjuka uppstår dessutom lättare.

Allt dessa situationer med varandra gör att det blir en giftig cocktail som sedan i värsta fall mynnar ut i det du beskriver.

Mina erfarenheter är dock att även brudar som inte legat runt, också kan vara störda med svartsjuka och gräl, men då är det oftast på grund av familjeförhållanden snarare än ett promiskuöst sexliv. Men då har relationerna varit oftast mer långvariga lol...
Citera
2023-08-04, 11:44
Medlem
Trollet420s avatar
Tjejer som gillar/har gillat tjack eller mdma är bäst när det gäller både de som ligger runt och de i förhållanden
Citera
2023-08-04, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dunkelheit01
Jag har haft möjligheten att få träffa en tjej som varit riktigt duktig i sängen. Ni vet när hon tar många fina initiativ som aldrig kan feltolkas, sätter sig nära, slänger över benen på dina knän och som klämmer lite skämtsamt spontant sådär.

Tjejer som ligger runt, är de mindre bra i sängen? Rent generellt nu. De som ligger runt mycket kan tänkas snappa upp en del. Men de som har förhållanden kanske lär sig själva bättre?

Vad tror ni?

Glömde en sak, skriv gärna ålder på tjejen ni haft erfarenhet av.

Det som är viktigast är kvinnans sätt att vara inte sex.

- hur mycket gillar hon dig.

- vad gör hon för beräkningar angående dig vill hon dig väl eller är det något annat som styr henne. Anledningen att man har älska för evigt är just att paret ska tänka på ett annat sätt.

- hur obesvärad är hon över sexet , alltså det blir aldrig någon plåga utan det är som vardag.

Vad har man för nytta av en som uppträder med bra sex , men det enda hon har i åtanke är sexet. Det blir inte hållbart.
Citera
2023-08-08, 03:38
Medlem
Hur skulle man kunna bli kär eller förälskad i någon som ligger runt eller har kk? Knappast så att sex är en idrott, och man är bättre pga antal ställningar eller att det finns någon avgörande teknisk bit i sexet.

Någon nämnde trasighet. Den sortens trasighet som kk-mänskor bär på, ger jag ingenting för.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in