Jag skrev följade inlägg för denna tråd
(FB) Gynning och Berg gav sextipset ”finska rycket" till 15 åringar i Mörbyskolan i Sthlm men den blev slängd i papperskorgen innan jag han svara, så klistrar in vad jag skrev där, här istället, efter moderatorns hänvisning. Kontexten är att Carolina Gynning gjort bort sig genom att råka berätta om detta för en klass 15-åringar.
---
Finska rycket är en utmärkt preventivmetod oavsett vad diverse moraltanter här i tråden säger.
Problemet med finska rycket är att man kan inte lära ut den till ett gäng 15-åringar som inte lärt sig känna skillnad på att vara kåt eller kissnödig, det är som upplagt för katastrof eftersom man inte är mogen för denna metod i den åldern.
För att få budskapet att gå fram har man därför hittat på att sperma läcker ur kuken innan utlösning. Ja, när man är 15 år och inte känner eller kan kontrollera sin egen kropp än kanske
Andra saker man hittar på för att anpassa budskapet till mottagaren (15-åringar) är exempelvis att Cannabis är en inkörsport till dödsknark, detta fabulerande kan säkert många här på forumet relatera till.
Budskapet måste anpassas till målgruppen, och då behöver man ibland förenkla budskapet så mycket att det inte längre är helt sant, för att lärdomen (vilket är det viktiga) ska kunna nå mottagaren!
Fattar man inte vad det fetade ovan betyder, så är man troligen 15 år själv.