• 1
  • 2
2014-04-05, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pickledonion
Man måste dock minnas att säden kan vara aktiv i en kvinna i flertalet dagar. Nu riktar jag inte denna varning mot dig då du verkar utöva perfekt coitus interruptus. Jag önskar enbart förtydliga ditt inlägg något.
Jadå, inga problem. Det har jag ju självklart med i beräkningarna.
Citera
2014-04-07, 06:08
Medlem
divinahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjauuuu
Jag och mitt ex körde med finska rycket i ett år utan att hon blev gravid. Om det är tur eller otur det får vi aldrig veta
Men efter det året blev hon gravid ändå? Hur många gånger hade ni sex under det året i snitt / månad och den månad hon blev gravid? mvh
Citera
2014-04-07, 06:09
Medlem
divinahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jetblack666
Klart det kan funka bra, en fördel är ju om du dessutom vet när ägglossningen är.

Har kört det där i evigheter. Satsen kan läggas in när det inte är fara för ägglossning och när det närmar sig så kör man antingen sprut utanför eller så skippar man helt de få dagar när det är som "farligast".

Nu däremot är det en bulle i ugnen, gick på första försöket.

Hehe låter bra det!

Tänkte att PESSAR kan va bra preventivmetod att kombinera med finska rycket btw?

OCH Grattis till bullen
Citera
2025-03-12, 12:24
Medlem
MyckeSenapSkaDeVas avatar
Jag skrev följade inlägg för denna tråd (FB) Gynning och Berg gav sextipset ”finska rycket" till 15 åringar i Mörbyskolan i Sthlm men den blev slängd i papperskorgen innan jag han svara, så klistrar in vad jag skrev där, här istället, efter moderatorns hänvisning. Kontexten är att Carolina Gynning gjort bort sig genom att råka berätta om detta för en klass 15-åringar.

---

Finska rycket är en utmärkt preventivmetod oavsett vad diverse moraltanter här i tråden säger.

Problemet med finska rycket är att man kan inte lära ut den till ett gäng 15-åringar som inte lärt sig känna skillnad på att vara kåt eller kissnödig, det är som upplagt för katastrof eftersom man inte är mogen för denna metod i den åldern.

För att få budskapet att gå fram har man därför hittat på att sperma läcker ur kuken innan utlösning. Ja, när man är 15 år och inte känner eller kan kontrollera sin egen kropp än kanske

Andra saker man hittar på för att anpassa budskapet till mottagaren (15-åringar) är exempelvis att Cannabis är en inkörsport till dödsknark, detta fabulerande kan säkert många här på forumet relatera till.

Budskapet måste anpassas till målgruppen, och då behöver man ibland förenkla budskapet så mycket att det inte längre är helt sant, för att lärdomen (vilket är det viktiga) ska kunna nå mottagaren!

Fattar man inte vad det fetade ovan betyder, så är man troligen 15 år själv.
Citera
2025-03-12, 17:53
Bannlyst
Det är nog väldigt säkert. Det ska mycket till för att lyckas bli gravid, bl a många spermier.
Citera
2025-03-22, 22:33
Medlem
Felpost.
Senast redigerad av Hiitsme 2025-03-22 kl. 22:38.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in