• 1
  • 2
2014-04-02, 06:58
Medlem
divinahs avatar
"Finska rycket: När en man har sex med en kvinna utan kondom och drar ut sin lem med ett ryck precis innan han kommer i syfte att inte göra henne gravid".

Finns det någon statistik på hur bra metoden fungerar??? Vet att försats kan innehålla spermier och så men hur stor sannolikhet är det egentligen att dessa få spermier når hela vägen till ägget när de inte ens "skjuts iväg" eller så???
Citera
2014-04-02, 07:10
Bannlyst
Är det vanligt bland finnar eller varför heter det så?
Citera
2014-04-02, 07:21
Medlem
Även känt som Coitus interruptus
Citera
2014-04-02, 07:22
Bannlyst
Spermierna simmar av sig själva, därför måste dom inte skjutas iväg.

Metoden är ineffektiv.
Citera
2014-04-02, 08:24
Medlem
pickledonions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ER433
Även känt som Coitus interruptus

Intressant länk. Coitus interruptus låter som ett skämt taget från "Life of brian".

Citat:
Ursprungligen postat av trq
Spermierna simmar av sig själva, därför måste dom inte skjutas iväg.

Metoden är ineffektiv.

Ineffektiv och ineffektiv, wikipedialänken i inlägget ovan dig påstår en failure rate för perfekt utövning av metoden på endast 4%. Det tycker jag var förvånansvärt effektivt ändå, inte sant?
Citera
2014-04-02, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pickledonion
Intressant länk. Coitus interruptus låter som ett skämt taget från "Life of brian".

Ineffektiv och ineffektiv, wikipedialänken i inlägget ovan dig påstår en failure rate för perfekt utövning av metoden på endast 4%. Det tycker jag var förvånansvärt effektivt ändå, inte sant?

Finns redan i bibeln, så "finska rycket" är ganska gammalt. Historien om "Onan som spillde sin säd på jorden" tex.
Citera
2014-04-02, 12:23
Medlem
Drinkycrows avatar
Det är säkert. Försatsen innehåller för lite spermier för att göra någon gravid. Se bara till att pissa mellan utlösningar för att rensa rören så att säga för annars kan du få med spermier från den tidigare utlösningen. En av anledningarna det finska rycket har så dåligt rykte är för att folk misslyckas med att hålla sig men sedan bestämt hävdar att de använde finska rycket.

Jag tog upp finska rycket och graviditet orsakad av försats i denna tråden:

(FB) Etiskt av sexualrådgivare att ljuga?

Kanske kan hitta något läsvärt där.
Citera
2014-04-02, 14:11
Medlem
Jag och mitt ex körde med finska rycket i ett år utan att hon blev gravid. Om det är tur eller otur det får vi aldrig veta
Citera
2014-04-02, 16:46
Medlem
GrumpyOldMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ER433
Finns redan i bibeln, så "finska rycket" är ganska gammalt. Historien om "Onan som spillde sin säd på jorden" tex.
Ja visst, men kopplingen till Finland kan jag inte hitta i bibeltexten
Senast redigerad av GrumpyOldMan 2014-04-02 kl. 16:50.
Citera
2014-04-02, 22:29
Medlem
Klart det kan funka bra, en fördel är ju om du dessutom vet när ägglossningen är.

Har kört det där i evigheter. Satsen kan läggas in när det inte är fara för ägglossning och när det närmar sig så kör man antingen sprut utanför eller så skippar man helt de få dagar när det är som "farligast".

Nu däremot är det en bulle i ugnen, gick på första försöket.
Citera
2014-04-05, 08:35
Medlem
pickledonions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jetblack666
Klart det kan funka bra, en fördel är ju om du dessutom vet när ägglossningen är.

Har kört det där i evigheter. Satsen kan läggas in när det inte är fara för ägglossning och när det närmar sig så kör man antingen sprut utanför eller så skippar man helt de få dagar när det är som "farligast".

Nu däremot är det en bulle i ugnen, gick på första försöket.

Man måste dock minnas att säden kan vara aktiv i en kvinna i flertalet dagar. Nu riktar jag inte denna varning mot dig då du verkar utöva perfekt coitus interruptus. Jag önskar enbart förtydliga ditt inlägg något.
Citera
2014-04-05, 08:47
Medlem
Stess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pickledonion747

Jag vill bara förstärka det här.
Det är inte så osäkert som alla vill få det att låta. Precis som pickledonion skriver är det 4% risk vid perfekt användande, 22% vid slarvigt. För kondom är det 2% och 18%.
Dock skyddar inte finska rycket mot sjukdomar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in