Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-04-02, 09:09
  #13
Medlem
tjenaremannen123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ninjutsu
Själv undrar jag hur man ens lyckas bli beroende om man inte själv vill vara en rökare?

Det händer inte, alla som röker vill vara rökare. Annars hade de slutat för länge sedan. Allt påhitt om att de inte vill och att de försöker sluta är för att verka duktiga inför omgivningen men oftast för sig själva.
Citera
2014-04-02, 09:12
  #14
Medlem
pajasos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpooN.
Det finns bara en regel och det är att du ALDRIG köper någon nikotin själv. Börjar man köpa paket som man bara har på helger så kommer det sluta att man "råkade" ha över några på söndagsmorgonen och så tar man en cigg till pizzan och så är man redan på fel bana.

Aha, är det därför ni feströkare aldrig har några egna jävla cigg...
Citera
2014-04-02, 11:12
  #15
Medlem
Är vanligtvis snusare men kombinationen av snus och alkohol har aldrig fallit på plats.
Men när alkoholen börjar ta sin fart så sitter en cigg bra mycket bättre, smakligt, socialt och mer anpassande.
Citera
2014-04-02, 14:27
  #16
Medlem
SpooN.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pajaso
Aha, är det därför ni feströkare aldrig har några egna jävla cigg...

Ja var det svårt att tyda eller? Jag förstår att det är jobbigt att bjuda på cigg när man är jude som dig.
Jag behöver inte tigga för att bli bjuden på cigg och för den delen så rökar jag inte mer än 2 cigg per helg om jag ens får sug för det
Citera
2014-04-09, 15:29
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjenaremannen123
Det händer inte, alla som röker vill vara rökare. Annars hade de slutat för länge sedan. Allt påhitt om att de inte vill och att de försöker sluta är för att verka duktiga inför omgivningen men oftast för sig själva.
Kom tillbaka när du rökt i 40 år och sen försöker sluta cold turkey, så kan du se att det inte är så förbannat enkelt.

Själv är jag feströkare men snusar på vardagarna så har aldrig haft något problem med att inte röka på ett par månader.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback