Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-04-02, 00:45
  #1
Medlem
Author7s avatar
Jag har börjat tänka "feströkare" och jag har alltid funderat på hur de lyckas röka bara på fest utan att bli beroende? Kan ni som "feströker" berätta om era erfarenheter.
Citera
2014-04-02, 00:50
  #2
Medlem
auktors avatar
är "feströkare".

kan röka i perioder, nån vecka i taget ibland. för att sedan ha ett uppehåll på några månader. det går med humöret.

har svårt för att bli beroende av något, verken sprit eller nikotin har gjort mig beroende även ifall jag brukat det konstant under en längre tid.

mvh // auktor
Citera
2014-04-02, 00:52
  #3
Medlem
Jag feströker lr social röker..dock är jag redan beroende av nikotin(snus) men det skrev du ingenting om i trådstarten!
Citera
2014-04-02, 00:54
  #4
Medlem
zaimans avatar
Man blir bara beroende om man börjar röka i vardagen, att röka en kväll i veckan är otillräckligt för att bli beroende
Citera
2014-04-02, 00:55
  #5
Medlem
latsedres avatar
Jag snusar dagligen så att feströka för mig går alldeles utmärkt. Cigaretter är för övrigt något som jag aldrig tyckt varit speciellt gott, men tillsammans med en öl är det fint samtidigt som det är förhållandevis socialt att röka.
Citera
2014-04-02, 00:56
  #6
Medlem
Cerises avatar
Nu har jag inte rökt på många dagar, tänker aldrig på cigaretter och känner mig inte ett dugg sugen. Rökte varje dag för inte så längesedan. Är förvånad över att jag inte har fastnat.
Citera
2014-04-02, 01:27
  #7
Medlem
lottobarns avatar
Är både fieest rökare och fiest snusare, men har svårt att hålla det på en rimlig nivå. Kort gott blir jag helt enkelt periodare!
Citera
2014-04-02, 02:10
  #8
Medlem
SpooN.s avatar
Det finns bara en regel och det är att du ALDRIG köper någon nikotin själv. Börjar man köpa paket som man bara har på helger så kommer det sluta att man "råkade" ha över några på söndagsmorgonen och så tar man en cigg till pizzan och så är man redan på fel bana.
Citera
2014-04-02, 02:22
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpooN.
Det finns bara en regel och det är att du ALDRIG köper någon nikotin själv. Börjar man köpa paket som man bara har på helger så kommer det sluta att man "råkade" ha över några på söndagsmorgonen och så tar man en cigg till pizzan och så är man redan på fel bana.

Alternativt - om man inte pallar juda sig - slänger man sitt ciggpack efter utekvällen. Har pendlat mellan att röka, snusa, båda och inget. Just nu snusar jag i veckan medan jag unnar mig cigg när jag dricker. Det funkar bra för mig och jag röker aldrig nykter.

Att enbart få in nikotin genom att feströka fungerar också bra, såvida man inte - som tidigare konstaterats i tråden - börjar få med sig ciggpack hem till nyktra dagar.
Citera
2014-04-02, 03:09
  #10
Medlem
ninjutsus avatar
Alla är inte lika sinnessvaga när det kommer till substansberoende, antar att det är genetiskt. Och skulle man känna sig sugen sådär en vardag så är det ju bara att ge fan i att köpa mer cigaretter, hur svårt kan det vara? Det är inte så att någon drar en till affären och tvingar en att slänga upp pengar, det är ett aktivt val man gör själv och handlar bara om sinnessvaghet och dålig disciplin. Själv undrar jag hur man ens lyckas bli beroende om man inte själv vill vara en rökare?
Citera
2014-04-02, 07:50
  #11
Medlem
Kan mycket väl köpa ett paket till en fest för att slippa tigga av alla, men då röker man helt enkelt inte på vardagarna sen utan sparar resten till en annan fest eller när man nu är sugen på att röka. Nu har jag inte känt mig sugen på ett tag trots att jag har druckit alkohol och så, då röker man inte helt enkelt...
Citera
2014-04-02, 07:57
  #12
Medlem
Feströkt i över 12 år. Emellan fester har det hänt att jag tagit någon då och då också. I perioder över månader har jag inte rökt något alls. Nu har jag slutat helt. Inte känt av något beroende någonsin. Förutom då ibland när man tar någon öl och tycker att det kunde ha suttit bra med en cigg då också. Det beror ju på att jag faktiskt tycker att det är nice.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback