2014-03-31, 23:31
Medlem
Hej,
Jag har en vän som är på kuba atm. Eftersom man bara kan föra in ett begränsat antal i landet börjar jag undra om man kan skicka fler. Tullverkets regler säger att gåvocigarrer upp till 10/person är ok men beskattas 2 kr styck. Funderar därmed över möjligheten att få 20 hemskickade på mig och min tjej. Nu kommer den stora frågan. Hur skickar man på bästa sätt från Kuba? DHL ska vara sjukt dyrt och då lönar det sig inte. Kubas lokala post ska inte gå att lita på om jag har förstått det rätt? Har hört att det finns något som heter Cuba pack international och undrar om det kan vara ett alternativ. Hade pratat med min vän men han dyker bara upp på facebook lite random och kan inte riktigt hålla en diskussion utan det blir mer att vi kommunicerar över dagar, så behöver veta vad jag ska skriva

Är det någon med erfarenhet av en liknande situation här?

Tack på förhand.
Citera
2014-04-01, 08:32
Medlem
Var där för ett år sen och DHL var det enda jag fann som kunde skicka utanför Kuba. Tror det tog ca 2 månader för vykorten att komma fram.
Skicka är ej rekommenderat enligt mig då det aldrig går att lita på posten där enligt mig. Sen kan det gå fortare också.

Jag tog med mig max antal cigarrer hem men kunde lika gärna packat den full. Fanns inga tullar någonstans att bry sig om men kanske hade tur?
Försök om du vill testa men går det i så fall på billiga cigarrer som kan försvinna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in