En lustighet Den som tillverkat minnesplattan kan ha stor symbolisk betydelse tänker jag, kanske tom för de som anstiftade mop. Den ska va där i 100 år kanske mer.
Tänker på luntorna som restes 1987 med symbolims kan minnesplattan dölja något?
https://youtu.be/HZX1yXB3c7A?feature=shared&t=561
Såg i dag på pierre näsmans video med erik engström på mop-platsen på inzooningen av minnesmärket såg jag plötsligt ett namn torsten treutiger eller tt. Säg så här jag tror inte det var en slump att jag skulle se det namnet.
Näsor föresten brukar man inte tänka på några speciella då? För att förstå hur jag tänker så menar jag att ord namn o siffror kan visa vägen om man är öppen för det. Näsman blir då ett mellanösternland
https://www.askerohistorier.se/enhor...ele-och-green/
I denna länken känner jag igen Rossö var det inte elit som bruka va där? Tetrapackgubben och sosseministern en av palmes närmaste vet jag bestämt.
Såg vid inzoomningen på minnesmärket att det stod torsten treutiger. Treutiger är för mig en tv kändis men också kungavänner adel eller wannabe adel.
På wikipedia står det skuptör från Ronneby men boendes i Täby. Som ni vet så är Täby aktuellt i flera sammanhang i mop. Som ni vet postade jag nyligen en länk på frimurerimedlemmar det skulle kunna va så att denna man var en del i det gäng i Täby. Det är bara en gissning men sådana här skulptörer brukar överleva genom vänskap och band till folk som har pengar att kulturera och pissa in minnesmärken av dem själva de får då också va med i frimurarklubben tänker jag. Har sett det själv i medlemsregister att det kan va ingenjörer miljonärer läkare o så plötsligt en artist eller skulptör.
Jag tänker på serien goda man på svt när de vill ha med kommunalrådet i frimurarklubben det handlade om vad de kunde tjäna på att ha med han o tjänster o gentjänster.
Detta har jag inga belägg för men man måste skriva vad man tänker för att folk ska kunna asociera.
Så till en lustighet när man följer Torsten treutigers fru treutigers släkt bakåt till 1700-talet så har man en amiral
tänker på amiralerna som gick emot palme och så har man en som heter skytte och en som heter kill-ian som översatt till svenska blir döda.
Är det någon som vet vilka Treutiger hade för vänner i Täby och om han var frimurare? Det är alltså gruppen som bestämmer o ger torsten uppdraget som är intressant.
Jag har också tidigare skrivit att kungen eller prins bertil kan ha varit ansvarig abolition o därmed kan man inte utreda mordet jag ser att torsten har gjort en minnesmedaljong av kungens 30 årsdag 1976.
Tittar lite mer på videon och strax efter ser jag 2 saker till namnet på dekorima är nu urban deli
va fan matte har ju sagt att någon nämnde urban på lac bandet och sen har vi ju indien Dehli eller deli kan det bli tydligare? Man kan börja skönja konturerna på anstiftarna. De är svenska fd adel som står kungen nära. De har 2 problem palme stoppar deras lukrativitet och man vill ha en kung som man kan kotrollera som innan o inte en palme som man inte kan kontrollera.