2014-03-31, 12:01
Medlem
Så här är det, jag och min kille har pratat ett tag på att skaffa barn. Jag är 20 och han är 24, han har redan en son på 2 år, och han är världens bästa pappa verkligen så de är inte problemet.
Men hur ska jag veta att jag är redo för ett eget barn? Jag vill helst av allt bli gravid nu innan jag ändrar mej, men min kille säger att vi ska vänta tills efter sommaren så att jag får "lekt av mej" innan.
Vad tycker ni, köra på nu eller vänta?
Citera
2014-03-31, 12:03
Medlem
Har du universitetsutbildning? Om ja, kör på. Annars vänta.

Vem fan är redo för barn? Ingen är någonsin.
Citera
2014-03-31, 12:07
Bannlyst
vad menar han med lekt av sig?
Citera
2014-03-31, 12:13
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Om du måste ställa frågan så är svaret NEJ! Och vadå bli gravid innan du ångrar dig?
Väx upp och använd skydd!
Citera
2014-03-31, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1love
vad menar han med lekt av sig?

Supa, vara med vänner, hitta på spontana saker. Sånt man helt enkelt inte kan göra hur som helst med ett bebis.
Citera
2014-03-31, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Livingmyownlife
Om du måste ställa frågan så är svaret NEJ! Och vadå bli gravid innan du ångrar dig?
Väx upp och använd skydd!

Menar mest att jag varit helt anti barn fram tills jag träffade min kille, och tänk om vi väntar med barn, och så blir det helt enkelt inte av och så sitter man där som 35 och idiotförklarar sej själv för att man inte tog tillfället i akt.
Citera
2014-03-31, 12:46
Medlem
pajasos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meinherzbrennt
Menar mest att jag varit helt anti barn fram tills jag träffade min kille, och tänk om vi väntar med barn, och så blir det helt enkelt inte av och så sitter man där som 35 och idiotförklarar sej själv för att man inte tog tillfället i akt.

Är du så osäker på saken som du framstår så ska du verkligen vänta med att skaffa barn, att ångra att man skaffade barn blir ju lite knepigare än att ångra att man inte skaffade barn.
Citera
2014-03-31, 12:46
Bannlyst
Citat:

Panika inte!

Du är 20 och har förmodligen 15 fertila år kvar. Förstår din barnlängtan och om det är rätt/fel i nuläget vet bara du själv. Dock är det nog mycket enklare om man får barn när man har en inkomst osv.

Kolla runt bland andra i din ålder och fråga dem hur det upplevt det hela.

Tycker kring 24-25 är en bra ålder.

Lycka till!
Citera
2014-03-31, 12:48
Medlem
Lite konstigt uttryckt av din kille, rent bokstavligen, men innebörden ska du absolut ta till dig. Han är ju redan en ung förälder, och har förmodligen haft sina funderingar på om han gjort rätt eller om han behövt offra nåt i livet.
Han har ju tonvis med erfarenhet jämfört med dig redan, och han kanske ser samma som vi, att om du behöver ställa dig/oss/honom frågan är du inte mogen.

Sen kan det ju vara att han inte ser dig som sina barns moder alls. Han kanske aldrig vill ha barn med dig, men ger dig ett halvdiplomatiskt svar för att köpa sig tid. Eller så vill han kanske det senare och bara behöver leka av sig själv före han får en gravid flickvän igen.

Oavsett tankegångarna bakom är svaret givet, rusa inte in i ett beslut som ger dig ett livslångt engagemang och åtagande innan du är redo. Mer redo än nu, ivf.
Citera
2014-03-31, 12:54
Medlem
provocative77s avatar
Citat:
Är du 35 så är det inte för sent att skaffa barn.
Några saker du ska tänka på.
Har du inte lekt av dig än så har du inte lekt färdigt i sommar heller.
Under 25 är inte barn en självklarhet. Det är först då man normalt sett är kapabel att ta bra o rationella beslut. Håller du inte med så se dig omkring. Av alla singelmorsor du ser, hur många verkar ha varit över 25 när de skaffade barn.
Din kille är 24 o har redan ett barn. En underbar pappa säger du. Jasså? En underbar pappa i min värld är en pappa som är engagerad i sitt barn tillsammans med barnets mor.
Fundera lite på varför din kille inte är tillsammans med barnets mor. Bör finnas en anledning till att de inte är tillsammans.
Andra saker att fundera på. Ekonomi.
Skulle DU klara av att vara en singelmorsa och klara ekonomin med enbart underhåll o barnbidrag. Dvs, har du ett fast jobb som genererar den inkomsten. Att du klarar första året med föräldrapeng är en sak. Men det är minst 17 år kvar att försörja barnet.

Här fick du iaf några av alla saker att tänka på. Jag skulle kunna skriva en roman om detta.
Valet är ditt.
Själv fick jag barn när vi var 23/22 år samt när vi var 25/24 år. Vi var för unga samt inte alls rätt för varandra. Men jag är en tolerant person så jag stod ut till barnen var 13 resp 11 år. Sedan drog jag med full kalabalik i familjen.
Hade vi väntat några år hade inte mina älskade barn ens fötts. Då hade vårt förhållande i stället gått i kras långt tidigare o med facit i hand hade det varit att föredra.
Ps. Jag älskar mina barn o ångrar inte dem. Bara tidpunkt o mor.
Citat:
Ursprungligen postat av ER433
Har du universitetsutbildning? Om ja, kör på. Annars vänta.
Vem fan är redo för barn? Ingen är någonsin.
Behövs universitetsutbildning nu för tiden för att skaffa barn? Satan vad allt har utvecklats på senare tid.
Citera
2014-03-31, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av provocative77
Är du 35 så är det inte för sent att skaffa barn.
Några saker du ska tänka på.
Har du inte lekt av dig än så har du inte lekt färdigt i sommar heller.
Under 25 är inte barn en självklarhet. Det är först då man normalt sett är kapabel att ta bra o rationella beslut. Håller du inte med så se dig omkring. Av alla singelmorsor du ser, hur många verkar ha varit över 25 när de skaffade barn.
Din kille är 24 o har redan ett barn. En underbar pappa säger du. Jasså? En underbar pappa i min värld är en pappa som är engagerad i sitt barn tillsammans med barnets mor.
Fundera lite på varför din kille inte är tillsammans med barnets mor. Bör finnas en anledning till att de inte är tillsammans.
Andra saker att fundera på. Ekonomi.
Skulle DU klara av att vara en singelmorsa och klara ekonomin med enbart underhåll o barnbidrag. Dvs, har du ett fast jobb som genererar den inkomsten. Att du klarar första året med föräldrapeng är en sak. Men det är minst 17 år kvar att försörja barnet.

Här fick du iaf några av alla saker att tänka på. Jag skulle kunna skriva en roman om detta.
Valet är ditt.
Själv fick jag barn när vi var 23/22 år samt när vi var 25/24 år. Vi var för unga samt inte alls rätt för varandra. Men jag är en tolerant person så jag stod ut till barnen var 13 resp 11 år. Sedan drog jag med full kalabalik i familjen.
Hade vi väntat några år hade inte mina älskade barn ens fötts. Då hade vårt förhållande i stället gått i kras långt tidigare o med facit i hand hade det varit att föredra.
Ps. Jag älskar mina barn o ångrar inte dem. Bara tidpunkt o mor.

Behövs universitetsutbildning nu för tiden för att skaffa barn? Satan vad allt har utvecklats på senare tid.

Anledningen till att min kille och mamman till hans barn inte är tillsammans är för att det var ett one night stand, hon ringde ett tag senare och berättade att han var en av 3 möjliga pappor till barnet. Faderskapstest visade att han var det. Han fick efter att lilleman var född bara träffa honom 6-7 gånger dom första 9 månaderna, sen erbjöd han henne att flytta in hos honom för pojkens skull, dom bodde ihop några månader, sen flyttade hon ihop med sin kille. Hon är en jävla pundare som aldrig i hela helvetet borde fått ett barn, hon gav honom för fan inte ens mat! Gör det min kille till en dålig pappa? Jag skulle säga den bästa pappan i hela världen som tog det stackars barnet ifrån sin mor!

Ekonomiskt sätt är inga problem då jag har fast anställning sen ett år tillbaka.
Citera
2014-03-31, 13:24
Medlem
jag är snart 27 år gammal och har barn och fru och kan säga med handen på hjärtat att du inte ska skaffa barn för än du närmar dig 30 och inte binda upp dig på något vis innan dess dumpa killen knulla runt festa lev livet och sen skaffa unge
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in