Citat:
Ursprungligen postat av
meinherzbrennt
Menar mest att jag varit helt anti barn fram tills jag träffade min kille, och tänk om vi väntar med barn, och så blir det helt enkelt inte av och så sitter man där som 35 och idiotförklarar sej själv för att man inte tog tillfället i akt.
Är du 35 så är det inte för sent att skaffa barn.
Några saker du ska tänka på.
Har du inte lekt av dig än så har du inte lekt färdigt i sommar heller.
Under 25 är inte barn en självklarhet. Det är först då man normalt sett är kapabel att ta bra o rationella beslut. Håller du inte med så se dig omkring. Av alla singelmorsor du ser, hur många verkar ha varit över 25 när de skaffade barn.
Din kille är 24 o har redan ett barn. En underbar pappa säger du. Jasså? En underbar pappa i min värld är en pappa som är engagerad i sitt barn tillsammans med barnets mor.
Fundera lite på varför din kille inte är tillsammans med barnets mor. Bör finnas en anledning till att de inte är tillsammans.
Andra saker att fundera på. Ekonomi.
Skulle DU klara av att vara en singelmorsa och klara ekonomin med enbart underhåll o barnbidrag. Dvs, har du ett fast jobb som genererar den inkomsten. Att du klarar första året med föräldrapeng är en sak. Men det är minst 17 år kvar att försörja barnet.
Här fick du iaf några av alla saker att tänka på. Jag skulle kunna skriva en roman om detta.
Valet är ditt.
Själv fick jag barn när vi var 23/22 år samt när vi var 25/24 år. Vi var för unga samt inte alls rätt för varandra. Men jag är en tolerant person så jag stod ut till barnen var 13 resp 11 år. Sedan drog jag med full kalabalik i familjen.
Hade vi väntat några år hade inte mina älskade barn ens fötts. Då hade vårt förhållande i stället gått i kras långt tidigare o med facit i hand hade det varit att föredra.
Ps. Jag älskar mina barn o ångrar inte dem. Bara tidpunkt o mor.
Citat:
Ursprungligen postat av
ER433
Har du universitetsutbildning? Om ja, kör på. Annars vänta.
Vem fan är redo för barn? Ingen är någonsin.
Behövs universitetsutbildning nu för tiden för att skaffa barn? Satan vad allt har utvecklats på senare tid.