Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-04-01, 20:53
  #3589
Medlem
FramAxels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av usmcc
Outa vittnen? Låter ju jävligt smart din pajas. Vem fan är du? Hade du något med misshandeln o göra?

Enligt dig ska vi alltså publicera uppgifter på vittnena? Gatuadress, namn, jobb osv. Idiot.

Bevisligen vittnen som ljuger som fan och försöker leda utredningen åt ett heöt annat håll. Häng med lite för fan. Utredarna berättar i kväll att det står klart att INGET tillhygge har använts och att det är ETT slag som har utdelats och att BO sedan har dött av fallet i marken. Ställ detta mot vittnen som anmäler till polisen att de har sett tre man förfölja BO, slå ner honom med en glasflaska, sparka och slå honom när han ligger ner plus hindra personer som försöker hjälpa BO. Vad är deras syfte med det? Tänk efetr innan du levererar salvaor och svador på fyllan.
Citera
2014-04-01, 20:54
  #3590
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svenbrynolf
Vet inte hur många ggr i tråden som firma-äcklen skrivit att dådet inte kan vara utfört av firmamänniskor pga deras etik som bygger på att inte attackera julgranar och nu har vi alltså svart på vitt:
DIF-Stefan mördades av ett gäng firmamänniskor. Dådet utfördes rätt och slätt av dessa narkotikapåverkade kriminella som kallar sig fotbollssupporters.

Firma Etik är något man försöker få till och gå ut med för att vi skall tycka att det deras beteende är ok och att vi skall tycka "det är lugnt de slåss ju bara med varandra" men så är ju inte fallet.
Se på de som satt på restaurangen? Vad fan hade de gjort? Vad hade restaurang ägaren gjort? På den film som cirkulerar ser man klart och tydligt även hur man sparkar på den som ligger ner.
I stridens hetta finns det ingen moral eller etik. Finns inga regler som följs när oftast påtända eller fulla män möts för att slåss och säg inget annat. När adrenalinet tar över så försvinner förståndet. Om det har sån jävla moral och etik då kan firmorna betala klubbarnas böter tycker jag.
Citera
2014-04-01, 20:55
  #3591
Medlem
RobertoSavianos avatar
http://www.expressen.se/kvallsposten...er-krogattack/

Äckliga helsingborgare som sprider sådana här rykten för att på nåt sätt försvara sina vidriga handlingar.
Citera
2014-04-01, 20:58
  #3592
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diurnalis
Vadå lagt hela Helsingborg i ruiner?? Det va väl inte stökigare i söndags än vad det brukar vara när det är högrisk matcher!
Jag va där som många andra och djurgårdarna gjorde väl varken mer eller mindre än vad helsingborgarna gjorde..

Ruinerna måste vara legoslottet du själv trampade på när du skulle gå till mamma och berätta att du kissat i sängen
Ok. Det var lugnt i söndags. ..

Själv var jag i centrum i lördags kväll och natt. Då var det inte lugnt. Det tio sekunder från det att jag lämnade taxin tills första flaskan kom flygande mot vårt sällskap. Och sedan höll det på de tre timmar vi tillbringade på några pubar.

Och för att klargöra: det var tillresta Djurgårdssupportrar som stod för i princip allt bråk vi bevittnade. Inte för att det har betydelse för mordet, men försök fan inte skönmåla något.
Citera
2014-04-01, 20:58
  #3593
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FramAxel
Bevisligen vittnen som ljuger som fan och försöker leda utredningen åt ett heöt annat håll. Häng med lite för fan. Utredarna berättar i kväll att det står klart att INGET tillhygge har använts och att det är ETT slag som har utdelats och att BO sedan har dött av fallet i marken. Ställ detta mot vittnen som anmäler till polisen att de har sett tre man förfölja BO, slå ner honom med en glasflaska, sparka och slå honom när han ligger ner plus hindra personer som försöker hjälpa BO. Vad är deras syfte med det? Tänk efetr innan du levererar salvaor och svador på fyllan.

Ett mongo ifrån Bjuv antar jag.
En firmakille ifrån FL ger sig på en julgran, jävligt fegt!
Sätt er själva i karantän, ni är körda förall framtid.
Var är Cassius 142 som var övertygad att det INTE var em firmakille?
Citera
2014-04-01, 21:02
  #3594
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
http://www.expressen.se/kvallsposten...er-krogattack/

Äckliga helsingborgare som sprider sådana här rykten för att på nåt sätt försvara sina vidriga handlingar.

För rykten förvrängs eller förstärks ju aldrig.
Faktum kvarstår ju dock. 5-10 djurgårdare har gett sig på harmlösa restaurangbesökare. Är det mindre äckligt att påstå att lika många HIFare gett sig på offret med glasflaskor och sedan sparkat på honom när han ligger ner? Det ryktet lär ju inte komma från Helsingborgare.
Citera
2014-04-01, 21:03
  #3595
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
http://www.expressen.se/kvallsposten...er-krogattack/

Äckliga helsingborgare som sprider sådana här rykten för att på nåt sätt försvara sina vidriga handlingar.

Tror jag inte det är, då det finns vittnen från platsen som agerat sjukvårdare!
5 patienter är egentligen 7 som färdades till sjukhus med 6 ambulanser, står på sjukvårdarens facebook, där han också kritiserar tidningarnas rapportering!

Citat:
Här slutade en mycket trevlig kväll med goa vänner. 4 i familjen, N*cklas M*lmquist M*ri L*rsson Br*rson Tim M*lmquist M*rielle *gren, 1 god vän, G*ran L*ndgren fick åka ambulans, jag själv fick agera First Responder och sjukvårdsledare. 7 till sjukhus med 6 ambulanser.
http://www.facebook.com/thomassusanne.malmquist
Citera
2014-04-01, 21:05
  #3596
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tottte
Ok. Det var lugnt i söndags. ..

Själv var jag i centrum i lördags kväll och natt. Då var det inte lugnt. Det tio sekunder från det att jag lämnade taxin tills första flaskan kom flygande mot vårt sällskap. Och sedan höll det på de tre timmar vi tillbringade på några pubar.

Och för att klargöra: det var tillresta Djurgårdssupportrar som stod för i princip allt bråk vi bevittnade. Inte för att det har betydelse för mordet, men försök fan inte skönmåla något.

Jag skönmålar ingenting, men jag vill inte snedvrida nått heller. Det va inga ruiner i Helsingborg. Sen har ett mynt två sidor & jag står inte på någons sida, tycker bara det hela är tragiskt!
Citera
2014-04-01, 21:06
  #3597
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Tror jag inte det är, då det finns vittnen från platsen som agerat sjukvårdare!
5 patienter är egentligen 7 som färdades till sjukhus med 6 ambulanser, står på sjukvårdarens facebook, där han också kritiserar tidningarnas rapportering!


http://www.facebook.com/thomassusanne.malmquist


Coolt.. Jävla lögnare.. Välkommen till sthlm, du lär få agera sjukvårdare.. Fyfan vad trött jag är på er gröthalsar nu
Citera
2014-04-01, 21:07
  #3598
Medlem
1procentares avatar
Tycker det är synd att det slutade så olyckligt.

Alla hatar som fan här men hur många har inte varit i slagsmål innan?

Det är LÄTT hänt att ett slag tar fel och motståndaren hamnar i backen och eventuellt kan få livshotade skador.


Nu i detta skedet så gav dom sig på en SK "julgran" varför vet vi inte, men kan ha varit ngn ordväxling och sen har dom gett han en box i huvudet. Han föll i backen och sedan dog.

Med pga att denna händelsen har blivit så uppmärksammad då det aldrig skett innan eller jo 1 gång innan så har det blivit så stort för det aldrig händer att någon dör.



SÅ lek inte änglar här för kan garantera att 90% här har varit i slagsmål innan. Och hade det du gått fel och han ni slog föll olyckligt ner i stenmarken o dog så hade ni också varit mördare.

men inte blivit lika outade som NW



Tråkigt är det. Att det gick så illa men kolla bara varje helg ute på helger, fan slagsmål varje kväll och flera gånger med olika individer. Folk slår sparkar misshandlas får glasflaskor i huvudet etc. Folk dör och folk blir svårt skadade eller klarar sig lindrigt undan. Sen är det inget mer med det.

Tycker alla ska lägga ner fördomarna. Visst det var fel och det vill jag poängtera men så jävla otur att det blev så fel.


Så det jag vill att ni ska förstå som läser detta är att detta kan hända alla. Det kan hända dig som kör 10km för fort med bil o råkar köra över ett barn som springer ut på gatan. Eller när ni hamnar i ett krogslagsmål och bara matar slag. Tar det då fel så är ni mördare tänk på det.


Detta var inget planerat mord därav han lämna in sig själv pga sjukt mkt ångest. Oskyldigt folk har blivit attackerat förr. massa blev attackerade på fredagen av massa djurgårdare och på andra matcher, eller andra sammanhang som krogen, skolan osv.


liksom senast ngn dog i fotbollsammanhang av huliganer osv var 2002 eller 2004. Sen har det inte hänt innan i Sverige. Tänk att de tog 10-12 år att ngn skulle dö, tänk så många oskyldiga som blivit nerslagna eller hur många slagmål som inträffat under dessa åren och ingen dött. % måste vara jäävligt låg att detta just skulle ske men ngn gång händer det OCH DÄRAV så uppmärksammat !
Citera
2014-04-01, 21:08
  #3599
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Coolt.. Jävla lögnare.. Välkommen till sthlm, du lär få agera sjukvårdare.. Fyfan vad trött jag är på er gröthalsar nu

Förklara gärna varför HIFare i Stockholm ska få agera sjukvårdare. Har svårt att hänga med där.
Citera
2014-04-01, 21:09
  #3600
Medlem
PacmanSwes avatar
"– Det påstods att vittnen sett gärningsmannen slå en flaska i huvudet på offret. Det hade inte förekommit någon flaska i det bråk där han var inblandad, därför trodde han inte att handlade om samma händelse, utan om något som hänt på annan plats i Helsingborg"
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18647387.ab

På bilden som var uppe några sidor bak i tråden ser man ju klart och tydligt att det ligger glassplitter bakom ena polisen. De behöver ju såklart intre vara från just "mordvapnet", men det var mest en parantes.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback