Flashback bygger pepparkakshus!
2014-03-30, 15:13
Medlem
Hej tänkte att vi kunde ha en tråd där man kan tipsa varandra om kiosker som säljer billiga cigaretter i stan. Det blir väldigt dyrt att köpa för fullpris. Jag kan börja med att skriva två tips men jag väntar med det tills jag vet att det är tillåtet med en tråd som den här på forumet.
Citera
2014-03-30, 15:19
Medlem
auktors avatar
köp hem tobak och hylsor för att rulla egna cigg. halverar priset mer eller mindre.

vissa turkkiosker har ju smuggelcigg ifall man har rätt kontakt med dem.

mvh // auktor
Citera
2014-03-30, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av auktor
köp hem tobak och hylsor för att rulla egna cigg. halverar priset mer eller mindre.

vissa turkkiosker har ju smuggelcigg ifall man har rätt kontakt med dem.

mvh // auktor

Hur mycket billigare blir det om man rullar egna? Hur många cigg räcker ett sådant paket tobak till?
Citera
2014-03-30, 18:54
Medlem
teamforce2s avatar
Jag rullade egna ett tag. Köpte 100g för 80 spänn i en kiosk i ytterby. Räckte i två månader för mig. Papper och filter går på ungefär en hundring också. Så ca 200 spänn för 2 månaders tobaksförbrukning.

Notera även att jag rökte mindre när jag rullade själv för man orkar inte rulla en cigg medans man går från affären till bilen.
Citera
2014-03-31, 02:36
Medlem
auktors avatar
(FB) Tjäna på att rulla egna?
"du tjänar mycket på det skulle jag säga, jag själv röker inte detta men min mor gör det, hon köper 1kg tobak för ca 200kr, ingen kvalitets tobak är det ju inte då, men på det så får man ju ut en jävla massa cigaretter, hyllsorna kostar ju ca 15kr för 200st så det är ju inte heller en så stor summa.

så enligt mina beräkningar så är det ca 0.7g tobak i en cigarett, vi säger 1g så blir det lättare att räkna då blir det 1000 cigg för 200kr, sedan hyllsor 200x5 = 75kr dvs 275kr för 1000st cigg vilket är som 52 paket cigg, vanliga cigg kostar ju mellan 46kr - 55kr per paket och för dessa pengar så får du 5 paket"

"En kompis till mig rullar egna cigg, hon räknar att ett paket då kostar 7kr att rulla själv men att köpta dock smakar bättre! "

"Vill man "tjäna" pengar på rökning får man ge sig på råa tobaksblock som man maler ner själv, då blir priset ungefär 20kr per 20 cigg.
Finns att köpa i Göteborg på grönsakstorget vid kinesiska ambassaden åt höger efter den lilla kines affären, där kommer man till en affär som skyltar med tobaksblock och massa rökdon. "

så säg, 1kr ciggen för att få en bra smakande cigg. ? brukar även ha högre nikotinhalt, det märker man verkligen.

mvh // auktor
Citera
2014-04-04, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av auktor
(FB) Tjäna på att rulla egna?
"du tjänar mycket på det skulle jag säga, jag själv röker inte detta men min mor gör det, hon köper 1kg tobak för ca 200kr, ingen kvalitets tobak är det ju inte då, men på det så får man ju ut en jävla massa cigaretter, hyllsorna kostar ju ca 15kr för 200st så det är ju inte heller en så stor summa.

så enligt mina beräkningar så är det ca 0.7g tobak i en cigarett, vi säger 1g så blir det lättare att räkna då blir det 1000 cigg för 200kr, sedan hyllsor 200x5 = 75kr dvs 275kr för 1000st cigg vilket är som 52 paket cigg, vanliga cigg kostar ju mellan 46kr - 55kr per paket och för dessa pengar så får du 5 paket"

"En kompis till mig rullar egna cigg, hon räknar att ett paket då kostar 7kr att rulla själv men att köpta dock smakar bättre! "

"Vill man "tjäna" pengar på rökning får man ge sig på råa tobaksblock som man maler ner själv, då blir priset ungefär 20kr per 20 cigg.
Finns att köpa i Göteborg på grönsakstorget vid kinesiska ambassaden åt höger efter den lilla kines affären, där kommer man till en affär som skyltar med tobaksblock och massa rökdon. "

så säg, 1kr ciggen för att få en bra smakande cigg. ? brukar även ha högre nikotinhalt, det märker man verkligen.

mvh // auktor

Det låter som att man kan spara en bra slant på att rulla själv. Men det var inte riktigt min tanke med tråden utan mer att vi ska kunna tipsa varandra om kiosker eller butiker som säljer billiga cigaretter i stan. Allt från smuggel till vanliga billiga. Har man bara 30kr t.ex. några dagar före löning så kan det vara värt att veta ett ställe som säljer billiga paket
Citera
2014-04-05, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geba.
Det låter som att man kan spara en bra slant på att rulla själv. Men det var inte riktigt min tanke med tråden utan mer att vi ska kunna tipsa varandra om kiosker eller butiker som säljer billiga cigaretter i stan. Allt från smuggel till vanliga billiga. Har man bara 30kr t.ex. några dagar före löning så kan det vara värt att veta ett ställe som säljer billiga paket
Nu är det ju inte direkt i Göteborg men inte långt ifrån, Godis City i Kungälv säljer nettotobak och har vissa riktigt billiga cigg och snus ibland säljer de även riktigt kända märken väldigt billigt men då får man se upp för datumen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in