Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-03-30, 12:00
  #1
Medlem
Hej min mobil gick sönder och fick ej ut den på garantin så letar efter en billig bra telefon i att ha något halvår eller så så sa min polare du kan köpa min htc one x eftersom jag köpt ny mobil han ville ha 1200 kr för den men frågan är är den bra ni som har / har haft den innan ? kan man ta bilder framifrån till snapchat , använda instagram spotify och YT ni vet de mest populära apparna osv utan lagg problem osv? skriv era åsikter om telefonen tack och om ni tycker jag borde köpa den och helst ett ungefär nypris på den hittade nämligen den bara på en butik för 4300 kr och tror det är något lurt 4300 kr lär den inte kosta ny kan tänka mig uppåt 2400 ca har egentligen ingen aning men hittar ingen annan sida än den tack i förhand!
Citera
2014-03-30, 12:16
  #2
Medlem
Max Powers avatar
HTC One X släpptes våren 2012 och var då en bra telefon. Den har en helt ok kamera och bör vara relativt laggfri. 1200 kr tycker jag känns lite mycket, speciellt när det rör sig om ett kompisköp. Nypriset låg nog mellan 5000-5500 kr när den släpptes och hamnade runt 4000 kr innan den utgick för ett år sedan.
Citera
2014-03-30, 12:23
  #3
Medlem
Gee_s avatar
Har använt den sen den släpptes.

Den har Android 4.2.2. Jag har aldrig haft bekymmer med lagg eller något liknande. Oavsett vilken app jag använt, och använder samtliga du skrev upp. 32GB är det i luren också.

Frontkameran kan tyckas vara suddig, men en tops för att ta bort dammet som samlas i hålet löser det. Kameran på baksidan håller fortfarande mycket hög kvalité, och är bättre än SG3, ger mer verklighetstrogna bilder.

Det enda negativa jag kan säga är att bakstycket inte kan tas bort, så går inte byta batteri.

1200:-, helt ok pris, men kompisar i mellan så bör du få den för tusenlappen. Köper du mobilen så kan du lätt äga den i minst ett år innan du väljer att köpa nytt.
Citera
2014-03-30, 12:38
  #4
Medlem
1200 skulle jag inte ge för den, sitter själv på en HTC One X+ (den nyare varianten dock) men 1200 skulle jag inte ge för den, <br />skulle tänta mig att sälja min X+ för 1500-2000:- inga LAGG eller något, 64gb lagring, inget SDkort, bra kamera :-)
Citera
2014-03-30, 12:46
  #5
Medlem
Max Powers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jenzo
1200 skulle jag inte ge för den, sitter själv på en HTC One X+ (den nyare varianten dock) men 1200 skulle jag inte ge för den, <br />skulle tänta mig att sälja min X+ för 1500-2000:- inga LAGG eller något, 64gb lagring, inget SDkort, bra kamera :-)

Fast det är ju inte mycket som skiljer One X och One X+. Mer minne, lite fetare batteri och så har HTC klämt ur lite mer kräm ur Nvidias trötta Tegra 3.

Till TS: Du får en Nexus 4 för under 1500 kr på Tradera.
Citera
2014-03-30, 19:33
  #6
Medlem
Joheins avatar
Själv haft en HTC one X och den är HELT värdelös, får du den för 1200 tycker jag du ska plussa på 800 och köpa en Xperia Z (Sett att dom går för runt den slanten beggade.) skitbra telefon och Z1 är inte märkvärdigt bättre, tycker t.om att Z är både snyggare och ligger bättre i handen. Dessutom så är den vattentät, bra lur, stamina läget gör att du kan snåla batteri ett bra tag.

Sitter med både Z1 och Z och kan säga att i vissa fall är t.om Z kameran bättre. Även fast Z1 kameran på papper är bättre..
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback