2014-03-29, 19:48
Medlem
Hej!

så här ser min dator ut

moderkort: asrock 960gm-gs3 fx

processor: amd fx 4170 quadcore 4.20ghz

ram: 8gig.

grafikkort geforce gtx 650ti 1gb

nätagg chieftech 750w

varje gång jag spelar så dör datorn?

kan nät agget vara för starkt för moderkortet eller har det ingen betydelse?

har kollat på tempcore och hwmonitor och datorn är på 18 grader i viloläge och när jag spelar e den på 40 grader, vad kan vara felet?:S och grafikortet är inte varmt heller. har uppgraderat biosen till p1.40 hade samma problem innan också då jag inte uppdaterade

hjälp please!
Senast redigerad av korafto 2014-03-29 kl. 19:53.
Citera
2014-03-29, 19:59
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Finner du någon info under loggen?
Citera
2014-03-29, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Finner du någon info under loggen?

nej tyvär :S skulle nog inte ha frågat här annars:P

fattar inte ett skit asså blir så jävla frustrerad :/
Citera
2014-03-29, 20:07
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Ok...

Händer detta endast vid datorspel? Har du kört någon stresstest på datorn?
Citera
2014-03-29, 20:16
Medlem
ja det händer endast när jag spelar, funkar perfekt annars när jag surfar o kollar på film o dylikt men när jag ska spela så startas hela datorn om efter max 5 minuters spel. nej har inte testat något stress program så jag inte bränner upp något xD
Senast redigerad av korafto 2014-03-29 kl. 20:18.
Citera
2014-03-29, 20:20
Medlem
swebarbs avatar
låter ju som att nätagget inte orkar eller är trasigt inte så konstigt när du ska spela bara då det drar betydligt mer än att bara kolla på film osv.
Citera
2014-03-29, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
låter ju som att nätagget inte orkar eller är trasigt inte så konstigt när du ska spela bara då det drar betydligt mer än att bara kolla på film osv.

orkar borde den ju göra då den e på 750w och när jag använder mitt andra moderkort asus M5A78L LX

så funkar det fel fritt bara att cpu fläkten går i varv o låter som ett flygplan:P

och sen att den inte stödjer processorn men kan dock uppdatera biosen sa någon, men orkar inte skruva isär datorn igen så jävla drygt....
Citera
2014-03-29, 20:42
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Är datorn dammig invändigt? Kanske nätagget som har samlat ihop massa damm?

Har du blåst bort dammet med tryckluft?
Citera
2014-03-29, 20:46
Medlem
Citat:
Är datorn dammig invändigt? Kanske nätagget som har samlat ihop massa damm?

Har du blåst bort dammet med tryckluft?

nej den har inget damm i sig då jag har rensat det, kan det bara vara moderkortet som är paj?

för den funkar med mitt andra fel fritt!
bara att cpu fläktern låter som ett flyplan:P
Citera
2014-03-29, 20:50
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korafto
nej den har inget damm i sig då jag har rensat det, kan det bara vara moderkortet som är paj?

för den funkar med mitt andra fel fritt!
bara att cpu fläktern låter som ett flyplan:P

Kan vara en tänkbar tanke. Har du reservdelar hemma? Eller någon som har samma komponenter som du som du kan låna av?
Citera
2014-03-29, 21:01
Medlem
Citat:
Kan vara en tänkbar tanke. Har du reservdelar hemma? Eller någon som har samma komponenter som du som du kan låna av?

jo jag har ju ett annat moderkort som det funkar felfritt men bara så jävla drygt o börja skruva upp skiten o byta igen:/ är jävligt nyfiken på vad det kan vara liksom, och problemet jag har med det andra moderkortet är ju att min processor inte stödjer och vet inte riktigt vilken bios jag ska flasha den med, kanske du vet?

asus M5A78LM_LX och cpun amd fx 4170 quadcore 4.20ghz

för när jag startade den så står det processorn stöds inte gå in på asus hemsida klicka på f1 för att komma vidare så kommer jag in som normalt men cpu fläkten låter som ett jävla djur^^ så en bios som stödjer vore inte fel hehe. jag har typ fått för mig att det kan skada min cpu om den inte stöds? vet inte så mycket e lite noob hehe, sen en annan sak om du kan svara på?

har moderkortet något med snabbhet o göra? eller är det bara delarna man har i som gör skillnad?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in