Citat:
Ursprungligen postat av
Valkyrium
Gjorde jag precis och då höll hon på att lämna mig, hon säger hela tiden åt mig att jag måste acceptera henne som hon är. Jag vill ställa ultimatumet med "Två cigaretter per år eller mig, välj." Men jag vet att hon inte skulle svara på den. Hon skulle bara bli arg på mig och ignorera mig. Jag tycker om henne väldigt mycket vilket gör det svårt att säga något sånt.
Då vet du ju själv att hon väljer ciggen framför dig. För tillfället väljer hon både dig OCH cigg för att du låter henne. Antingen fortsätter du med det eller så får du lämna henne.
Självklart är det knappt möjligt att bli beroende av två cigg per år, vilket är anledningen att hon säger att det är så få. Frågan är dock, vem röker två cigg per år utan att vara beroende? Ingen. Hon röker mer än så. Förmodligen vaneröker hon, eller åtminstone feströker. Hon säger "acceptera mig som jag är!!!" för att spela att hon är upprörd över att du inte litar på henne. I själva verket är det ett sätt att flytta fokus från henne till dig, för att du ska bli skurken som inte litar på henne snarare än hon som ljuger för dig.
Alla vi som ljugit en massa för våra föräldrar lär känna igen beteendet.