2014-03-29, 09:34
Medlem
Ett positivt citat, en ryggdunk vid svåra tider, en kyss i höstmörkret, ytterligare ett positivt citat = manipulerad lycka.

Vi vrider och vänder på lycka. Det gör nästan ont att se alla försök till klokerier på nätet när det kommer till just, lycka. Är det inte så att de som tar in dessa och sen ser på sig själva som lyckliga är manipulerade.

Du kan hitta en låt som passar, en kärlek som överstämmer med din. Det är lycka det. Alltid manipulerad. Smutsig på något sätt.

Så finns det lycka som inte är manipulerad?
Citera
2014-03-29, 11:18
Medlem
z0mgpl0xs avatar
Ja.
Citera
2014-03-29, 11:26
Bannlyst
Lycka är omöjligt. Även när man mår som allra bäst, är det en illusion.
Citera
2014-03-29, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Lycka är omöjligt. Även när man mår som allra bäst, är det en illusion.
Beror väl på hur ordet används. "lycka" är något som konsumeras. Att trivas-med-sig-själv typ av lycka är däremot något som kan hålla livet ut. Det ts beskriver är stimulans jakt. Att ha massa positiva känslor i kroppen.
Citera
2014-03-29, 13:58
Bannlyst
Att må ganska bra är absolut möjligt. Däremot är det inte möjligt att känna sig till 100% lycklig annat än kanske ett ögonblick.
Citera
2014-03-29, 17:14
Medlem
Pendeks avatar
Är alla känslor manipulerade? Om ja, finns det en grundkänsla?

Jag upplever själv, när jag är som mest tom i huvudet, att enbart lycka existerar. Kollar jag ut genom fönstret, mot träden och fåglarna, så får jag gåshud och intensiv glädje dyker upp.
Citera
2014-03-31, 17:22
Medlem
ReVarres avatar
Kärlek är sann lycka. Att känna kärlek till sig själv och allt liv som kretsar runt en gör en lycklig. Om man är kärleksfull får man automatiskt positiv feedback från somliga som märker att du är en älskvärd människa
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in