Citat:
Ursprungligen postat av
Pobedarov
Ja, vi får väl se efter vintern hur det ligger till...
Antagligen kommer Ryska CIA betalade NGO att bli mer aktiva. Då har vi protester i Hongkong och i ...St. Petersburg antagligen. Khorodovski kommer att utmålas som räddare av den västliga lögnpressen.
Citat:
Ursprungligen postat av
Pobedarov
Girkin verkar i alla fall ha förstått nu att blir DNR och LNR självständiga väntar ingenting annat än fattigdom och misär för folket där. Blir republikerna annekterade däremot blir det betydligt bättre. Denne Girkin som hyllades av dig och andra pro-ryssar i denna tråd kritiserar nu separatisterna och Putin för att de går sina egna intressen och inte å folkets vägnar.
Inbördeskriget och Maidan-revolten var båda en katastrof. De ansvariga sitter i Kiev och i Washington, USA.
Däremot kan och kommer Ryssland att integrera Donbas ekonomi, inte administration. Organisationer för mellanstatligt samarbete finns redan. Jag förnekar inte att det blir fortsatt fattigdom och misär i varje fall.
Citat:
Ursprungligen postat av
Pobedarov
Man skiter i folket i Donbass och Krim.
Det har aldrig handlat om folket.
Nej, det handlar om en strategisk konflikt mellan USA och Ryssland/Kina /BRICS. Rysland har tvingats till taktiska drag som varit illa för folket. Att inte hjälpa Donbas med en militär invasion är det mest uppenbara exemplet. Folket i Donbas och även Ryssland, är faktiskt bittra över detta. Putin får mycket kritik för att han lämnat Novorossija i sticket.
Citat:
Ursprungligen postat av
Pobedarov
Det handlar om en revanschsugen Putin som (likt Hitler efter första världskriget) vill hävda sig själv efter Sovjetunionens pinsamma kollaps. Han tar det han kan för att skaffa sig bättre förhandlingsläge rent militärt.
Hitlerkortet igen, din idiot! Putin är klart och tydligt kallhamrad och beräknande snarare än revanschsugen. Kan du inte se att han har den militära styrkan att ta hela Ukraina och Baltikum och sedan hålla detta territorium. Skulle bli storkrig mot NATO. Men Rysk militär styrka på land i sitt närområde kan inte slås av NATO. Därav dessa regimskiften, sponsrade folkuppror och fula propaganda lögner. USA tror tydligtvis att de fortfarande har den ekonomiska styrkan till ett sanktionskrig, men de har de inte.
Citat:
Ursprungligen postat av
Pobedarov
När till och med dina separatistvänner börjar fatta detta då är det fan illa grabben.

Mina separatistvänner????
Där ser man hur du uttrycker din kärlek till västpropagandan. Genast du möter på motstånd i form av trovärdiga och vettiga förklaringar till Rysslands handlande, så
personifierar du mina argument.
Som sagt har "mina separatistvänner" redan fattat att Putin lämnat dem i sticket — relativt till deras förhoppningar. Det blir ingen a-ha upplevelse för dem.
Citat:
Ursprungligen postat av
Pobedarov
Sen kan man ju undra hur någon som hatar väst så mycket bor i ett land som slickar NATO-röv dagligen. Du kan ju bosätta dig i drömlandet på andra sidan sjön istället, där tillgodoser de alla dina rättigheter!
Väst tillåter ingen opposition. Love it or leave it. Diktatur? Du din jävla tönt! Många lever i länder där de är i opposition mot nån del av politiken.