2014-09-21, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
En bra liknelse är att du är en dålig rysk bilhandlare med trabant-agentur som står och pekar på Cadillac-försäljaren och klagar. Allt negativt du ser hos cadillacen är sju gånger värre i trabanten. Om du mot förmodan skulle köpa den dyra trabanten så får du inte bara den, utan försäljaren kommer flytta in i ditt hem och knulla din fru och mörda dina grannar. Du måste inte bara betala av bilen som är skit resten av ditt liv, du måste acceptera att vara en slav. Cadillacen är inte perfekt, men i jämförelse är de Östländer som nu slipper ryssen väldigt lyckligt lottade jämfört med Ukraina! I Ryssland är du inte fri, du är en liten slav från födseln, om du inte råkar födas i en maffiafamilj. Duman består nästan enbart av nationalfascister och tokar som Zjirinovskij, nu har det inte så stor betydelse eftersom de bara är marionetter under de facto fascisten och despoten Putin. FRA är inget jämfört med den ryska motsvarigheten som såklart finns kvar sen sovjet-fascismens tid, det är såklart samma system av förtryck trots det massiva sönderfallet. Moderskeppet är kvar, i Kreml är maffian stark. Ukraina är ett offer för sjuka fascistiska drömmar, väldigt orealistiska sådana. Ryssland skulle bli slaget på dagar om de skulle anfalla NATO som de hotar med. Rysk militär-materiel är skräp som ingen vill ha, vilket man sett i både Ukraina och Syrien.

Nu överdriver du och du misstolkar vad jag skrev. Jag ser inte Ryssland som någon frälsning, men en del i Sverige gör nog det. Det var orsakerna till det som jag försökte belysa. Jag tror knappast Ryssland idag är bättre än varken EU eller Sverige, men en del tror det- inte jag. Skilj på fenomenet jag försöker förklara och vad jag själv anser.

Vidare, Ryssland säljer väldigt mkt vapen på export, även till länder som Indien m.fl. som alla vill sälja till. En del ryska vapen är bra. Ryssland säljer mest vapen till export i hela världen.

http://en.wikipedia.org/wiki/Arms_industry#World.27s_largest_arms_exporters

Förövrigt, du lever i en fantasivärld. Du och dina gelikar attackerar mig då jag ENBART försöker förklara att det inte är så att Sverige är fyllt med massa ryska agenter utan att orsaken till att folk inte tror på att ryska trupper är i Ukraina osv är för att en stor del av vår befolkning av olika skäl inte litar på media, politiker och är missnöjda med Sverige, USA och EU av idag. Kan du svara på frågan? är jag en rysk agent precis som alla andra i tråden ?(jag tror även att Ryssland har skickat trupp in i Ukraina osv, jag försöker förklara VARFÖR många inte tror det.). Men kom igen, fortsätt förneka det som är sjukt här och peka på att det minsann är sämre i Ryssland. Det kommer säkert hjälpa Sverige.

Front National tar nästan makten i Frankrike, SD får 13%. Inget kan spräcka er bubbla om att EU och EMU mår bra och att folken är nöjda. Det är ryska agenter, det är inte en del av ens egna folk.
Senast redigerad av nyfikenskribent 2014-09-21 kl. 13:24.
2014-09-21, 13:46
Moderator
vfs avatar
OT raderat, håll er till topic/Mod
2014-09-21, 13:57
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nyfikenskribent
Front National tar nästan makten i Frankrike, SD får 13%. Inget kan spräcka er bubbla om att EU och EMU mår bra och att folken är nöjda. Det är ryska agenter, det är inte en del av ens egna folk.

Vad har det med rysslands invasion av Ukraina att göra? Varför drar du så dumma slutsatser på ett väldigt ryskt sätt? Hela Duman är full av nationalfascister och Putin hyllar Göbbels och bjuder in europeiska fascister som beundrar honom, bland annat bjöd Putin in sina kamrater från Europa för att beskåda annekteringen av Krim som "valövervakare". Du försöker dölja att hur det än är i Europa så är det alltid värre i Ryssland. Stödjer du också den ryska homofobin och tycker vår demokrati är "dekadent", är det därför du stödjer den ryska invasionen av Ukraina, annekteringen av Krim och de stora fascistiska planerna på ett "Nytt Ryssland"?
http://en.wikipedia.org/wiki/Aleksandr_Dugin

De har även sitt eget lilla Putler-jugend: http://en.wikipedia.org/wiki/Eurasian_Youth_Union
Citat:
The early-20th century Eurasianism ideology of a part of the Russian emigration and modern Neo-Eurasianism developed by Aleksandr Dugin has been declared the main ideology of the organization. Its ideology also features prominently Russian nationalism and imperialism, calls for the creation of a new Eurasian empire centered around Russia. On its website the movement declared the West and in particular the United States as its main opponent and termed it as the "main evil".
2014-09-21, 14:47
Medlem
Xeliouss avatar
Mer om Rysslands invasion av Ukraina och några av alla döda ryska värnpliktiga soldater som stupat för fascisten Putin, vars död han vägrar erkänna:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19570407.ab
Citat:
80 ryska soldater dog, enligt soldaten, som själv skadades i attacken.
"Jag hörde att bara 10 klarade sig" säger han.
I det inspelade samtalet frågar en kollega om han var förberedd på att gå in i strid.
"Gradvis", säger soldaten. "De berättar ingenting. De sa att vi skulle iväg på en övning. Jag visste var jag skulle och sa till min fru: Jag ska in i krig"
Meddelandet krossar Putins påståenden om att inga ryska förband deltagit i striderna i östra Ukraina. Presidenten har konsekvent förnekat all inblandning i konflikterna men erkänner att enstaka personer åkt in i landet för att strida som legosoldater.

Att Putin skiter i att hans folk dör för hans fascistiska imperialism och sedan blir pissade på väcker ont blod bland det ryska folket, självklart måste han försöka hålla sanningen från sina slavar så de inte gör uppror och bara lyssnar på hans lögner:
http://www.di.se/artiklar/2014/9/19/putins-plan-stanga-utlandska-sajter/
Citat:
Affärstidningen Vedomosti citerar källor som menar att Putin på måndag kommer att sammankalla ett möte med landets säkerhetsråd för att diskutera eventuella begränsningar för att skydda landets internetanvändare från västliga influenser. Det rapporterar AFP.
Senast redigerad av Xelious 2014-09-21 kl. 14:51.
2014-09-21, 15:06
Medlem
Citat:
Vad har det med rysslands invasion av Ukraina att göra? Varför drar du så dumma slutsatser på ett väldigt ryskt sätt? Hela Duman är full av nationalfascister och Putin hyllar Göbbels och bjuder in europeiska fascister som beundrar honom, bland annat bjöd Putin in sina kamrater från Europa för att beskåda annekteringen av Krim som "valövervakare". Du försöker dölja att hur det än är i Europa så är det alltid värre i Ryssland. Stödjer du också den ryska homofobin och tycker vår demokrati är "dekadent", är det därför du stödjer den ryska invasionen av Ukraina, annekteringen av Krim och de stora fascistiska planerna på ett "Nytt Ryssland"?
http://en.wikipedia.org/wiki/Aleksandr_Dugin

De har även sitt eget lilla Putler-jugend: http://en.wikipedia.org/wiki/Eurasian_Youth_Union

Givetvis stödjer jag inte homofobin och jag håller med om att utvecklingen i Ryssland är oroande. Jag vill absolut inte se ett krig och jag tror att Sverige måste stärka sitt försvar, men vi måste också stärka vårt land på andra sätt. 2/3 dels samhället är inte vägen framåt för oss, fortsätter vi på den vägen kommer vi ha svårt att möta hot inifrån och utifrån.
2014-09-21, 15:07
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av putlerthesmall
vi är helt ense i den åsikten. debatten har dödats av meningslöst revirpinkande och ändlösa nonsensdiskussioner (där "vinnaren" är den som per se orkar upprepa samma "argument" flest antal gånger).

det finns så sjukt mycket som händer nu - med direkt påverkan på konflikten - som är totalt ignorerat... minsk-dokumentet, de växande inrikespolitiska spänningarna (för alla parter), dagens fredsdemonstrationer som ska ske i ryssland, vad som sker med utländska och autonoma frivilligförband (ska bort enligt minsk-avtalet), den ryska ekonomins annalkande recession (desperat statlig protektionism nu, totalt avståndstagande från tidigare hot om motsanktioner), aktionerna mot krim-tatarerna (förföljelse, vräkning från sin församlingslokal), det ukrainska parlamentsvalet och hur de högerextrema krafterna kommer att regera när de förlorar närhet till makten (vilket alla opinionsundersökningar tyder på), hur en frihandelsregion kan byggas kring ukraina, huruvida att ryssland accepteras av G20 (av värdlandet australien) indikerar en möjlig försoning mellan öst och väst, exxons "temporära" undantag för sanktionerna (medan de successivt avvecklar aktiv verksamhet i arktis med rosneft), alla spänningar som verkar finnas mellan falanger i de separatiskkontrollerade områdena, och hur fan ett donbass utan fungerande infrastruktur och livsbevarande samhällsfunktioner ska kunna överleva vintern...

En livesändning ifrån TV fyra ifrån fredsdemonstrationerna i Moskva

http://www.tv4play.se/program/nyheterna?video_id=2971780
2014-09-21, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
En livesändning ifrån TV fyra ifrån fredsdemonstrationerna i Moskva

http://www.tv4play.se/program/nyheterna?video_id=2971780

Inte mycket att se nu. Är kameran på rätt plats eller har demonstrationen inte börjat? Det är ju bara ett litet antal som flanerar nu.
2014-09-21, 15:26
Medlem
Totijans avatar
Citat:
Jag tycker alla förespråkare för rysk aggression mot våra demokratiska länder ska fängslas och vattenbrädas.

Oavsett om de förvirrat kallar sig nazister så kan man inget annat än hylla de som hjälper till att försvara Ukraina mot den ryska fascistiska invasionen! Ukrainas sak är vår.
Du är jävig, ditt hat mot Ryssland går generationer tillbaka, du tänker inte rationellt!
kuppmakarna i Kiev som använde nazister för att slå ned en demokratisk regering förtjänar inte att styra ett land! stryker det med svenskt nazi-slödder av rebellernas kulor så hurrar jag!
2014-09-21, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Totijan
Du är jävig, ditt hat mot Ryssland går generationer tillbaka, du tänker inte rationellt!
kuppmakarna i Kiev som använde nazister för att slå ned en demokratisk regering förtjänar inte att styra ett land! stryker det med svenskt nazi-slödder av rebellernas kulor så hurrar jag!

Den typen av diskussion hör inte hemma i en civiliserad demokrati som Sverige. De som förordar sådant är ett hot mot Sverige liksom nazister i Ukraina inte borde få härja i öst. Poroschenko har gjort ett grovt misstag genom att välkomna några hundra nazister att strida i öst. Jag förstår verkligen inte hur han kunnat tro att deras hjälp var värt priset. Det ökade motståndet i öst, de gav Putin vatten på sin kvarn. Ren idioti från Ukrainas sida. Skicka hem Skillt och de övriga.
2014-09-21, 15:32
Medlem
Citat:
Inte mycket att se nu. Är kameran på rätt plats eller har demonstrationen inte börjat? Det är ju bara ett litet antal som flanerar nu.

det är ett antal tusen - utan demonstrationstillstånd* i ett ryssland med ganska drakoniska lagar - så nog är det värt att noteras. stödet till ukraina är tydligt och vi kan garanterat göra en bättre bedömning av antalet senare under dagen. på twitter nämns allt från 2k till 12k... sanningen ligger förmodligen någonstans däremellan.

http://newcaster.tv/march-for-peace-moscow-sep21.html

*i alla fall enligt vad som sägs på twitter

EDIT: verkar vara mycket mer än vad som troddes först... snuten säger 3 000, organisatörerna säger 30 000.

EDIT #2: snuten arresterar separatistsupporters (litet fåtal, kanske 100 pers som kastade ägg och höll upp skyltar) och det känns som ett tecken på att kremlin är på rätt väg igen...
Senast redigerad av putlerthesmall 2014-09-21 kl. 15:55.
2014-09-21, 16:10
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av putlerthesmall
det är ett antal tusen - utan demonstrationstillstånd* i ett ryssland med ganska drakoniska lagar - så nog är det värt att noteras. stödet till ukraina är tydligt och vi kan garanterat göra en bättre bedömning av antalet senare under dagen. på twitter nämns allt från 2k till 12k... sanningen ligger förmodligen någonstans däremellan.

http://newcaster.tv/march-for-peace-moscow-sep21.html

*i alla fall enligt vad som sägs på twitter

EDIT: verkar vara mycket mer än vad som troddes först... snuten säger 3 000, organisatörerna säger 30 000.

EDIT #2: snuten arresterar separatistsupporters (litet fåtal, kanske 100 pers som kastade ägg och höll upp skyltar) och det känns som ett tecken på att kremlin är på rätt väg igen...

Mycket bra! Kanske det ändå finns hopp om Ryssland, hoppas, hoppas!
2014-09-21, 16:18
Medlem
Citat:
Den typen av diskussion hör inte hemma i en civiliserad demokrati som Sverige. De som förordar sådant är ett hot mot Sverige liksom nazister i Ukraina inte borde få härja i öst. Poroschenko har gjort ett grovt misstag genom att välkomna några hundra nazister att strida i öst. Jag förstår verkligen inte hur han kunnat tro att deras hjälp var värt priset. Det ökade motståndet i öst, de gav Putin vatten på sin kvarn. Ren idioti från Ukrainas sida. Skicka hem Skillt och de övriga.
Det är kanske inte så enkelt. Den nuvarande regimen tog ju faktiskt makten med hjälp av ett starkt stöd från ukrainska nazister. Jag hoppas verkligen att det inte är någon i den här tråden som på allvar vågar hävda att Pravnyj Sektor inte är nazister. Sedan är det ju också så att det är svårt att få den reguljära ukrainska armén att mörda sina landsmän. Alltså tvingas man ta hjälp av folk som redan har dehumaniserat sin motståndare.

Om Ukraina rensar ut alla extrema krafter kan de knappast fortsätta inbördeskriget.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in