Citat:
En bra liknelse är att du är en dålig rysk bilhandlare med trabant-agentur som står och pekar på Cadillac-försäljaren och klagar. Allt negativt du ser hos cadillacen är sju gånger värre i trabanten. Om du mot förmodan skulle köpa den dyra trabanten så får du inte bara den, utan försäljaren kommer flytta in i ditt hem och knulla din fru och mörda dina grannar. Du måste inte bara betala av bilen som är skit resten av ditt liv, du måste acceptera att vara en slav. Cadillacen är inte perfekt, men i jämförelse är de Östländer som nu slipper ryssen väldigt lyckligt lottade jämfört med Ukraina! I Ryssland är du inte fri, du är en liten slav från födseln, om du inte råkar födas i en maffiafamilj. Duman består nästan enbart av nationalfascister och tokar som Zjirinovskij, nu har det inte så stor betydelse eftersom de bara är marionetter under de facto fascisten och despoten Putin. FRA är inget jämfört med den ryska motsvarigheten som såklart finns kvar sen sovjet-fascismens tid, det är såklart samma system av förtryck trots det massiva sönderfallet. Moderskeppet är kvar, i Kreml är maffian stark. Ukraina är ett offer för sjuka fascistiska drömmar, väldigt orealistiska sådana. Ryssland skulle bli slaget på dagar om de skulle anfalla NATO som de hotar med. Rysk militär-materiel är skräp som ingen vill ha, vilket man sett i både Ukraina och Syrien.
Nu överdriver du och du misstolkar vad jag skrev. Jag ser inte Ryssland som någon frälsning, men en del i Sverige gör nog det. Det var orsakerna till det som jag försökte belysa. Jag tror knappast Ryssland idag är bättre än varken EU eller Sverige, men en del tror det- inte jag. Skilj på fenomenet jag försöker förklara och vad jag själv anser.
Vidare, Ryssland säljer väldigt mkt vapen på export, även till länder som Indien m.fl. som alla vill sälja till. En del ryska vapen är bra. Ryssland säljer mest vapen till export i hela världen.
http://en.wikipedia.org/wiki/Arms_industry#World.27s_largest_arms_exporters
Förövrigt, du lever i en fantasivärld. Du och dina gelikar attackerar mig då jag ENBART försöker förklara att det inte är så att Sverige är fyllt med massa ryska agenter utan att orsaken till att folk inte tror på att ryska trupper är i Ukraina osv är för att en stor del av vår befolkning av olika skäl inte litar på media, politiker och är missnöjda med Sverige, USA och EU av idag. Kan du svara på frågan? är jag en rysk agent precis som alla andra i tråden ?(jag tror även att Ryssland har skickat trupp in i Ukraina osv, jag försöker förklara VARFÖR många inte tror det.). Men kom igen, fortsätt förneka det som är sjukt här och peka på att det minsann är sämre i Ryssland. Det kommer säkert hjälpa Sverige.
Front National tar nästan makten i Frankrike, SD får 13%. Inget kan spräcka er bubbla om att EU och EMU mår bra och att folken är nöjda. Det är ryska agenter, det är inte en del av ens egna folk.
Senast redigerad av nyfikenskribent 2014-09-21 kl. 13:24.
Senast redigerad av nyfikenskribent 2014-09-21 kl. 13:24.