Citat:
Ursprungligen postat av
pettersson72
Bättre källa än nån jäkla kommunistblog som tror på så stora förlustsiffror. Ni måste leva i en annan värld flytta till Ryssland tycker jag. Svårt i dagens samhälle att dölja information så du naive kommunist tror inte att detta skulle ha varit på nyheterna.
Konstigt också med tanke på hur trofekåt slöddret är att de inte har fotat alla dessa 600 förstörda fordon. 40 000 man det skulle vara i princip hela ATO styrkan. Bra av de 10 000 som är kvar då att hålla ställningarna. Ni är fasen komiska. Snart får Ukraina mer state of the art vapen så väntar ivrigt på smaskiga bilder med förstörd slöddermateriel

(Min fetning)
Men det är ju precis vad de gjort hela tiden! Men läser man bara amerikanskbaserade (ja din källa är det) propagandasiter så missar man ju lätt den detaljen.
Gå nu in på
http://cassad-eng.livejournal.com/
Scrolla ned till "Mementos of war", tryck på "read more" i rött, kolla på alla bilder och videos. Du kommer se minst ett par hundra, om inte fler förstörda arméfordon. Plus alla övertagna. Du har minst ett 20-tal "Mementos of war" utlagt över flera sidor bakåt i historiken.
För övrigt kommer du finna en hel del pansar som din site via
bilder påstår är
förstört separatistpansar, men som man i
dessa videos på Cassad visas tydligt hur separatisterna filmar Ukrainsk materiel utspritt runt omkring dessa vrak, och allmän glädje över att det gått så bra. Kiev- USA-propagandan blir så uppenbar då.
Nu tror ju inte jag på 40 000 döda, men jag skulle inte bli förvånad om ca 12 000+ döda ligger nära sanningen, plus alla skadade.
Nu tror ju inte jag att du kommer gå in där och kolla, men för andra som läser detta, så kommer man ha mycket bättre insikt i hur illa det gått för Ukrainska armén egentligen i vissa kända strider, om man kollar alla dessa videos och bilder.