2014-09-06, 02:14
Medlem
wtfuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Tyvärr folkdemokrati betyder att den enskilde inget är värd utan enbart ett kollektivt tänkande är tillåtet. Stalin använde ju det ordet när han mördade sin befolkning. Så dessa låtsasrepubliker i östra Ukraina är inget annat än ett stort skämt rakt igenom. Ingen vill ju leva under dessa tomtenissar som lurar skjortan av gammelkommunisterna med sitt sovjetdravel och dessutom inte ens bryr sig om att hålla ingångna uppgörelser. Falska profeter som föröder östra Ukraina ännu en tid tyvärr. Inget som görs politiskt i dessa regioner är legitimt eftersom det är Ukrainska lagar och regler som gäller. Så ordet folkdemokrati är något makthavare med diktatoriska ambitioner oftast använder för att rättfärdiga sina handlingar mot dom egna medborgarna. Folkets fiende är ju ett annat sinnessjukt uttryck.
Har vi folkdemokrati i sverige? eller kallas den representativ demokrati, (slamkrypare till nästa inlägg) , vill majoriteten av svenska folket tillhöra psykopaten Fogh's NATO? vv utveckla dina tankar.

edit. håller med om att folkets fiende är en urbota dum definition. men du elaborerade inte på detta uttryck. Vad betyder det för dig?
Senast redigerad av wtfuk 2014-09-06 kl. 02:29.
2014-09-06, 02:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pettersson72
Bättre källa än nån jäkla kommunistblog som tror på så stora förlustsiffror. Ni måste leva i en annan värld flytta till Ryssland tycker jag. Svårt i dagens samhälle att dölja information så du naive kommunist tror inte att detta skulle ha varit på nyheterna. Konstigt också med tanke på hur trofekåt slöddret är att de inte har fotat alla dessa 600 förstörda fordon. 40 000 man det skulle vara i princip hela ATO styrkan. Bra av de 10 000 som är kvar då att hålla ställningarna. Ni är fasen komiska. Snart får Ukraina mer state of the art vapen så väntar ivrigt på smaskiga bilder med förstörd slöddermateriel

(Min fetning)

Men det är ju precis vad de gjort hela tiden! Men läser man bara amerikanskbaserade (ja din källa är det) propagandasiter så missar man ju lätt den detaljen.

Gå nu in på http://cassad-eng.livejournal.com/

Scrolla ned till "Mementos of war", tryck på "read more" i rött, kolla på alla bilder och videos. Du kommer se minst ett par hundra, om inte fler förstörda arméfordon. Plus alla övertagna. Du har minst ett 20-tal "Mementos of war" utlagt över flera sidor bakåt i historiken.

För övrigt kommer du finna en hel del pansar som din site via bilder påstår är förstört separatistpansar, men som man i dessa videos på Cassad visas tydligt hur separatisterna filmar Ukrainsk materiel utspritt runt omkring dessa vrak, och allmän glädje över att det gått så bra. Kiev- USA-propagandan blir så uppenbar då.

Nu tror ju inte jag på 40 000 döda, men jag skulle inte bli förvånad om ca 12 000+ döda ligger nära sanningen, plus alla skadade.

Nu tror ju inte jag att du kommer gå in där och kolla, men för andra som läser detta, så kommer man ha mycket bättre insikt i hur illa det gått för Ukrainska armén egentligen i vissa kända strider, om man kollar alla dessa videos och bilder.
2014-09-06, 02:22
Medlem
wtfuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seisma
Vänta nu, pratar du om den kommunistliknande maidanrevolutionen där inhyrda snipers mördade sina egna genom att skjuta dem i ryggen?

Maidan ledare presskonferens

https://www.youtube.com/watch?v=rGU2mSExItg

Någon som kan översätta?

Ergo Maidan/Euromaidan.
2014-09-06, 02:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wtfuk
Maidan ledare presskonferens

https://www.youtube.com/watch?v=rGU2mSExItg

Någon som kan översätta?

Ergo Maidan/Euromaidan.

Texten under videon säger detta iaf:

Mycket intressant i så fall. Om någon hittar en subbad version får ni gärna lägga upp den.
2014-09-06, 02:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dompan75
(Min fetning)

Men det är ju precis vad de gjort hela tiden! Men läser man bara amerikanskbaserade (ja din källa är det) propagandasiter så missar man ju lätt den detaljen.

Gå nu in på http://cassad-eng.livejournal.com/

Scrolla ned till "Mementos of war", tryck på "read more" i rött, kolla på alla bilder och videos. Du kommer se minst ett par hundra, om inte fler förstörda arméfordon. Plus alla övertagna. Du har minst ett 20-tal "Mementos of war" utlagt över flera sidor bakåt i historiken.

För övrigt kommer du finna en hel del pansar som din site via bilder påstår är förstört separatistpansar, men som man i dessa videos på Cassad visas tydligt hur separatisterna filmar Ukrainsk materiel utspritt runt omkring dessa vrak, och allmän glädje över att det gått så bra. Kiev- USA-propagandan blir så uppenbar då.

Nu tror ju inte jag på 40 000 döda, men jag skulle inte bli förvånad om ca 12 000+ döda ligger nära sanningen, plus alla skadade.

Nu tror ju inte jag att du kommer gå in där och kolla, men för andra som läser detta, så kommer man ha mycket bättre insikt i hur illa det gått för Ukrainska armén egentligen i vissa kända strider, om man kollar alla dessa videos och bilder.

Den där bloggen har jag varit inne och läst ett antal gånger, lika mycket slödderpropaganda där som i andra siter så den där tar jag med en nypa salt, nämner inget om förluster för separatistsidan, men tur är att militaryphotos åtminstone visar förstörd slöddermateriel och lostarmour.

Men just bloggar har jag svårt att ta seriöst överhuvudtaget. Men som sagt jag är inne och läser på både och pro-ukrainska sidor och sidor för kommunistslödder.

12 000 soldater i förlust då skulle jag lika bra kunna säga att slöddret är bra nära lika många förluster militära förluster räknat, det går ju knappast 2 ukrainska soldater på en separatist eller som många andra kommunister i denna tråd som vill få separatisterna att verka oövervinnliga. De får också stryk runt Mariupol just nu kommunistslöddret. Bland annat en rekognoceringstrupp som förstördes med 4 tanks i som försökte fly men förstördes. Även 2 lastbilar med separatister förstördes innan de hann stiga av och lite artilleri förstördes.
Senast redigerad av pettersson72 2014-09-06 kl. 03:07. Anledning: lade till lite
2014-09-06, 02:59
Medlem
Citat:
Den där bloggen har jag varit inne och läst ett antal gånger, lika mycket slödderpropaganda där som i andra siter, men tur är att militaryphotos åtminstone visar förstörd slöddermateriel. Men just bloggar har jag svårt att ta seriöst överhuvudtaget. Men som sagt jag är inne och läser på både och pro-ukrainska sidor och sidor för kommunistslödder.

12 000 då skulle jag lika bra kunna säga att slöddret är bra när lika många förluster, militära förluster räknat. De får också stryk runt Mariupol just nu kommunistslöddret som de inte har nått. Bland annat en rekognoceringstrupp som förstördes med 4 tanks i som försökte fly men körde på minerad terräng. Även 2 lastbilar med separatister förstördes innan de hann stiga av.

Grejen är att på den sidan har du alla videos som visar på vad rebellerna har förstört/tagit över. Inte bara text att "Vår hjälte sprängde själv upp 3 st pansar!" som pro-Kiev sidan mest håller på med. Jag förutsätter förresten att de stora framgångarna i Mariupol du beskriver har följts av videos på denna bragd? Du får gärna visa dom.

Och ja, även separatisterna har lidit stora förluster. Skillnaden är att de redan i juli skrev att de förlorat många, medan Kiev skrev att knappt några dött. Skillnaden är att separatisterna skrev att Juntastyrkor tagit sig till förorter runt Donetsk och gjorde inryckningar, men att via gatustrider höll man stånd. Kiev skrev 20 ggr att man tagit över Donetsk mer eller mindre, gång på gång på gång.
2014-09-06, 03:00
Medlem
wtfuks avatar
Citat:
Den där bloggen har jag varit inne och läst ett antal gånger, lika mycket slödderpropaganda där som i andra siter, men tur är att militaryphotos åtminstone visar förstörd slöddermateriel. Men just bloggar har jag svårt att ta seriöst överhuvudtaget. Men som sagt jag är inne och läser på både och pro-ukrainska sidor och sidor för kommunistslödder.

12 000 då skulle jag lika bra kunna säga att slöddret är bra när lika många förluster, militära förluster räknat. De får också stryk runt Mariupol just nu kommunistslöddret som de inte har nått. Bland annat en rekognoceringstrupp som förstördes med 4 tanks i som försökte fly men körde på minerad terräng. Även 2 lastbilar med separatister förstördes innan de hann stiga av.
Alldeles för många har inte respekt för sin "motståndare" här i tråden. Oavsett preferens (men oftast krigshetsare) så jag vill erbjuda dig/er viss kunskap. Läs Lau Tze. Slöddret.... Själv kallar jag Fogh psykopat, det är enkelt , bara kolla ögonen på mannen när han pratar. Håller du med? (han kan ju vara en psykopat som har rätt)

Edit.
Här är fransmännen som kommer skjuta ihjäl svensken Mikael Skillt i Ukraina. Så jävla bizzarre.
Som om vi hade krig mellan Frankrike och Sverige....
http://professorsblogg.com/2014/09/03/french-volunteers-in-the-antifascist-struggle-at-donbass/

Pogrom Poroshenko har nu fler fiender som vill avrätta honom än han förstår... snart skjuter förmodligen hans uppdragsgivare honom. Ett exempel; Saddam fick smaka av sina gamla kompisar. Går att radda upp fler men det blir OT.
Senast redigerad av wtfuk 2014-09-06 kl. 03:17.
2014-09-06, 03:01
Medlem
Intressant artikel av Business Insider, där man redogör för hur illa det gått för just de krigshetsande partierna i Kiev, enligt senaste undersökningarna:

http://www.businessinsider.com/ukraines-pro-war-party-is-collapsing-in-the-polls-2014-9

Krig var tydligen inte så populärt längre.
2014-09-06, 03:07
Medlem
Dnepr-1 bataljonen rapporterar ca 80% förlust. 60 av 320 man återvände bara.

Tragiskt att så många ska dö pga av ren propaganda och oligarkers maktfullkomlighet.... Det var inte detta Maidan sökte. Man gick från en skitsituation till en katastrofal situation när man åkte österut för att "döda terrorister".

Känns som att Kiev-politikerna kommer att få det hett om öronen den närmaste tiden. Många arga återvändare.

http://www.liveleak.com/view?i=452_1409934555
2014-09-06, 03:12
Bannlyst
Citat:

De får också stryk runt Mariupol just nu kommunistslöddret-säger du.
Petro P och kommunistslödders representanter skrev på en vapenvila, idag kl 12.00 lokal tid skulle den
träda i kraft.
Vem började panga på först? Låt mig gissa. Kommunistslöddret...har jag rätt?
Att kommunistslödders får stryk är en gammal information, tom att de kördes tillbaks hela vägen till
Novoazovsk är en gammal infó, då måste du upplysa dig bättre.
Men om du har fel, lovar du att aldrig skriva igen här? Jag lovar motsatsen.
2014-09-06, 03:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wtfuk
Alldeles för många har inte respekt för sin "motståndare" här i tråden. Oavsett preferens (men oftast krigshetsare) så jag vill erbjuda dig/er viss kunskap. Läs Lau Tze. Slöddret.... Själv kallar jag Fogh psykopat, det är enkelt , bara kolla ögonen på mannen när han pratar. Håller du med? (han kan ju vara en psykopat som har rätt)

Edit.
Här är fransmännen som kommer skjuta ihjäl svensken Mikael Skillt i Ukraina. Så jävla bizzarre.
Som om vi hade krig mellan Frankrike och Sverige....
http://professorsblogg.com/2014/09/03/french-volunteers-in-the-antifascist-struggle-at-donbass/

Ha ha på vilket sätt skulle Fogh vara psykopat bara för att han är Natos talesman eller? Ögonen gör inte en psykopat det är väl snarare förhållningssättet. Kolla då för fan in Putin, det lyser psykopat om mannen och det är också bevisat att han är psykopat, blånekar till inblandning i Ukraina.

Fan vad ni måste ha det jobbigt att bo i Europa men att älska kommunism så mycket. Ger mig fan på att ni skulle hjälpa ryssarna ifall de skulle anfalla Sverige. Men vi närmar oss Nato så det är nog bara en tidsfråga innan vi är med med tanke på utvecklingen i östra Ukraina och Ryssland som krigshetsar, hotar med kärnvapen t.ex, där får man Kim Jong Un vibbar och han är det bevisat han är psykopat men Putin bevisar även han att han är psykopat som hotar med kärnvapen.
2014-09-06, 03:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrkela64
De får också stryk runt Mariupol just nu kommunistslöddret-säger du.
Petro P och kommunistslödders representanter skrev på en vapenvila, idag kl 12.00 lokal tid skulle den
träda i kraft.
Vem började panga på först? Låt mig gissa. Kommunistslöddret...har jag rätt?
Att kommunistslödders får stryk är en gammal information, tom att de kördes tillbaks hela vägen till
Novoazovsk är en gammal infó, då måste du upplysa dig bättre.
Men om du har fel, lovar du att aldrig skriva igen här? Jag lovar motsatsen.

Men gå och lägg dig, vem fasen har pratat om Novoazovsk det är närmare Mariupol som det var strider innan vapenvilan där kommunistslöddret försökte sig på lite recon. Tur du är påläst eller är sidorna så röda så du blir blind?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in