Citat:
Ursprungligen postat av
Clodius
Jo, gammelmedia har verkligen visat sig från sin sämsta sida när det gäller Ukrainakrisen, och går helt och hållet i Carl Bildts ledband. Fria internet forum som FB kan i viss mån verka som motmedel, men mannen på gatan måste få en helt svnedvriden bild av vad som pågår i Ukraina; i själva verket är det ju folkligt motstånd mot en kuppregim med nazistiskt inslag.
Tvärtom är det ju här som alla foliehattar, ryssrunkare och idioter samlas; att försöka få en "objektiv bild" från FB är ju inte möjligt. Däremot är det ju fint att alla får komma till tals, detta ska mer ses som "Ring P1" på droger. I verkliga livet finns inte många som vill knäböja för Kremls grymma horder.
EDIT: Ukrainska helikoptrar över Sloviansk nu, det torde innebära att Ukraina kommer svara i dag.
EDIT 2: Eldstrider mellan ukrainska specialstyrkor och de ryska terroristerna just nu, samt rapporter om att ukrainska patrioter börjat bilda självförsvarsstyrkor för att kunna försvara sig mot den ryska aggressionen.
EDIT 3: Ooooops, där försvann den ryska fascistflaggan från stadshuset i Sloviansk, nu väntar Donetsk och den påhittade "folkrepibliken".....