2014-04-13, 07:57
  #1969
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Jo, gammelmedia har verkligen visat sig från sin sämsta sida när det gäller Ukrainakrisen, och går helt och hållet i Carl Bildts ledband. Fria internet forum som FB kan i viss mån verka som motmedel, men mannen på gatan måste få en helt svnedvriden bild av vad som pågår i Ukraina; i själva verket är det ju folkligt motstånd mot en kuppregim med nazistiskt inslag.

Tvärtom är det ju här som alla foliehattar, ryssrunkare och idioter samlas; att försöka få en "objektiv bild" från FB är ju inte möjligt. Däremot är det ju fint att alla får komma till tals, detta ska mer ses som "Ring P1" på droger. I verkliga livet finns inte många som vill knäböja för Kremls grymma horder.

EDIT: Ukrainska helikoptrar över Sloviansk nu, det torde innebära att Ukraina kommer svara i dag.

EDIT 2: Eldstrider mellan ukrainska specialstyrkor och de ryska terroristerna just nu, samt rapporter om att ukrainska patrioter börjat bilda självförsvarsstyrkor för att kunna försvara sig mot den ryska aggressionen.

EDIT 3: Ooooops, där försvann den ryska fascistflaggan från stadshuset i Sloviansk, nu väntar Donetsk och den påhittade "folkrepibliken".....
__________________
Senast redigerad av bernad_law 2014-04-13 kl. 08:30.
2014-04-13, 08:38
  #1970
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Tvärtom är det ju här som alla foliehattar, ryssrunkare och idioter samlas; att försöka få en "objektiv bild" från FB är ju inte möjligt. Däremot är det ju fint att alla får komma till tals, detta ska mer ses som "Ring P1" på droger. I verkliga livet finns inte många som vill knäböja för Kremls grymma horder.

EDIT: Ukrainska helikoptrar över Sloviansk nu, det torde innebära att Ukraina kommer svara i dag.

EDIT 2: Eldstrider mellan ukrainska specialstyrkor och de ryska terroristerna just nu, samt rapporter om att ukrainska patrioter börjat bilda självförsvarsstyrkor för att kunna försvara sig mot den ryska aggressionen.

EDIT 3: Ooooops, där försvann den ryska fascistflaggan från stadshuset i Sloviansk, nu väntar Donetsk och den påhittade "folkrepibliken".....
Var läser/tittar du?

Vi får hoppas att det blir en snabb och effektiv aktion.
2014-04-13, 08:57
  #1971
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Var läser/tittar du?

Vi får hoppas att det blir en snabb och effektiv aktion.

Ytterst opålitliga källor än så länge, det är svårt att veta exakt vad som händer just nu. Det verkar att dock så att något pågår.

Jag är inte säker på att det är det bästa agerandet just nu, men man har troligen mer fakta i Kiev, och det är förståeligt att man inte kan vara stilla hur länge som helst. Vi får hoppas det hår bra och att inga patrioter blir skadade.
2014-04-13, 09:01
  #1972
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Ytterst opålitliga källor än så länge, det är svårt att veta exakt vad som händer just nu. Det verkar att dock så att något pågår.

Jag är inte säker på att det är det bästa agerandet just nu, men man har troligen mer fakta i Kiev, och det är förståeligt att man inte kan vara stilla hur länge som helst. Vi får hoppas det hår bra och att inga patrioter blir skadade.
Jag är ändå lite nyfiken på var du hämtar infon om än det är opålitliga källor...

Det har varit skottlossning även i Kramatork enl CNN:

http://www.wsbt.com/news/nationworld/ukraine-starts-antiterrorist-operation-in-slaviansk/25454726


Kiev är förhoppningsvis medvetna om riskerna. Och jag hoppas de verkligen håller borta högerextrema gäng i de här aktionerna. Igår kom det rapporter om att en buss med C-14 blivit stoppade på väg mot Kharkiv.
__________________
Senast redigerad av Madagascar 2014-04-13 kl. 09:06.
2014-04-13, 09:04
  #1973
Medlem
KaosnegerMedKlubbas avatar
Oskadliggörandet av den ryska terrorcellen i Slaviansk pågår:

http://edition.cnn.com/2014/04/13/world/europe/ukraine-crisis/

Citat:
Ukrainian forces launched an "anti-terrorist operation" Sunday after pro-Russian gunmen seized buildings in the eastern part of the nation, Ukraine's Interior Minister Arsen Avakov said on his Facebook account on Sunday.

Avakov posted: "Anti-terrorist operation has started in Slaviansk. It is managed by Anti-terrorist Center of the Security Service of Ukraine. All the law enforcement agencies of the country are participating. God speed! "

He added later: "Tell all civilians to leave the center of town - don't leave your apartment, or go to the window. Separatists opened fire on the special forces without negotiations."

Det är nog bäst att de svagsinta sovjetbabusjkorna rultar hem nu:

Citat:
A Reuters correspondent outside the town's police headquarters, one of the buildings seized, said two military helicopters were flying overhead.

About a dozen women, who had been in the building when it was seized, were evacuated as soon as Avakov's announcement was made known.

A group of up to a 100 civilians, many of them elderly women, stood in front of the building, chanting messages of solidarity to the protesters inside.
2014-04-13, 09:07
  #1974
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Menar du den här pinsamma videon? http://m.youtube.com/watch?v=FpdCvuf-ZOk



Nej och det har vi sett i många videos, tillhöra ryssland vill ingen för då hade de redan flyttat över gränsen. I Ukraina är de friare och lyckligare.



Ja det är synd, ett bolsjeviktroll dessutom! Lite felplacerad
Eftersom ingen har flyttat from Krim tillbaka till Ukraina, så är de friare och lyckligare i Ryssland enligt din logik

Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Jag är ändå lite nyfiken på var du hämtar infon om än det är opålitliga källor...

Det har varit skottlossning även i Kramatork enl CNN:

http://www.wsbt.com/news/nationworld/ukraine-starts-antiterrorist-operation-in-slaviansk/25454726


Kiev är förhoppningsvis medvetna om riskerna. Och jag hoppas de verkligen håller borta högerextrema gäng i de här aktionerna. Igår kom det rapporter om att en buss med C-14 blivit stoppade på väg mot Kharkiv.
Det finns lite info på Ukrainas inrikesminister Arsen Avakovs facebook sida med hjälp av google translate
__________________
Senast redigerad av Lille.Stockholm 2014-04-13 kl. 09:11.
2014-04-13, 09:14
  #1975
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Jag är ändå lite nyfiken på var du hämtar infon omän opålitliga källor...

Det har även varit skottlossning i Kramatorks enl CNN:

http://www.wsbt.com/news/nationworld/ukraine-starts-antiterrorist-operation-in-slaviansk/25454726

Detta snappade jag först upp på Twitter, men det är svårt att få en bild ännu. Det utvecklas hela tiden.

Har denna varit uppe i tråden förut:
https://twitter.com/noclador/status/454956073502261249/photo/1

Kan vi släppa detta med att det inte är FSB Vympel-terrorister nu, det är ju helt djävla uppenbart att det rör sig om samma gubbar på båda plasterna?
2014-04-13, 09:16
  #1976
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lille.Stockholm
Eftersom ingen har flyttat from Krim tillbaka till Ukraina, så är de friare och lyckligare i Ryssland enligt din logik


Det finns lite info på Ukrainas inrikesminister Arsen Avakovs facebook sida med hjälp av google translate
Tack. På militaryphotos hävdas dock att Avakovs facebook-sida är falsk.
__________________
Senast redigerad av Madagascar 2014-04-13 kl. 09:28.
2014-04-13, 09:24
  #1977
Medlem
DetVarTypisktJus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
"World Socialist Web Site, troligt att jag klickar på den länken. "Vissa" som kräver anslutning till ryssland, HUMOR! Vad kan det vara, 50 USSR nostalgiker som samtidigt kallar ryssland USSR? Media översköljs av artiklar som visar att folket inte vill ha sitt hemland anslutet till kreaturens Ryssland, diktaturens ofria rike som alla som kan flyr från.
Länk eller inte faktum är att östra Ukraina är i uppror och "polis" från västra Ukraina sänds in för att kväsa upproret. Tål du inte op-ed va?

EDIT:
New York Times
http://www.nytimes.com/2014/04/08/world/europe/russia-crimea-ukraine-unrest.html?_r=0

Full av skitpropaganda men faktum kvarstår!
__________________
Senast redigerad av DetVarTypisktJu 2014-04-13 kl. 09:28.
2014-04-13, 09:25
  #1978
Medlem
postkrans avatar
http://m.youtube.com/watch?v=3zVkQxN4zPA
Får väll föregå med gott exempel, film på skottlossningen i kramatorsk, ser ut som man skjuter upp i luften.

Angående slavyensk, helikoptrarna var ukrainska, det bekräftdes ganska fort igårkväll på militaryphotos.net genom stillbilder från filmer.bernard var extremt sent på bollen där.

Ingen information om att kiev fösökt återta någrs byggnader idag, så ja....jag skulle också vilja veta varifrån han tar sin info från..
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Jag är ändå lite nyfiken på var du hämtar infon om än det är opålitliga källor...

Det har varit skottlossning även i Kramatork enl CNN:

http://www.wsbt.com/news/nationworld/ukraine-starts-antiterrorist-operation-in-slaviansk/25454726


Kiev är förhoppningsvis medvetna om riskerna. Och jag hoppas de verkligen håller borta högerextrema gäng i de här aktionerna. Igår kom det rapporter om att en buss med C-14 blivit stoppade på väg mot Kharkiv.
__________________
Senast redigerad av postkran 2014-04-13 kl. 09:28.
2014-04-13, 09:27
  #1979
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Detta snappade jag först upp på Twitter, men det är svårt att få en bild ännu. Det utvecklas hela tiden.

Har denna varit uppe i tråden förut:
https://twitter.com/noclador/status/454956073502261249/photo/1

Kan vi släppa detta med att det inte är FSB Vympel-terrorister nu, det är ju helt djävla uppenbart att det rör sig om samma gubbar på båda plasterna?
Hur vet man var dessa bilder var tagna från? Kan man se män i sådana uniform på video från Slaviansk?
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Tack men på militaryphotos hävdas att Avakovs facebook-sida är falsk.
Till exempel anger bbc hans facebook sida som källanhär
2014-04-13, 09:30
  #1980
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av postkran
http://m.youtube.com/watch?v=3zVkQxN4zPA
Får väll föregå med gott exempel, film på skottlossningen i kramatorsk, ser utnsom man skjuter upp i luften.


Du postade nog fel video. Den här visar, enligt beskrivningen, berkutförband som ansluter sig till proryssarna i Slovjansk.


Edit: det kanske var den här du ville länka till
https://www.youtube.com/watch?v=VEZ5SjkroNQ

Edit2: Min länk visar den "proryska" stormningen av polisstationen i Kramatorsk
__________________
Senast redigerad av minnesota 2014-04-13 kl. 09:36.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in