• 1
  • 2
2014-03-29, 04:45
Medlem
Apantis avatar
Hej! jag var fruktansvärt desperat och bestämde mig för att ringa en vad jag antar vara en budgetvariant av taxi som skulle ta max 2 minuter, till råga på det fick jag vänta en 20 minuter på att taxin skulle komma och jag trodde jag skulle frysa ihjäl.

Ja, det var värt att åka taxi hem, men jag inser att priset är helt åt helvete, när jag dessutom fått vänta alldeles för länge. Jag funderar på att ringa upp "bolaget" men det verkar vara så fruktansvärt oseriöst att det känns lönlöst. Jag är förbannad.

Tur att jag fick "Rabbat". Fyfan, äckliga jävla horfitta vad arg jag är. Värdelös service och 100 kronor för max 2 minuters biltur.

Vad tycker ni att jag ska göra?

Edit: Länk till företaget: http://www.taxikrona.se/index.htm
Senast redigerad av Apanti 2014-03-29 kl. 04:48.
Citera
2014-03-29, 04:59
Medlem
hairypotter88s avatar
Du väntade 20min för en taxitur som tar 2min? Varför promenerade du inte bara din feta kossa.
Citera
2014-03-29, 05:00
Medlem
sluggerbanans avatar
Vet naturligtvis inte hur du åkt, vilken summa tycker du vore rimligt att betala?
Citera
2014-03-29, 05:11
Medlem
Grundtaxa på 70 kr är ju standard så sluta klaga
Citera
2014-03-29, 05:29
Medlem
Kickexs avatar
Är själv nyfiken på varför du inte valde att gå den sträckan.
Citera
2014-03-29, 05:32
Medlem
CeTh-LoEGs avatar
Kan knappt hålla mig för skratt när jag ser hur oseriös hemsidan ser ut, den är verkligen helt full av stavfel.

OnT:
Ring företaget och fråga, på deras sida anges ingen uppkörningsavgift, men jag är osäker på huruvida det är kutym att en sådan alltid är inräknad.
Citera
2014-03-29, 08:12
Bannlyst
Kolla på gulskylt på bilen, så ser du vad det kostar.. I Stockholm finns bara ett taxibolag som fungera, det är taxi stockholm resten är skit.
Citera
2014-03-29, 08:30
Medlem
SkepticalHippos avatar
Fri prissättning gäller så de hade lika väl kunnat ta 1000 kronor för de två minuterna, du väljer själv vilken taxi du åker med och därmed vilket pris du vill åka för.

100 kronor för två minuter låter inte jättekonstigt, man kan komma hyfsat långt med bil på den tiden. När jag är lat och inte orkar gå hem eftet en krogkväll så åker jag taxi hem. Avståndet är typ en kilometer och det blir generellt typ 85-100 kronor (jävligt ovärt då jag är nykter men tydligen jättevärt då jag är onykter).

Som sagt, priset var 100 kronor och du kan inte göra nägot åt det i efterhand. Kan du i alla fall avslöja hur långt avståndet är så att man kan skapa sig en uppfattning om hur normalt priset var?

Edit: Vad fan är det för jävla bolag? Hade de kunnat anstränga sig för att stava rätt på sidan och kanske till och med använda en webdesign som är skapad efter 1995?
Senast redigerad av SkepticalHippo 2014-03-29 kl. 08:34.
Citera
2014-03-29, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hairypotter88
Du väntade 20min för en taxitur som tar 2min? Varför promenerade du inte bara din feta kossa.

Taxibilar åker mycket snabbare än människor kan promenera så det kanske hade tagit en timme eller mer att promenera? Vi vet inte hur snabb TS kan promenera? Han kanske är långsammare än genomsnitt människa?

Att åka bil i 2 min för 100 spänn tycker jag inte alls är orimlig. Det beror på hur lång sträckan är, hur snabb man kan gå och andra omständigheter. T.e.x En tjej som ska hem sent på natten hade nog tyckt det är värt det.
Citera
2014-03-29, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hairypotter88

HAHAHA

Man blir ju inte en fet kossa av att promenera. Själva definitionen av fet kossa är ju att man tar en taxi istället för att använda apostlahästarna.

Men nog borde man ha gått, tar det bara två minuter att åka så går man samma sträcka på mindre än 20 min.
Citera
2014-03-29, 11:38
Medlem
Vohkuns avatar
När jag gick i skolan så bodde jag så pass långt därifrån att jag blev erbjuden skolskjuts på vintern o dylikt. Detta var en sträcka på 8-9 km, och taxometern(?) kunde sluta på en summa mellan 700-800 SEK för en sträcka jag kunde ha cyklat på 20 minuter. Att åka taxi är dyrt som satan och jag tänker aldrig någonsin våldta min plånbok på det viset. Lär dig av ditt misstag och cykla nästa gång! Buss fungerar ju också.
Citera
2014-03-29, 12:08
Medlem
hairypotter88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nilserikkk
HAHAHA

Man blir ju inte en fet kossa av att promenera. Själva definitionen av fet kossa är ju att man tar en taxi istället för att använda apostlahästarna.

Men nog borde man ha gått, tar det bara två minuter att åka så går man samma sträcka på mindre än 20 min.

Nej precis, hon är en fet kossa eftersom hon hellre åker Taxi än att gå en sträcka som skulle ta cirka 10min.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in