2014-03-28, 21:33
Medlem
Thinkingagains avatar
Förra veckan fick jag nedanstående varning. Jag kontaktade först Tony Clifton och fick inget svar. Jag kontaktade sedan admin, admin4 och admin5 men har inte fått någon slutgiltig bedömning.

Hursomhelst! Jag har personligen svårt att se vad som var Trams eller Off-topic. Jag höll mig till ämnet i tråden, och trams var det inte utan en åsikt. Ser man på Tony Cliftons inläggshistorik är han en tydlig högersympatiker, vilket ger mig intrycket av att han censurerade mitt inlägg med en politisk åsikt i bakgrunden. Det skulle då innebära att denna varning på ett sätt var politisk censur, och om jag har rätt så förlorar då Flashback hela sin trovärdighet. Jag kan givetvis ha fel, men jag har som sagt misstankar om att det blev censurerat just för att han ser min åsikt som "Trams" när jag (liksom en del andra) hävdar att SD i grunden är neo-fascister. Det är min åsikt, och inskränks min rätt här på flashback att uttrycka den blir det "yttrandefrihet på riktigt", utan snarare typ "yttrandefrihet för högervridna". Vi ska i övrigt inte diskutera i denna tråd huruvida SD är neo-fascister eller inte, det hör till en annan tråd. Det skulle då som sagt vara politisk censur.
Citat:
Ursprungligen postat av Tony Clifton
Varning
Du har fått en varning för brott mot 0.03. Trams och off-topic.
Ämne: Fascister som inte stödjer imperialism
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Thinkingagain
SD är antiimperialistiska neo-fascister. Där har du ett exempel på där fascister inte är imperialister.

Innan du kan skriva nya inlägg på forumet måste mottagandet av varningen bekräftas. Klicka på följande länk för att bekräfta att du har mottagit varningen: Länk
Senast redigerad av Thinkingagain 2014-03-28 kl. 22:03.
Citera
2014-03-28, 22:06
Medlem
Pendeks avatar
Ämnet är tre år gammalt och du kommer in och skriver två meningar att SD är fascister som inte är imperialister? Varför inte starta ett ämne där du motiverar kontentan att SD är "antiimperialistiska neo-fascister" och diskuterar det? Jag är rätt säker på att om du hade argumenterat för din åsikt så hade inlägget fått stå kvar.
Citera
2014-03-28, 22:13
Medlem
Thinkingagains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pendek
Ämnet är tre år gammalt och du kommer in och skriver två meningar att SD är fascister som inte är imperialister? Varför inte starta ett ämne där du motiverar kontentan att SD är "antiimperialistiska neo-fascister" och diskuterar det? Jag är rätt säker på att om du hade argumenterat för din åsikt så hade inlägget fått stå kvar.
Absolut kan ett ämne startas som behandlar den, antagligen finns den redan.
Citera
2014-03-29, 02:06
Medlem
Att tråden är gammal tycker jag inte ska spela någon roll. Däremot kan jag nog också tycka inlägget är tramsigt/trollande med tanke på hur diskussionen i tråden ser ut i övrigt. Ett argument för påståendet hade nog inte skadat.
Citera
2014-03-29, 10:59
Medlem
Inget tillförs diskussionen. Det är bara ett påstående utan något argument.

Ungefär som om du fiskar efter att någon ska fråga dig vad du syftar på så att du sedan kan elaborera.
Citera
2014-03-29, 18:41
Medlem
Thinkingagains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joan-Duchemin
Inget tillförs diskussionen. Det är bara ett påstående utan något argument.

Ungefär som om du fiskar efter att någon ska fråga dig vad du syftar på så att du sedan kan elaborera.
Jag förstår vad du menar, men frågan var klart och tydligt av TS huruvida det finns antiimperialistiska fascister. Jag svarade på frågan enkelt och kort, och att det blir borttaget för att jag svarare kort och koncist på frågan är inte rätt. Hade någon bett mig att utveckla min åsikt hade jag med glädje elaborerat, det hade inte varit några problem. Det var fel av moderatorn att ta bort mitt inlägg om det var för mitt påstående. Hypotetiskt sett kanske jag saknar en förmåga att uttrycka mig tillräckligt tydligt med mina åsikter, och att han tog bort den skulle ju då innebära att han censurerade min åsikt p.g.a. en brist på intelligens. Nu är ju så inte fallet, men då blir det ju heller inte yttrandefrihet för alla.
Citera
2014-03-29, 19:01
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Är det förbjudet att ha en åsikt om moderatorernas kompetens?
(FB) Jag vill klaga på en Moderator/ett beslut av en Moderator

Du kan kritisera moderatorsåtgärder tills helvetet fryser till is om du så önskar.
Det enda som krävs är att du är läskunnig, och förstår tågordningen för hur kritiken ska framföras.

Det kan iofs vara nog så jobbigt om man lider av en bokstavskombination.
Citera
2014-03-29, 19:25
Medlem
Citat:
Jag förstår vad du menar, men frågan var klart och tydligt av TS huruvida det finns antiimperialistiska fascister. Jag svarade på frågan enkelt och kort, och att det blir borttaget för att jag svarare kort och koncist på frågan är inte rätt. Hade någon bett mig att utveckla min åsikt hade jag med glädje elaborerat, det hade inte varit några problem. Det var fel av moderatorn att ta bort mitt inlägg om det var för mitt påstående. Hypotetiskt sett kanske jag saknar en förmåga att uttrycka mig tillräckligt tydligt med mina åsikter, och att han tog bort den skulle ju då innebära att han censurerade min åsikt p.g.a. en brist på intelligens. Nu är ju så inte fallet, men då blir det ju heller inte yttrandefrihet för alla.

Om någon i bil forumet frågar hur man byter bromsok på en Volvo 740 så är inte ett legitimt svar "ta ut det gamla och sätt dit det nya" Man behöver elaborera för att vara deltagare i diskussionen. Ditt svar är en politisk motsvarighet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in