2002-12-12, 01:29
äldre konto (old)
Ej medlem
Hej!

Jag undrar vad "normalt" A brukar ha för renhet på gatan. Sen undrar jag vad man kan säga enbart på färgen. Vet att man inte kan avgöra "styrkan" på färgen men undrar vad dom olika färgerna betyder i form av orenheter etc.

Tack på förhand!
Citera
2002-12-12, 07:18
äldre konto (old)
Ej medlem
Amphetamine seized on street-level in Scandinavia during the late half of the 1990's typically had purities of between 20-50% and as good as always consisted of the racemic sulfate salt. The diluents were most often caffeine and/or sugars like lactose and glucose.

That is a big difference compared to the UK, where the purity almost always is 5-10%.

Reference: "Identification and Forensic Classification of Amphetamine" by Xxx Xxxxxxx (Doctoral Dissertation #641 (2000), Linkoping University, Sweden).

Notera: Jag tog bort författarens namn då jag inte ville ge ut den i detta forum.

Färgen betyder i princip ingenting speciellt, det är bara färg. Att amfetamin är rött har ingenting med styrkan att göra. Men människan kan rent instinktivt få för sig att det är starkare eller speciellt på något annat sätt.

Men du kanske ska fråga xilion, eller?
Citera
2002-12-12, 09:40
äldre konto (old)
Ej medlem
Ok, säkert en dum fråga men jag är ingen expert på sånt här. Varför luktar visst amfetamin typ tvättmedel? Speciellt har det varit så om man fått tag på det i Umeå. Har förstått att det är dåligt tillverkat, men kan det verkligen inte vara farligt då (farligare än om det är rent alltså)? När jag stött på amfetamin i t.ex Paris, där jag brukar vara rätt ofta, har det aldrig luktat på det där sättet.

Iallafall så blir man ju orolig om det luktar sådär, för då tror man ju det kan vara nåt helt annat, kanske nåt tvättmedel man fräter bort hjärnan om man tar det.
Citera
2002-12-12, 10:49
äldre konto (old)
Ej medlem
Jag har fått för mig att det som luktar (i så kallat "blomsteramfetamin") är rester från syntesen, nämligen fenylpropanon (P2P), det är en keton och ketoner luktar ofta sött och smakligt.

:-)

-Stanley
Citera
2002-12-12, 13:09
äldre konto (old)
Ej medlem
Av egna erfarenheter kan jag säga att det tjacket som luktat kraftigt blomster har varit starkare än det som inte luktat så mycket. Fast det kan ju vara en slump bara.
Citera
2002-12-12, 14:23
äldre konto (old)
Ej medlem
speed

Kan bekräfta vad [PH] citerade. Att köpa speed i England är rena skämtet! ofta smakade det bara dextropur och stort sett helt värdelöst, men det är ju billigt....

Det lustiga är att ingen verkar tycka det är konstigt alls.

Men det finns något annat som är betydligt mer potent som de flesta föredrar:
BASE , vet ej vad det kallas på svenska men det är en gulaktig pasta som ej går att snorta, konsistenten är lite som kramsnö och så luktar det ljuvligt av Äpple!
Är det bra räcker ett halvgram länge o väl.
Citera
2002-12-12, 14:47
äldre konto (old)
Ej medlem
Re: speed

Citat:
Ursprungligen postat av rojne
Kan bekräfta vad [PH] citerade. Att köpa speed i England är rena skämtet! ofta smakade det bara dextropur och stort sett helt värdelöst, men det är ju billigt....

Billigt? ja det är precis vad detinte är, med tanke på att det är ca 5 ggr svagare än tjack.se En gubbe i UK kostar knappast 50 kr
Citera
2002-12-12, 16:46
äldre konto (old)
Ej medlem
Försökte vara lite ironisk
Citera
2002-12-14, 02:55
äldre konto (old)
Ej medlem
renheten beror inte bara på procenten. Det beror på största delen på tillverkningen.
Om mitt fabrikstjack är 100% men bara funkar som ett polskt till75%.
Vilket är du starkast vid utblandning av 50%?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in