2014-03-27, 19:52
Medlem
Tja fan! Jag har länge funderat på att bli blond, nästan platina då jag senare vill tona det lite pastelrosa. Jag har under ca 5 år färgat från ljusbrunt, till svart, till brunt, till gulblont, till mörkbrunt (ett antal gånger), gjort ombre och nu har jag ganska ljusbrunt hår med slingor och en ombre som börjar bli orange. Jag skulle helst inte vilja gå till frisören för jag var där för 1 månad sen och har ingen lust att hosta upp 1500 kr IGEN. Så nu undrar jag hur jag ska gå tillväga för att bleka håret hemma och skada det så lite som möjligt (vet att det nästan är omöjligt att inte skada det). Jag har långt och väldigt tjockt hår som jag helst inte vill förstöra speciellt mycket.
Citera
2014-03-27, 19:59
Medlem
Om du nu har pengar och viljan att fixa hårfärgen så ofta så skulle jag verkligen rekommendera dig att avstå från billiga "göra hemma preparat". En hårfrisör vet vad de gör, medan det är sämre produkter i butik (sliter mer på håret) och lätt att göra fel. Hade en kompis som var brunett och provade att blondera håret själv. Det blev blont..med inslag av grönt.

Om du bryr dig om ditt utseende och ditt hår så låter du bli att göra det själv.

Edit: Ditt hår borde vara väldigt slitet vid det här laget, så låt det vila ett tag.
Citera
2014-03-27, 20:50
Medlem
Har för mig att det finns medel som gör att du får tillbaks din naturliga hårfärg. Det går dock inte om man har färgat håret alltför många gånger, men du kan ju testa och se.

Jag föredrar naturligt och ofärgat hår, max några färgade slingor men inte mer än så.

Åh varför färgar alla sönder sitt hår i dagens samhälle! Det är inte vackert...
Citera
2014-03-27, 20:56
Medlem
landningsbanas avatar
Finns ju blekning anpassat för mörkt hår, det är enda jag kan tänka på för att skada håret så lite som möjligt annars citron bleker ju lite.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in