2014-03-27, 18:27
Medlem
Tja,

Har känt mig hängig med lite feber och så men ändå pallat mig till jobbet denna veckan. Nu pallar jag inte imorgon för jag känner mig sämre. Skulle jag kunna sjukanmäla mig till arbetsgivaren imorgon och ha ungen hemma och anmäla VAB till FK? FK och arbetsgivaren har ju inget ihop så dom lär väl inte komma på det? Kan inte bara anmäla VAB för chefen har ju sett hur risig jag har vart och då kommer han fatta att jag myglar.
Citera
2014-03-27, 19:00
Medlem
smmgs avatar
Fast barnet kan väl också varit risigt eller blivit smittat av dig?
Citera
2014-03-27, 19:01
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TooL
Tja,

Har känt mig hängig med lite feber och så men ändå pallat mig till jobbet denna veckan. Nu pallar jag inte imorgon för jag känner mig sämre. Skulle jag kunna sjukanmäla mig till arbetsgivaren imorgon och ha ungen hemma och anmäla VAB till FK? FK och arbetsgivaren har ju inget ihop så dom lär väl inte komma på det? Kan inte bara anmäla VAB för chefen har ju sett hur risig jag har vart och då kommer han fatta att jag myglar.

Men om du är risig är väl det klart som fan knodden kan ha smittats.. VABBA på du bara
Citera
2014-03-27, 20:55
Medlem
provocative77s avatar
Det där är väll fortfarande kutym? Så gjorde båda jag o alla andra jag jobbade med som hade barn.
Känns ungefär som lika allvarligt som att mygla med deklarationen.
Citera
2014-05-11, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av provocative77
Det där är väll fortfarande kutym? Så gjorde båda jag o alla andra jag jobbade med som hade barn.
Känns ungefär som lika allvarligt som att mygla med deklarationen.

Vilket i mina ögon är extremt allvarligt, skattefusk och mygel som med vab etc är ren och skär stöld från alla medborgare i vårat land. Ser skattefuskare och vab myglare på exakt samma sätt som bidragsparasiter. Inte bättre än vilken simpel tjuv som helst.

Sen är jag väl medveten att det är ett utbrett fenomen(eller som du skriver kutym) men det ursäktar det inte på något sätt.

Min mormor sitter på ett uselt vårdhem(gör allt i min makt för att hon ska kunna bo sin sista tid hos mig och min sambo men med assistans av hemtjänsten då vi båda jobbar heltid). Detta och många andra brister i vår välfärd skulle inte existera om folk hade stake nog att göra rätt för sig. Men vi lever i girighetens och egoismens tidsålder. Sorgligt och skämmigt på samma gång.
Citera
2014-05-12, 21:15
Medlem
Agamantums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vasaboy28
Vilket i mina ögon är extremt allvarligt, skattefusk och mygel som med vab etc är ren och skär stöld från alla medborgare i vårat land. Ser skattefuskare och vab myglare på exakt samma sätt som bidragsparasiter. Inte bättre än vilken simpel tjuv som helst.

Sen är jag väl medveten att det är ett utbrett fenomen(eller som du skriver kutym) men det ursäktar det inte på något sätt.

Min mormor sitter på ett uselt vårdhem(gör allt i min makt för att hon ska kunna bo sin sista tid hos mig och min sambo men med assistans av hemtjänsten då vi båda jobbar heltid). Detta och många andra brister i vår välfärd skulle inte existera om folk hade stake nog att göra rätt för sig. Men vi lever i girighetens och egoismens tidsålder. Sorgligt och skämmigt på samma gång.
Fast varför skulle det finnas en karensdag. Vad är det för idioti egentligen? Det är ju också stöld av inkomst. Okej man blir lite extra "beskattad" vid VAB men att bara rent äckligt dra av en dags lön för att man råkat bli febrig och måste stanna hemma? Då den som jobbar redan betalar 80 % skatt!?? Are you fucking kidding me??DET är ett jävla piss-slav-samhälle.
Citera
2014-05-12, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agamantum
Fast varför skulle det finnas en karensdag. Vad är det för idioti egentligen? Det är ju också stöld av inkomst. Okej man blir lite extra "beskattad" vid VAB men att bara rent äckligt dra av en dags lön för att man råkat bli febrig och måste stanna hemma? Då den som jobbar redan betalar 80 % skatt!?? Are you fucking kidding me??DET är ett jävla piss-slav-samhälle.

1. Du beskattas enligt tabell vid vård av barn.
2. Du betalar inte 80 % i skatt.
3. Halmdocka.

För att tillföra tråden något konkret: Försäkringskassan är inte en kontrollmyndighet i den bemärkelsen som många tror. För att bli påkommen med att mygla så är det i 85 % av fallen någon annan som anger dig och ditt fuskande.

Mygla på du.
Citera
2014-05-14, 07:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TooL
Tja,

Kan bara instämma i vad många andra säger här VABBA på om du vill, klart ungen kan ha blivit smittad av dig det är ju inge konstigt. Sen vad samvetet säger är ju en annan sak, men man har väl den moral man har råd med ...
Citera
2014-05-14, 07:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agamantum

Haha, morgonens garv! Ja verkligen stöd av inkomst att inte få lön när man inte är på jobbet. Tycker snarare du ska va glad över att du får lön nästkommande dagar.
Karensdag får du räkna ut själv varför den finns...
80% skatt på vad ?

Verkligen piss, prova att flytta till något annat land, rekommenderar något utom eu, vore nog bra för dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in