2014-03-27, 16:25
Medlem
Så, vi har fått erbjudandet att köpa loss villan vi för närvarande hyr om vi "bara" tar över lånet.

Ponera att huset är värt 700k och kvarvarande lån 500k, vilket är beloppet han i sådana fall ska ha.

Vill inte fråga Bluestep (tyvärr det enda alternativet) direkt ifall det skulle kunna äventyra lånelöftet, men om någon vet om vi får sälja huset, lösa av lånet och gå med vinst?

Nu ska vi antagligen inte sälja huset då vi trivs ganska bra här. Men finner vi ett annat objekt som höjer standarden eller för den delen bättre läge så tål det ju att funderas på om svaret på frågan är ja.

Så, någon som vet vad i h-vete jag dillar om?
Citera
2014-03-27, 16:29
Medlem
Bokmasks avatar
jag antar ju att banken kolla upp dig innan de överlåter lånet så du kommer ju inte undan där.

När du väl har det skrivet på dig så får du ju göra vad du vill.

Vi lever inte i Nordkorea bara så du vet
Citera
2014-03-27, 17:03
Medlem
Bluestep är långivare åt nuvarande ägare. Vi tar bara över lånet, även vi genom samma bank. Även om räntesatsen är högre än vanliga banklån så skulle vi spara många tusenlappar i månaden.

Men, svaret på frågan är alltså ja? Vi får sälja huset med vinst utan att Bluestep har någon luddig klausul?

När jag tänker efter så kan det ju finnas någon annan anledning att tvingas sälja huset, även om det officiellt inte är att bara få ut vinsten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in