Fick precis en god ide om att lgga upp en topic dr Blekingebor (och andra fr den delen med) kan dela med sig av sina redan beskta eller tnkbara U:E platser i
Blekinge. Mina frsta bidrag kommer hr:
Kastellet, Karlshamn: Egentligen inget att se dr om man inte vill gra intrng p vervakningsstationen som finns bakom stngsel, galler och murar. Jag har alltid ftt fr mig att det finns nt intressant dr trots att alla frnekar att det skulle finnas nt av intresse dr
Halda, Svngsta: Faktumet att det finns en hgskerhetsbunker dr gr stllet som jag redan ser det ett paradis fr U:e inte mindre intressant direkt. Men det fr nog stanna vid fantasier fr att ta sig in hr och hrja kan antagligen st en vldigt dyrt.
Cementfabriken, Mrrum: Om man inte vill g s lngt som att ta en titt in i de olsta lokalerna kan man nja sig med att skda (och leka) i det stora grustaget.

Finns ocks ett cementlastbilslik och en station dr de frvarar slaggprodukter frn cementframstllning som ocks kan vara av intresse.
Skyddsrum, Mrrum-Elleholm: Nyligen blev ingngen igenfylld med sand men uppe p berget som skyddsrummet r insprngt i finns om jag inte missminner mig totalt rr som sticker upp, antagligen fr att frse rummet med syre. Mjligen att mer saker dljer sig dr ovanp berget ?. Dock hgst oskert U:e stlle, antagligen inte mycket att se.