Fick precis en god ide om att lägga upp en topic där Blekingebor (och andra för den delen med) kan dela med sig av sina redan besökta eller tänkbara U:E platser i
Blekinge. Mina första bidrag kommer här:
Kastellet, Karlshamn: Egentligen inget att se där om man inte vill göra intrång på övervakningsstationen som finns bakom stängsel, galler och murar. Jag har alltid fått för mig att det finns nåt intressant där trots att alla förnekar att det skulle finnas nåt av intresse där
Halda, Svängsta: Faktumet att det finns en högsäkerhetsbunker där gör stället som jag redan ser det ett paradis för U:e inte mindre intressant direkt. Men det får nog stanna vid fantasier för att ta sig in här och härja kan antagligen stå en väldigt dyrt.
Cementfabriken, Mörrum: Om man inte vill gå så långt som att ta en titt in i de olåsta lokalerna kan man nöja sig med att skåda (och leka) i det stora grustaget.

Finns också ett cementlastbilslik och en station där de förvarar slaggprodukter från cementframställning som också kan vara av intresse.
Skyddsrum, Mörrum-Elleholm: Nyligen blev ingången igenfylld med sand men uppe på berget som skyddsrummet är insprängt i finns om jag inte missminner mig totalt rör som sticker upp, antagligen för att förse rummet med syre. Möjligen att mer saker döljer sig där ovanpå berget ?. Dock högst osäkert U:e ställe, antagligen inte mycket att se.