Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-08, 15:36
  #265
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nutiden
Har inte hittat någon plombering som kan vara en nödutgång. Hur långt ifrån Huvudingången kan en nödutgång vara? Tänker att bergrummet är 50-100m in och svagt sluttande liknande ksrr på Aspö. Någon som har koll på vart en nödutgång kan ligga?

Nödutg ligger väll ca 30 meter NO om radarbrunnen? Finns någon slags plomb med ett krokfäste, även en fyrkantig platta med krok i närheten.

Enligt FF 60-75 så finns det ett "Hus" där också.
Ska kolla vidare på saken.
Citera
2024-04-10, 13:11
  #266
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hampthy
Nödutg ligger väll ca 30 meter NO om radarbrunnen? Finns någon slags plomb med ett krokfäste, även en fyrkantig platta med krok i närheten.

Enligt FF 60-75 så finns det ett "Hus" där också.
Ska kolla vidare på saken.

Jag minns en liten byggnad från förr ganska exakt 30m ifrån Radarn som du beskriver så det kan vara rimligt som du beskriver. Byggnaden finns dock inte kvar idag.
Citera
Igår, 09:40
  #267
Medlem
Hej !!
Jag skriver just till dig för jag ser stt du är aktiv här.
Du kan inte tänka dig att dela med dig några platser med övergivna hus/torp Något häftigt? Skåne, Blekinge, Småland.. Är själv väldigt intresserad av ue, bor i Skåne och har inte besökt så många objekt här. Mest i Blekinge. Har varit lite svårt ensam med två små barn.
Om inte-förstår! Men jag är en ordentlig och seriös ue tackar ändå ha det bra !



QUOTE=Hampthy|87912828]Nödutg ligger väll ca 30 meter NO om radarbrunnen? Finns någon slags plomb med ett krokfäste, även en fyrkantig platta med krok i närheten.

Enligt FF 60-75 så finns det ett "Hus" där också.
Ska kolla vidare på saken.[/quote]
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback