• 1
  • 2
2014-03-27, 15:11
Medlem
Hört att Göteborg är vanligaste stället i Sverige där man röker weed(marijuana) medans Stockholm står för uppåt (centralstiumlanta) och Malmö för neråt (Hash, Svamp) medans Göteborg då är vanligast med (Weed, Svamp, LSD), är detta en konspirationsteori eller sanning?
Senast redigerad av PowerXL 2014-03-27 kl. 15:16.
Citera
2014-03-27, 15:17
Medlem
Mr.Shadows avatar
Ja det är mycket gräs i Göteborg. Vissa gubbar i stan har riktigt riktigt bra, medan andra (oftast springer man på skit på hisingen) säljer smul.

Nu är det så att Hisingen är en stor stadsdel, så det finns givetvis både bra och dålig cannabis där. Precis som överallt. Det beror på vem säljaren är och vilka kontakter hon eller han har.

Edit:

Jag vet att Hisingen är en Ö och att hela ön inte består av en stadsdel, men ni förstår vad jag menar.
Citera
2014-03-27, 15:20
Medlem
Peyzs avatar
Vem har du pratat med som har sån objektiv översikt över en hel stad?
Citera
2014-03-27, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peyz
Vem har du pratat med som har sån objektiv översikt över en hel stad?

Har en del f.d vänner (stoners) som brukar nämna detta, via deras vänner i t.ex Stockholm och Örebro.
Citera
2014-03-27, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Shadow
Ja det är mycket gräs i Göteborg. Vissa gubbar i stan har riktigt riktigt bra, medan andra (oftast springer man på skit på hisingen) säljer smul.

Nu är det så att Hisingen är en stor stadsdel, så det finns givetvis både bra och dålig cannabis där. Precis som överallt. Det beror på vem säljaren är och vilka kontakter hon eller han har.

Edit:

Jag vet att Hisingen är en Ö och att hela ön inte består av en stadsdel, men ni förstår vad jag menar.

Yeah, I understand.. Galet alltså, har fan inte tänkt på att Gbg är ''känt'' för att krylla av weed men men.. Intressant iaf
Citera
2014-03-27, 15:32
Medlem
Peyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PowerXL
Har en del f.d vänner (stoners) som brukar nämna detta, via deras vänner i t.ex Stockholm och Örebro.

Visst finns det mkt weed, men det finns nog mer hasch än weed i stan.
Dessutom älskar vi tjack i Göteborg.
Det finns lsd kretsar men dom är inte så jätte stora, inte som tjacket och kokset iaf.
Citera
2014-03-27, 15:36
Medlem
Citat:
Det finns lsd kretsar men dom är inte så jätte stora, inte som tjacket och kokset iaf.

Trodde det var tvärtom , inte konstigt då att folk säger att jag bor i Sniffarstaden..
Citera
2014-03-27, 15:38
Medlem
OphaZs avatar
Haha hela Hisingen luktar gräs för fasen
Citera
2014-03-27, 15:42
Medlem
Mr.Shadows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PowerXL
Yeah, I understand.. Galet alltså, har fan inte tänkt på att Gbg är ''känt'' för att krylla av weed men men.. Intressant iaf

Jag tror inte att det är känt för specifikt det, men som andra stora städer så finns det ju vad man söker efter. Börjar du söka efter prostituerade barn kommer du nog olyckligtvis finna det med till slut.
Citera
2014-03-27, 15:43
Medlem
Mr.Shadows avatar
Citat:

Det håller jag inte med om. Jag brukar cannabis ganska friskt, vi skulle nog kunna kalla det för missbruk. Men det är otroligt sällan jag stöter ihop med hasch. Det må vara specifika säljare som hellre tar in hasch men gräs upplevs lättare att sälja.
Citera
2014-03-27, 15:45
Medlem
vet inte, men jag bor i gbg och i mina kretsar är det mest LSD, gräs, svamp, ecstasy osv. Så du verkar ha ganska rätt..
Citera
2014-03-27, 16:09
Medlem
narkis avatar
IMO så är Gbg syrastaden .
Skåne förknippar jag mest med röka faktiskt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in