2014-03-27, 14:26
Medlem
Jag funderar lite på vad man kan kräva av en hyresvärd utan att det känns skumt. Har bott i samma 1a nu i tre år typ och då ja flyttade in fanns det två tattiga sånadär portabla kokplattor, för nåt år sen drog ja o morsan på Rusta o tjackade en bänkspis för typ 700kr, en såndär med ugn och två plattor ovanpå, men känns som den börjat ge upp nu med, tar närmare 20min att koka två ägg.

Så jag undrar om det är nåt man kan kolla med hyresvärden om man kan få en rejäl bänkspis iaf? Jag har ju iofs fått en takfläkt för de blir så varmt här på sommarn och nyligen fått toahandfatet utbytt för det gammla sprack...

Känns ändå som nåt man borde kunna få då man payar hyra och ett kök är något man måste ha liksom?
Citera
2014-03-27, 17:17
Medlem
Ja borde väl gå sen får du hyreshöjning efter installationen
Citera
2014-03-27, 17:31
Medlem
PaulPaljetts avatar
Jag vet inte hur man skall tolka lagen, men jordabalken pekar väl ganska tydligt på att en "spis" skall finnas. Sen kan man ju definiera spis lite valfritt misstänker jag.
Citera
2014-03-27, 18:35
Moderator
Tystnads avatar
Du har rätt att kräva en fungerande spis ja.
Två sketna spisplattor är ingen spis.

Men kolla vad det står i kontraktet står det att spis inte ingår är det kört.

Väldigt märkligt du bara har två plattor, är det möjligen en gammal övernattnings lgh ?
Är lgh gammal kan det ju finnas tekniska begränsningar pga överårig och underdimensionerad elcentral i lgh som gör att det inte är så enkelt som att bara sätta dit en normal spis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in