2014-03-25, 23:52
Medlem
Jaggermeisters avatar
Hi,

I recently got my components for my new rig. The PC is starting up fine I think, CPU fan is on, both of the fan's on the graphic card is on and so on..

I have plugged in two PCI-E cables from my PSU to the 2 of the connectors on the card, I plugged in mainboard power, cpu fan etc... SATA cable from my 2.5'' HDD to the mainboard (Its a small white flat cable) I think its called SATA 3..

I plugged in the adapter I got into the graphic, and then a VGA cable from the adapter to the TV, no display,. I have tried different RAM DIMM slots..

Anyone got a clue?

Svara på svenska, pallar inte översätta
Citera
2014-03-26, 00:21
Medlem
har du rätt "kanalinställning" på din tv?
har du kopplat in ATX 12V kontakten?
Senast redigerad av The13 2014-03-26 kl. 00:24.
Citera
2014-03-26, 00:32
Medlem
Jaggermeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The13
har du rätt "kanalinställning" på din tv?
har du kopplat in ATX 12V kontakten?

Har provat alla kanalinsätllningar.
Har det nått med o göra att TVn är gammal, o de står "PC RGB (ANALOG)" där man stoppar in VGA kabeln i tvn?

ATX kabeln är insatt.. Det är den där stora jäveln va?

Kan det ha nått o göra med att jag använder en laptop HDD? Jag har bara kopplat in en vit SATA kabel från HDDn till moderkortet.
Citera
2014-03-26, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jaggermeister
Har provat alla kanalinsätllningar.
Har det nått med o göra att TVn är gammal, o de står "PC RGB (ANALOG)" där man stoppar in VGA kabeln i tvn?

ATX kabeln är insatt.. Det är den där stora jäveln va?

Kan det ha nått o göra med att jag använder en laptop HDD? Jag har bara kopplat in en vit SATA kabel från HDDn till moderkortet.

Jag tycker det borde fungera på din TV, men man vet ju aldrig.
Nej det är en fyra kontakters fyrkantig kontakt, på denna bilden så sitter den högt upp till vänster och det står ATX 12V på moderkortet, utgå från cpu´n, klicka på tredje bilden:
https://www.komplett.se/asus-b85m-g-socket-1150/782480
Laptop HDD ska fungera utan problem, men har du inte kopplat ström till den?

* är det en intel eller amd? *
Senast redigerad av The13 2014-03-26 kl. 00:47.
Citera
2014-03-26, 19:05
Medlem
Jaggermeisters avatar
HAHA! jag hade glömt den där lilla strömkabeln.

Har ett till problem... Jag försöker installera windows 7, jag har endast en extern hårddisk med 100gb av 500gb kvar. Jag har gjort en partition/volym, så nu har jag en partition som är på 20gb.

Just nu kopierar jag alla filer jag fick när jag laddade ner Windows 7 Ultimate till den partitionen. Jag har gjort partitionen till primär. Är det bara o boota upp den sen med min andra dator och installera Windows 7?

Har hittils fått felmeddelandet "NTLDR is missing" eller nått sånt.

EDIT - Löst.
Senast redigerad av Jaggermeister 2014-03-26 kl. 19:39.
Citera
2014-03-26, 20:05
Medlem
Gott!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här