Citat:
Ursprungligen postat av
Termosin
Det ingår troligen i deras marknadsplan för Sverige. Ta så lite betalt att man går minus här och skjutsa pengar från tex Tyskland enbart för att svälta ut de mindre företagen. Var inte "Netonnet" det senaste att ge upp när det kommer till fysiska butiker eller tänker ja på fel nu?
Enklaste blir då att inte ta ränta på kortare tid när dina konkurrenter gör detta, inte ovanligt heller att räntan kan vara rätt mastig.
Det verkar så. Hur många underbolag består denna bjässe av där plus och minus kan skyfflas runt?
Citat:
Ursprungligen postat av
Enoch.Thulin
Detta är inget ovanligt. Kreditföretagen köper dessa räntefria lån från butikerna. För dom vet att tillräckligt många idioter missköter avbetalningarna & åker på feta avgifter & straffräntor för detta, vilket är det dessa företag tjänar pengar på.
Jag har själv haft butik & garvade ofta ( i tysthet) åt folk som ville ha kontantrabatt. Vi tjänade mer på att sälja in en räntefri avbetalning.
Med din erfarenhet av butiksägande - hur många procent av alla som köper konsumtionsvaror med ett värde på under 20 tusen tar det på avbetalning eller tar ett telefonlån för något som man kan spara ihop till på 3 - 4 månader om man lägger undan pengar?
Okej, jag förstår att en Premier Leauge-nörd gärna ser till att ha en bra burk med rätt kanalutbud men om Lyxfällan lärt mig något är det att en massa ekonomiska optimister köper en massa skit såhär. Går man in på MediaMarkt blir man ju direkt upplyst om att man kan köpa en padda, kamera eller kökspryl för några tusen på avbetalning. Jag kanske är uppfostrad att vara sparsam?