2015-08-14, 16:17
Bannlyst
Jag köpte mig rött vin idag, lite sötare än de tidigare vinsorterna jag har druckit tidigare. Jag tycker det är gott.
2015-09-16, 15:41
Hejo! Det är så att jag har druckit en del Shiraz/Syrah på sistone, mest australienskt, men även en box som heter Que Pasa som jag tyckte var riktigt god för att vara en box..

Frågan är nu om det är dags att utforska fler vinsorter? Ser som ut att jag gillar syrliga och fruktiga viner.

MVH
2016-04-29, 20:46
Medlem
Godafton finsmakare! Imorgon är det valborg och då är det brasa med alkohol som gäller. Har lovat att dricka vin imorgon, men eftersom jag endast är en inbiten öl- och whiskeymänniska så kan jag inte mycket om denna omtalade dryck.

Jag söker inte något dyrt vin ty drycken skall enbart intas under mindre kontrollerade former. Utöver det vill jag att det ska vara vitt samt inte för sött men samtidigt inte urbeskt.

Har flashbacks bästa något att rekommendera?
2016-04-29, 21:07
Medlem
Missplacedgunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sweg
Godafton finsmakare! Imorgon är det valborg och då är det brasa med alkohol som gäller. Har lovat att dricka vin imorgon, men eftersom jag endast är en inbiten öl- och whiskeymänniska så kan jag inte mycket om denna omtalade dryck.

Jag söker inte något dyrt vin ty drycken skall enbart intas under mindre kontrollerade former. Utöver det vill jag att det ska vara vitt samt inte för sött men samtidigt inte urbeskt.

Har flashbacks bästa något att rekommendera?

Köp Lindemans Chardonnay. Slinker ner.
2021-01-07, 21:48
Medlem
Jag föredrar vitt vin. Flaska köper jag alltid. Och det brukar bli Chardonnay, godast tycker jag.
2021-02-11, 14:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Aretoner
Nej. Inte ny

Okej bra. Syftar du på samma alltså? Är han i Sverige nu? Efter det kan jag rekommendera, alltså efter att fått veta.
2021-02-11, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flexis1
Okej bra. Syftar du på samma alltså? Är han i Sverige nu? Efter det kan jag rekommendera, alltså efter att fått veta.

Har dejtat runt 6 månader, och tänkte ha en vinkväll framöver. Har du något förslag på några vin?
2021-02-11, 14:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Aretoner
Har dejtat runt 6 månader, och tänkte ha en vinkväll framöver. Har du något förslag på några vin?

Jag rekommenderar då isf Chardonnay 😌😙
2021-02-11, 15:21
Medlem
trewqs avatar
Citat:

Det är ett gott vin! Kostar 69 kr på systemet, om jag inte minns helt fel...
2021-02-11, 15:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av trewq
Det är ett gott vin! Kostar 69 kr på systemet, om jag inte minns helt fel...

Jag dricker inte vin egentligen, vet bara att söta tjejer dricker det så varför inte rekommendera det tillbaks 😌
2021-02-11, 17:36
Medlem
Torra viner från Alsace är det jag tycker om
2021-02-11, 20:17
Medlem
Citat:

Låter gott. Tänkte köpa olika sorter men den blir det definitivt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in