2014-03-27, 21:23
Medlem
Raggdoll3s avatar
Skulle gissa på att hon får 70 000kr, hos hade önskat mer för att kunna ta med sig hela släkten på en semesterresa till Rumänien.
Senast redigerad av Raggdoll3 2014-03-27 kl. 21:33.
Citera
2014-03-27, 21:31
Medlem
pelle49s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raggdoll3
Skulle gissa på att hon för 70 000kr, hos hade önskat mer för att kunna ta med sig hela släkten på en semesterresa till Rumänien.
+att Sheraton ger henne 10 övernattningar i bästa sviten. På Grand Hotel.
Citera
2014-03-27, 21:32
Medlem
Kenty-59s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zigga
Och vad har hon stulit?? Källa tack.
Tack vara en förutseende anställd på hotellet fick hon ju ingen chans att vittja andra gästers väskor och jackfickor i matsalen..
Citera
2014-03-27, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kenty-59
Tack vara en förutseende anställd på hotellet fick hon ju ingen chans att vittja andra gästers väskor och jackfickor i matsalen..
Okey så guilty by default eller ska man kalla det ras? Dumheter.
Citera
2014-03-27, 21:41
Medlem
jag vill rövknulla honom

http://www.di.se/artiklar/2014/3/27/sheraton-ber-om-ursakt-i-oppet-brev/
Citera
2014-03-27, 21:43
Medlem
felias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zigga
Okey så guilty by default eller ska man kalla det ras? Dumheter.

Vad är "guilty by default"? Är Zigenare en ras? Jag trodde alla människor var lika.
Citera
2014-03-27, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl

Jag konstaterar i övrigt att det gått två och ett halvt dygn och hotellet har garanterat kunnat höra alla inblandade och bilda sig en uppfattning om vad som hänt, men ändå har inte någon dementi mot Dianas version kommit. Hade Dianas version varit lögn från början till slut så hade hotellet tjänat på att tillbakavisa hennes version, men gör det inte. Det är mer än sannolikt att hotellet nu inser att de gjort bort sig och väljer att köra huvudet i sanden.

Men varför skulle de lägga tid och energi på det? De har inte mycket att vinna. Strategin är antagligen att hålla låg profil så saken dör ut och fokusera på att driva hotell och inte kampanja i media. Även stora grejor kan dö ut fort, någon som minns den skrikande "könsstympningstårtan"?
Citera
2014-03-27, 21:48
Medlem
Mullrets avatar
DO är en rejält tramsig organisation. En klart bättre väg för lösa diskriminerings olika frågor och omfattning vore att avgöra saken i tingsrätten. Så hade antagligen * kränkningarnas * omfattning sjunkigt. Kommer Sheraton betala en enda krona blir jag förvånad - ovanligt av usa ägda bolag i så fall.
Senast redigerad av Mullret 2014-03-27 kl. 21:52.
Citera
2014-03-27, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av felia
Vad är "guilty by default"? Är Zigenare en ras? Jag trodde alla människor var lika.
vet inte om posten är bortplockad , men det borde den vara :Tack vara en förutseende anställd på hotellet fick hon ju ingen chans att vittja andra gästers väskor och jackfickor i matsalen .Var det jag svarade på- Tror du behöver läsa på tråden först och även lära dig förstå ironi.
Citera
2014-03-27, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bartolo
Det negativa med att Nyman inte själv betalade för hotellboendet, det är att hon så lättvindligt avstod från en frukost som kostar 300 spänn och istället valde en kopp kaffe.

Det är fakta, oavsett ifall hon blev diskriminerad eller inte, så blev hon inte förbjuden att gå in i buffématsalen igen.

Nu tolkar jag det här utifrån att frukost ingick. Har inte sett någonting från hotellet om att frukosten ej ingick, kanske har missat det.

Men min poäng är att hon valde att avstå från frukost för 300 spänn. Det kan jag säga att det gör man inte om man betalar själv.

Men rimligtvis så borde hotellets erbjuda att betala tillbaka de pengar som en frukost kostar, vilket faktiskt slutar med att vi alla skattebetalare tjänat tillbaka en del pengar tack vare all den här kalabaliken.
Hur vet vi att hotellet inte betalde tillbaka frukosten i pengar? Kontant? Det känns ju som en logisk förklaring. Betalningen för hotellvistelsen utgörs av skattepengar, om jag förstått upplägget som diskuteras i tråden. Hon bor gratis en natt. Är inte intresserad av frukost, men vill gärna ha 300 kronor. Hon kör den vanliga kränktmetoden för att få sina pengar och satsar dessutom på en DO-ersättning av rang, eftersom omständigheterna är rätt. Viktigast är dock de 300 i plånboken.
Citera
2014-03-27, 21:52
Medlem
felias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
DO är en rejält tramsig organisation. En klart bättre väg för lösa diskriminerings olika frågor och omfattning vore att avgöra saken i tingsrätten. Så hade antagligen * kränkningarnas * omfattning sjunkigt.

Det går inte, ty då kan Dianas arbetsförmåga bli föremål för prövning och enligt uppgift kan den arbetsfriade få sin kränkningsverksamhet ifrågasatt av FK.
Citera
2014-03-27, 21:56
Medlem
Konstigt att kvällstidningarna verkar strunta i att skriva om Sheratons ursäkt. Verkar endast vara automatiska TT-meddelanden publicerade eller ha jag missat något?

Det borde ju vara EXTRA EXTRA så mycket som de krävde att Sheraton skulle be om ursäkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in