Citat:
Ursprungligen postat av
Bartolo
Det negativa med att Nyman inte själv betalade för hotellboendet, det är att hon så lättvindligt avstod från en frukost som kostar 300 spänn och istället valde en kopp kaffe.
Det är fakta, oavsett ifall hon blev diskriminerad eller inte, så blev hon inte förbjuden att gå in i buffématsalen igen.
Nu tolkar jag det här utifrån att frukost ingick. Har inte sett någonting från hotellet om att frukosten ej ingick, kanske har missat det.
Men min poäng är att hon valde att avstå från frukost för 300 spänn. Det kan jag säga att det gör man inte om man betalar själv.
Men rimligtvis så borde hotellets erbjuda att betala tillbaka de pengar som en frukost kostar, vilket faktiskt slutar med att vi alla skattebetalare tjänat tillbaka en del pengar tack vare all den här kalabaliken.
Hur vet vi att hotellet inte betalde tillbaka frukosten i pengar? Kontant? Det känns ju som en logisk förklaring. Betalningen för hotellvistelsen utgörs av skattepengar, om jag förstått upplägget som diskuteras i tråden. Hon bor gratis en natt. Är inte intresserad av frukost, men vill gärna ha 300 kronor. Hon kör den vanliga kränktmetoden för att få sina pengar och satsar dessutom på en DO-ersättning av rang, eftersom omständigheterna är rätt. Viktigast är dock de 300 i plånboken.