2014-03-27, 18:24
Medlem
Gregor-Samsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Vad bra. Då vet vi att frukost ingår och då kanske den halva som fortfarande bölar om att frukost inte ingick kan sluta med det?

Lite kul att läsa är punkt 1.27 i ramavtalet

1.27. ANTIDISKRIMINERING
Leverantören förbinder sig att vid utförande av tjänstekontraktet i Sverige följa alla svenska
lagar mot diskriminering som gäller för denne under avtalstiden. Den lag som gäller vid
avtalstidens början är diskrimineringslagen (2008:567).
Var står det att man inte behöver ange namn eller rumsnummer när man travar in och ska käka?
Citera
2014-03-27, 18:27
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gregor-Samsa
Var står det att man inte behöver ange namn eller rumsnummer när man travar in och ska käka?
Det är man självklart skyldig att göra på uppmaning. Diana visade sitt kort.
Citera
2014-03-27, 18:39
Medlem
Citat:
Hur ofta blir du hänvisad till att sitta i lobbyn och förvägrad att gå in i matsalen och istället går personalen in och hämtar din kopp kaffe?

Nu drar du ju dock endast egna slutsatser. Att erbjuda någon en plats vid kaffe och te-baren i lobbyn när denne säger sig endast önska sig kaffe är knappast detsamma som att vägra någon tillträde till matsalen.
Citera
2014-03-27, 18:45
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av börsvalp
När man går igenom de tilltag som denna kvinna tidigare har gjort är det åtminstonde för mig uppenbart att hon har satt i system att stämma olika företag för "diskriminering".

Ja, och dessutom tycks det vara så att hon aldrig stämmer dem själv. I stället låter hon sådana som Örebro Rättighetscenter ha besvären och ta de eventuella kostnaderna. Jag skulle tro att samma sak gäller nu. Erik Ullenhag "hoppas att Nymans fall prövas rättsligt". Även han står alltså och småfiskar och väntar att någon annan ska nappa. Men eftersom historien inte håller väntar jag mig att det aldrig blir någon stämning. Storyn är mer profitabel som skandal i pressen utan kritisk granskning.
Citera
2014-03-27, 18:48
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErnstJunger
Nu drar du ju dock endast egna slutsatser. Att erbjuda någon en plats vid kaffe och te-baren i lobbyn när denne säger sig endast önska sig kaffe är knappast detsamma som att vägra någon tillträde till matsalen.
Det är du som drar dina egna slutsatser. Diana upplevde att hon inte var välkommen in och det naturliga hade självfallet att efter kontroll välkomna henne in. Skapligt med skygglappar hos er romhatare. Tror du en svensk vit man blivit behandlad så?
Citera
2014-03-27, 18:52
Medlem
Citat:
Det är du som drar dina egna slutsatser. Diana upplevde att hon inte var välkommen in och det naturliga hade självfallet att efter kontroll välkomna henne in. Skapligt med skygglappar hos er romhatare. Tror du en svensk vit man blivit behandlad så?

Sjävklart inte! och om någon visar upp frukostkort är det väl upp till denne att enbart dricka en kopp kaffe, trots att det finns annat. De andra hotellgästerna som var i matsalen och som frågade efter kaffe blev knappast hänvisade till lobbyns minikafe ????
Citera
2014-03-27, 18:54
Medlem
Citat:

Det är du som har skygglappar. Jag säger inte att någon av versionerna är den sanna. Varför tror du inte att en vit svensk man skulle få erbjudandet om en fridfull plats i kaffebaren om denne önskat endast kaffe istället för att stå och köa i matsalen?
Citera
2014-03-27, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zigga
Sjävklart inte! och om någon visar upp frukostkort är det väl upp till denne att enbart dricka en kopp kaffe, trots att det finns annat. De andra hotellgästerna som var i matsalen och som frågade efter kaffe blev knappast hänvisade till lobbyns minikafe ????
Nej, men de åt å andra sidan förmodligen frukost också. Det kanske var rätt fullt i matsalen, alltså är det inte så kul för Sheraton att behöva offra ett helt bord för någon som inte ens ska äta när den personen lika gärna kan dricka kaffe i tébaren.
Citera
2014-03-27, 19:07
Medlem
Ska bli intressant att höra hotellets version om detta.

Jag skulle gissa att hon fick frågan om hon bodde där, surnade till och gick.
Citera
2014-03-27, 19:07
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErnstJunger
Det är du som har skygglappar. Jag säger inte att någon av versionerna är den sanna. Varför tror du inte att en vit svensk man skulle få erbjudandet om en fridfull plats i kaffebaren om denne önskat endast kaffe istället för att stå och köa i matsalen?

Jag konstaterar i övrigt att det gått två och ett halvt dygn och hotellet har garanterat kunnat höra alla inblandade och bilda sig en uppfattning om vad som hänt, men ändå har inte någon dementi mot Dianas version kommit. Hade Dianas version varit lögn från början till slut så hade hotellet tjänat på att tillbakavisa hennes version, men gör det inte. Det är mer än sannolikt att hotellet nu inser att de gjort bort sig och väljer att köra huvudet i sanden.
Citera
2014-03-27, 19:13
Medlem
Gregor-Samsas avatar
Citat:
Diana säger att hon upplevde... Inte samma sak. Har det inte slagit dig att människan kanske ljuger eller i vart fall tänjer på sanningen? Eller har du så stora skygglappar att du inbillar dig att alla romer är ärliga? Är tanken för hemsk att ens tänkas?
Citera
2014-03-27, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AsellusBorealis
Jag måste säga att det här rävspelet är helt otroligt underhållande

Kan löna sig att glo på Rapport eller liknande statsorgan ikväll, man vill ju höra hyckleriet.

Tanken att Sheraton kan stämma henne för att hon snackar skit om dom i media är väl inte långsökt?
"Sheraton stämmer klagande gäster", jo det är så långsökt som det kan bli. Det är inte Fawlty Towers vi snackar om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in