Kolla med föreningen ifall stambytet ligger nära i tiden för då kan man ju få ett nytt badrum utan att behöva betala själv.
Ska du köpa nya saker så går det iallafall att få tvättställ och toalett för runt 1500Kr var. Blandare kan man få från 500Kr.
Som någon tidigare sagt klinker och kakel från 100 Kr per kvadratmeter.
Angående köket så är ikea en leverantör med vettiga priser på stommar och luckor. Det kan nog stanna på 15 000Kr om det inte är för stort. Sedan tillkommer bänkskivor och diskbänk. Jag gissar högt där 4000Kr.
Kakel ovanför diskbänken ca 150 kr kvadraten, lite snyggare sort än i badrummet.
Tapeter 150Kr per två meter vägg, Takfärg 200 Kr för kök och badrum. Vad Kakelfix och kakelfog kostar kommer jag inte ihåg men det var relativt dyrt det också. Sedan måste du kanske köpa verktyg och sånt vilket kan dra iväg.
Vitvaror räknar jag på ca 5000Kr per maskin och då får man nog alla i samma märke och spis med glashäll.
Kontrollera att elsystemet i lägenheten är okej och vill man banta räkningen lite så kan man ju alltid anlita svartarbetskraft till de svårare delarna av arbetet.
Kolla även på
www.skatteverket.se om du har rätt till ROT-avdrag.