Som rubriken säger har jag helt tappat lusten för att laga mat, alltid varit intresserad och älskat lagat mat men just nu är den som bortblåst. Någon som sitter på nå bra tips, intressanta person på youtube att följa m.m ?
Börja laga grytor, finns hur många recept och varianter som helst. Långkok är fantastiskt!
Annars gillar jag Foodwishes på Youtube, en hel del bra recept.
Att laga mat från andra kulturer kan vara intressant eftersom det tar dig helt ur din comfort zone och tvingar dig laborera med smaker, råvaror och kryddor du inte är van. En bra curry är t.ex. något helt annat än vad du gör med den gula "curryn" du köper på ICA, det finns annan japansk mat än sushi osv. Att lära sig bemästra och lägga mer krut på såsen är kul eftersom det går att laborera mycket med smaker och att lära sig/gå tillbaka till att stycka upp kycklingen/filéa fisken etc tycker jag är roliga inslag i matlagningen om tid finns.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!