2014-03-25, 16:59
Medlem
Som rubriken säger har jag helt tappat lusten för att laga mat, alltid varit intresserad och älskat lagat mat men just nu är den som bortblåst. Någon som sitter på nå bra tips, intressanta person på youtube att följa m.m ?

Tack på förhand!
Citera
2014-03-25, 17:13
Medlem
Ssadulistens avatar
Börja laga husmanskost :-)
Citera
2014-03-25, 17:13
Medlem
olasvenssons avatar
Jag brukar läsa i kokböcker eller titta på recept över Internet, då brukar lusten komma tillbaka.
Citera
2014-03-25, 17:23
Medlem
intesakuls avatar
Den irländske kocken Donal Skehan som ibland är med på TV4 är om inte annat rolig och inspirerande att lyssna på.

Annars är mitt råd att planera och bjuda in vänner på middag och be någon av dem komma i förväg och hjälpa till så att det blir roligare.
Citera
2014-03-25, 17:45
Bannlyst
Per Morberg. Då får man lusten att sleva ihop en gryta vilt oavsett tid på dygnet.
Citera
2014-03-25, 19:17
Medlem
Börja laga grytor, finns hur många recept och varianter som helst. Långkok är fantastiskt!
Annars gillar jag Foodwishes på Youtube, en hel del bra recept.
Citera
2014-03-25, 20:08
Medlem
Börja lägga upp bilder någonstans, tex (FB) Bilder på dina maträtter v.2 eller starta en matblogg, då känner du lite press att leverara schysst mat.
Citera
2014-03-25, 20:49
Medlem
Att laga mat från andra kulturer kan vara intressant eftersom det tar dig helt ur din comfort zone och tvingar dig laborera med smaker, råvaror och kryddor du inte är van. En bra curry är t.ex. något helt annat än vad du gör med den gula "curryn" du köper på ICA, det finns annan japansk mat än sushi osv. Att lära sig bemästra och lägga mer krut på såsen är kul eftersom det går att laborera mycket med smaker och att lära sig/gå tillbaka till att stycka upp kycklingen/filéa fisken etc tycker jag är roliga inslag i matlagningen om tid finns.
Citera
2014-03-25, 20:54
Medlem
Ät på donken en vecka så blir du nog sugen på hemmalagad god mat!
Smaklig måltid
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in