• 2
  • 3
2014-03-25, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoldenBlitz.
Tydligen inte. Men en wannabe är du Abu, som "hatar Aina" för att dem bara förstorar problemen. Tänk om alla människor haft den inställningen? Vill inte ens tänka mig hur otryckt samhället hade varit.

Men visst, jag är en nörd och en bortskämt unge eftersom jag förtror mig till ett civiliserat rättsystem.

Vem är aina?

Jag tycker nästan som du angående polisen, utan dem så hade vårt samhälle kollapsat ännu fortare än vad den gör I dagsläget, men du måste förstå en sak, är man skyldig någon pengar så försvinner inte problemet bara för att du går till polisen, mitt råd till TS gäller endast om han verkligen är skyldig, det antyde jag.

Gillar du mitt namn? det betyder "sten´s pappa"

Är du ansvarig för något och du väljer att gå till polisen för att komma undan, så ja, ditt proplem dubblas eller tripplas, minst, är jag en gangsta för att jag tanker sådär? Vakna tönt
2014-03-26, 00:35
Medlem
Tack för tipsen, blev SMS-nödlån så vi har skjutit upp problemet en månad istället. Kommer ha 5-6k över dessutom och hur gör vi dessa 5k till så mkt så möjligt på en månad?
2014-03-26, 00:44
Medlem
Agamantums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bocken1
Tack för tipsen, blev SMS-nödlån så vi har skjutit upp problemet en månad istället. Kommer ha 5-6k över dessutom och hur gör vi dessa 5k till så mkt så möjligt på en månad?
Du har 6k över från ett SMS-lån?? Skojar du med mig? Betala tillbaka dessa 6k omedelbums sen iväg och panta burkar hela veckan, du börjar kl 8 panta burkar slutar 23.

Så går du förbi alla restauranger du kan och frågar om det finns enklare jobb svart.
2014-03-26, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agamantum
Du har 6k över från ett SMS-lån?? Skojar du med mig? Betala tillbaka dessa 6k omedelbums sen iväg och panta burkar hela veckan, du börjar kl 8 panta burkar slutar 23.

Så går du förbi alla restauranger du kan och frågar om det finns enklare jobb svart.
Från typ 10 smslån, och nu ska vi bygga dessa 5k till så mkt så möjligt på en månad
2014-03-26, 01:15
Medlem
Negerpures avatar
Sälj inte din röv.

Sälj din mun i stället, sug strangers som en dåre, alla chanser du får, och tar.
2014-03-26, 07:34
Medlem
Regina.Spektors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bocken1
Från typ 10 smslån, och nu ska vi bygga dessa 5k till så mkt så möjligt på en månad

Ekonomi handlar om hushållande och långsiktighet. Den enda sanning du kommer lära dig på det här forumet är att desto högre avkastning du vill ha från en investering, desto större är chansen att det inte fungerar.

Det är extremt osannolikt att du kommer att vända pengarna du har just nu till 35' kr, håll i dem hårt istället och lev så billigt du kan.

Mitt tips till dig är du under dygnets alla vakna timmar går runt i butiker, restauranger och andra arbetsplatser och fråga om det finns jobb du kan göra. Kontakta vänner, familj och andra bekanta och fråga om det finns något du kan göra mot betalning. Jag förstår från dina inlägg att den du är skyldig pengar verkligen är angelägen om att få tillbaka dem. Om du verkligen vill lösa situationen kommer du att göra det - det gäller bara att du ger det allt du har.

Lycka till!
2014-03-26, 09:19
Medlem
1. Betala tillbaka allt överskott från SMS-lånen.

2. Skriv på alla sociala medier.

AKUT I BEHOV AV PENGAR - ALLA JOBB INTRESSANTA!

(Ja, ALL-CAPS är viktigt)

Någon borde behöva ommålning, barnpassning, städning, biltvätt, handling, Ikeabyggning etc.

3. När du gjort det och medan du väntar på svar. Panta burkar och ordna loppis.
2014-03-26, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regina.Spektor
Ekonomi handlar om hushållande och långsiktighet. Den enda sanning du kommer lära dig på det här forumet är att desto högre avkastning du vill ha från en investering, desto större är chansen att det inte fungerar.

Det är extremt osannolikt att du kommer att vända pengarna du har just nu till 35' kr, håll i dem hårt istället och lev så billigt du kan.

Mitt tips till dig är du under dygnets alla vakna timmar går runt i butiker, restauranger och andra arbetsplatser och fråga om det finns jobb du kan göra. Kontakta vänner, familj och andra bekanta och fråga om det finns något du kan göra mot betalning. Jag förstår från dina inlägg att den du är skyldig pengar verkligen är angelägen om att få tillbaka dem. Om du verkligen vill lösa situationen kommer du att göra det - det gäller bara att du ger det allt du har.

Lycka till!
Tack, tror du att jag kan ta ett lån på 50k från dag 1 om jag skaffar mig en fast anställning? Så jag kan betala dessa ockerräntor.
2014-03-28, 11:40
Moderator
TheLuckys avatar
Trådar finns redan i det här ämnet.

/Mod
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem