2024-09-21, 04:25
Medlem
Bara jag som trivs med mycket som TWW tillförde? Nu har jag fem alts, fullt PvP gearede och om jag förlorar mer än 2 matcher i BGB i rad så byter jag bara gubbe tills jag få en jävla winstreak. Det är faktiskt jävligt kul nu och jag har bara tyckt om vanilla, TBC och legion.
Citera
2024-10-09, 11:23
Medlem
Mm..Foods avatar
Någon som har lite anekdotiskt bevis gällande shaman dps? Sitter och funderar på huruvida jag ska lira elemental eller enhancement - Lirat enhance hela TWW än så länge, men det är ganska mycket krångligare och mer effort än elemental.

Tycker ni att den ena eller andra sticker ut damagemässigt? Enligt logs verkar det som att dom är typ samma, men att shaman har lite bättre fokustarget damage?
Citera
2024-10-22, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mm..Food
Någon som har lite anekdotiskt bevis gällande shaman dps? Sitter och funderar på huruvida jag ska lira elemental eller enhancement - Lirat enhance hela TWW än så länge, men det är ganska mycket krångligare och mer effort än elemental.

Tycker ni att den ena eller andra sticker ut damagemässigt? Enligt logs verkar det som att dom är typ samma, men att shaman har lite bättre fokustarget damage?

Är du duktig och har koll på läget så ligger enhancement i framkant, elemental är fine också och du slipper vara i melee.

Problemet är att många av shamanspeccsen är meta och det är ofantligt många som spelar det just nu men har 0 koll.
Jag märker det inte så mycket just nu då jag spelar 13-15 keys, men är jag inne på alts 7-10 keys så är det shitshow.
Citera
2024-10-30, 20:17
Medlem
Flurps avatar
Ang Ibelin dokumentären. Så har jag aldrig insett att rp community var så stark. Är det en överdrivft av netflix eller existerade den det sättet?
Citera
2024-11-04, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flurp
Ang Ibelin dokumentären. Så har jag aldrig insett att rp community var så stark. Är det en överdrivft av netflix eller existerade den det sättet?
Tycker den stämmer rätt bra, enligt min erfarenhet av rp community på just argent dawn iallafall. Communityt generellt på olika servrar var rätt starkt för 15 år sen
Citera
2024-11-20, 22:11
Medlem
gyttjans avatar
Gå in i gazebon med 2 npc vendors i belf starting zone & lyssna ett tag...
Citera
2025-03-17, 05:53
Medlem
Arusianas avatar
Citat:

Det var och är fortfarande stort i alla fall på Argent Dawn. Finns både seriösa och oseriösa som tex trash-RP i Goldshire.
Citera
2025-03-26, 15:22
Medlem
Citat:

Jag förstår att hans liv var väldigt annorlunda men nog fan hade väl hans "vänner" kunnat åka upp till honom och hälsa på honom där.

Såsom jag har förstått det dök hans "vänner" upp endast på begravningen.
Citera
2025-06-13, 08:50
Medlem
Tycker det går kort tid mellan alla patcher och så. En som inte sitter 24/7 hinner inte göra klart något innan nästa patch kommer
Citera
2025-07-03, 13:41
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sneakyginger
Tycker det går kort tid mellan alla patcher och så. En som inte sitter 24/7 hinner inte göra klart något innan nästa patch kommer

Tycker det har varit extremt i detta expansionet och då spelar jag mer än snittet. Ta som exempel Undermine-patchen som kom i Februari. Var först nu som jag blev Exalted med alla fyra kartellerna och då har jag gjort World Quests varje reset samt spenderat extra tid på att farma reputation. Och det tog 4 månader att bli Exalted men sen har varje kartell olika mounts som droppar från paragon-lådorna man får efter Exalted också vilket tar sin tid.

Sedan Undermine patchen kom så har det varit en mängd av andra events och småpatcher. T.ex. Nightfall eventet i Hallowfall, Horrific Visions (igen), Dastardly Duos, "nya" Delvesen osv.

Tycker ändå man ska hinna klart med senaste patchen innan det kommer mer grejer, när det börjar överlappa känns det som det är för mycket.
Senast redigerad av zantera 2025-07-03 kl. 13:51.
Citera
2025-07-03, 13:52
Medlem
Stiert-Munnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Tycker det har varit extremt i detta expansionet och då spelar jag mer än snittet. Ta som exempel Undermine-patchen som kom i Februari. Var först nu som jag blev Exalted med alla fyra kartellerna och då har jag gjort World Quests samt spenderat extra tid på att farma reputation. Och det tog 4 månader att bli Exalted men sen har varje kartell olika mounts som droppar från paragon-lådorna man får efter Exalted också vilket tar sin tid.

Sedan Undermine patchen kom så har det varit en mängd av andra events och småpatcher. T.ex. Nightfall eventet i Hallowfall, Horrific Visions (igen), Dastardly Duos, "nya" Delvesen osv.

Tycker ändå man ska hinna klart med senaste patchen innan det kommer mer grejer, när det börjar överlappa känns det som det är för mycket.
Samtidigt behöver man ju inte bli komplett med allt. Det är ju så med alla sådana här spel att casualspelare kommer aldrig att ha tid att bli kompletta just eftersom de är casual. Det är tradeoffen man gör genom att inte vara Asmongold som åtminstone tidigare under många år spelade 16-18 timmar om dagen. Han valde bort fru, barn, jobb osv. Nu är ju han ett extremt exempel men kolla på alla Twitchstreamers som har allt och är exalted med alla, AnneFuchia t.ex. Hon gör ju heller inget annat än att spela wow från morgon till kväll. Blizzard måste tillfredställa alla. Nolifesen kommer att bli uttråkade om det inte kommer nytt content och casualsen kommer inte att hinna med eftersom de slösar bort en massa tid på barn och relationer som inte nolifesen gör. Och nolifesen är de som spenderar pengar. På store mounts, faction changes, tokens och skit. Därför är det en viktigare kundgrupp än någon som raidar en kväll i veckan.
Citera
2025-07-03, 14:01
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiert-Munning
Samtidigt behöver man ju inte bli komplett med allt. Det är ju så med alla sådana här spel att casualspelare kommer aldrig att ha tid att bli kompletta just eftersom de är casual. Det är tradeoffen man gör genom att inte vara Asmongold som åtminstone tidigare under många år spelade 16-18 timmar om dagen. Han valde bort fru, barn, jobb osv. Nu är ju han ett extremt exempel men kolla på alla Twitchstreamers som har allt och är exalted med alla, AnneFuchia t.ex. Hon gör ju heller inget annat än att spela wow från morgon till kväll. Blizzard måste tillfredställa alla. Nolifesen kommer att bli uttråkade om det inte kommer nytt content och casualsen kommer inte att hinna med eftersom de slösar bort en massa tid på barn och relationer som inte nolifesen gör. Och nolifesen är de som spenderar pengar. På store mounts, faction changes, tokens och skit. Därför är det en viktigare kundgrupp än någon som raidar en kväll i veckan.

Jo jag håller med om mycket du säger, det är en svår balans det där. Jag tycker oftast med patcher att det är helt OK. Vi får kanske EN ny faction att farma rep med, du har en zone med lite WQs eller weekly quest som du kan göra när du vill. Just Undermine känns som de pressade ihop typ 3 vanliga patcher till en. Vet inte varför vi behövde 6 nya factions (varav 4 av dem är låsta med weekly lockout och du kan bara få 1 åt gången). Den 6e - Darkfuse är jag fortfarande inte exalted med men hoppas bli denna veckan. Tycker det känns lite overkill bara.

Sen köper jag att allt inte måste göras och att vissa saker kan få ta sin tid. Tycker t.ex. paragon mounts är en helt OK belöning för dem som fortsätter medans att bara nå Exalted känns som en mer rimlig gräns som alla ska kunna uppnå. Känns som det blivit väldigt mycket events det senaste. Nightfall eventet var väl hatat sen första veckan nästan, Dastardly Duos om något ännu värre och även om jag gillade Visions i BFA så är det ju något vi redan gjort som vi nu 'måste' göra igen. Kan köpa att t.ex. Dastardly Duos är valfritt men Visions behövs ju för head enchant som ändå gör en skillnad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in