2015-03-18, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av megaman9

Normal är svårighetsgraden normal.

Finns folk som precis blivit 70 med och är smarta och inte hoppar in och leechar i T6 games.
Sen finns det med folk som spelar HC och inte hoppar in i T6 och dör, som i softcore.

Det tar kanske 15 timmar att gå från 0-70 vidare till att kötta igenom T6, utöver denna tid skulle jag aldrig rekommendera någon att spela under T6 av effektivitetsskäl. Dör man i T6 så kanske man bör hålla sig till softcore.
Citera
2015-03-18, 17:03
Medlem
Edit
Citera
2015-03-20, 15:39
Medlem
fgnms avatar
Undrar lite ang. grifts.

Öppna maps existerar inte utan det är bara linjära tunnel-maps eller "inomhus-maps", stämmer det? Vad gäller mobs, vissa vanligare än andra? När man pratar om "fiska" efter en bra map, då är det inte 5-10 st utan snarare 40-50 st man kolla innan man får den "perfekta"?

Kommer ge upp snart, är det inte jailers som i s1 är det allt annat istället. Det finns så jääääävla mycket oundviklig dmg i detta spelet som konstant fuckar upp ens pride fall. Osynliga, flygande, ranged osv osv. är de enda mobsen som verkar finnas i grifts. Vet inte om jag är mer eller mindre imponerad av alla dem som klarat höga grifts när det egentligen bara handlar om att få "rätt" grift.

Någon som förresten kör med hexing pants istället för prides fall?

edit: Kul att när man äntligen klarar 45 så är man ändå bara 2:a i klanen haha.
Senast redigerad av fgnm 2015-03-20 kl. 16:11.
Citera
2015-03-20, 18:25
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fgnm
Undrar lite ang. grifts.

Öppna maps existerar inte utan det är bara linjära tunnel-maps eller "inomhus-maps", stämmer det? Vad gäller mobs, vissa vanligare än andra? När man pratar om "fiska" efter en bra map, då är det inte 5-10 st utan snarare 40-50 st man kolla innan man får den "perfekta"?

Kommer ge upp snart, är det inte jailers som i s1 är det allt annat istället. Vilka typ av monster är också helt random vilken map osv frozen jailer electric är ju så satans störiga, eller wallers usch Det finns så jääääävla mycket oundviklig dmg i detta spelet som konstant fuckar upp ens pride fall. Osynliga, flygande, ranged osv osv. är de enda mobsen som verkar finnas i grifts. Vet inte om jag är mer eller mindre imponerad av alla dem som klarat höga grifts när det egentligen bara handlar om att få "rätt" grift.

jodå öppna maps finns visst akt 2 och 4 men dom kommer sällan, det är väldigt vanligt att få dom där jävla korrirdor maps eller dom man måste öppna dörrarna manuellt dom är ju helt värdelösa ja.. kuksugar maps är också trött på hur random det är, en som har gjort en gr 45 med samma gear betyder ju inte att alla andra får liknande, och vissa bossar är ju ett helvete att få typ bloodmaw eller infernal maiden som melee karaktär är ju bara goodbye..
Senast redigerad av swebarb 2015-03-20 kl. 18:27.
Citera
2015-03-20, 22:38
Medlem
Opilus5500s avatar
Citat:
Undrar lite ang. grifts.

Kommer ge upp snart, är det inte jailers som i s1 är det allt annat istället. Det finns så jääääävla mycket oundviklig dmg i detta spelet som konstant fuckar upp ens pride fall. Osynliga, flygande, ranged osv osv. är de enda mobsen som verkar finnas i grifts. Vet inte om jag är mer eller mindre imponerad av alla dem som klarat höga grifts när det egentligen bara handlar om att få "rätt" grift.

'

De är därför jag väntar in nästa stora patch som addar nya G-rifts maps, i form av utomhusmiljöer som skall vara mycket mer randoms layoutmässigt =)
Citera
2015-03-20, 22:51
Medlem
Citat:
Undrar lite ang. grifts.

Vet inte om jag är mer eller mindre imponerad av alla dem som klarat höga grifts när det egentligen bara handlar om att få "rätt" grift.

Nu handlar det ju inte BARA om att få rätt rift, du måste vara grym på din class, och veta utan och innan hur du ska spela riften för att få progress så snabbt och effektivt som möjligt, veta hur du ska spawna pylons etc. Om vi tar mig som exempel, jag har tagit 50 solo den här säsongen med barb (aj, nu sticker det säkert i någons ögon, eftersom man inte får utge sig för att vara bra eller bättre än andra på något i JanteSverige), och jag har inte bättre gear än random top 1000 barb. Jag failar aldrig en 45a, medan det finns många barbs med precis lika bra gear som aldrig kommer ta sig förbi den lvln. Så visst tusan handlar det även om spelkännedom och skills. Det är enorm skillnad på 44-45 och 50+, så det är inte bara lalla sig igenom bara för att man får ett bra rift. RNG har självklar stor inverkan eftersom du MÅSTE få ett cp-grymt rift för att kunna ta dig vidare på höga nivåer, men du ska ju även se till att du inte har 30sec deathtimer efter 10% progress.

Ang hexing ..... well har inte fått mina hexing med DHn ännu men stuttersteppar ändå för att det är kul haha (det är lätt att stuttersteppa, bara använda dig av force-move och force-still) så självklart ska man spela med dem om man vill vara optimal som solo DH imo. De DH's som jag snackat med som bytt till hexing har tagit sig högre i solo GR (1-2++ lvls) än vad de kunde med prides fall.

EDIT: gz till 45 btw, alltid skönt att ta sig vidare=)
Citera
2015-03-21, 05:50
Medlem
ImWorthlesss avatar
5e April tar s2 slut hörde jag.
Season 3 startar 10e April.

Intensivt denna gång.
Värsta är att man har ju några delmål kvar att nå innan man vill pressa grift :P
Citera
2015-03-21, 11:07
Medlem
fgnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GillarKebabtallrik
Nu handlar det ju inte BARA om att få rätt rift, du måste vara grym på din class, och veta utan och innan hur du ska spela riften för att få progress så snabbt och effektivt som möjligt, veta hur du ska spawna pylons etc. Om vi tar mig som exempel, jag har tagit 50 solo den här säsongen med barb (aj, nu sticker det säkert i någons ögon, eftersom man inte får utge sig för att vara bra eller bättre än andra på något i JanteSverige), och jag har inte bättre gear än random top 1000 barb. Jag failar aldrig en 45a, medan det finns många barbs med precis lika bra gear som aldrig kommer ta sig förbi den lvln. Så visst tusan handlar det även om spelkännedom och skills. Det är enorm skillnad på 44-45 och 50+, så det är inte bara lalla sig igenom bara för att man får ett bra rift. RNG har självklar stor inverkan eftersom du MÅSTE få ett cp-grymt rift för att kunna ta dig vidare på höga nivåer, men du ska ju även se till att du inte har 30sec deathtimer efter 10% progress.

Ang hexing ..... well har inte fått mina hexing med DHn ännu men stuttersteppar ändå för att det är kul haha (det är lätt att stuttersteppa, bara använda dig av force-move och force-still) så självklart ska man spela med dem om man vill vara optimal som solo DH imo. De DH's som jag snackat med som bytt till hexing har tagit sig högre i solo GR (1-2++ lvls) än vad de kunde med prides fall.

EDIT: gz till 45 btw, alltid skönt att ta sig vidare=)

Jo klart man måste kunna spela sin klass också. Gick ju bättre o bättre efter bara kört grifts en dag jämfört med t6 spam. Ska kolla videos på höga grifts så jag lär mig cleara effektivare, är nog där jag är sämst. Förresten, jag förstår hur man som barb kan gå snabbt fram med fc men hur gör man det som dh i säg 48+? Vault utan bonus move speed eller disc-regen räcker inte långt alls. Kanske ännu en sak att jobba på. När det dessutom är dags o släppa unityn lär jag spendera mer tid i trials än grifts.

Har force stand still på space, aldrig vant mig vid force move, inte hittat rätt bind eller nått. Studder steppar i princip automatiskt, spelat väldigt mkt mobas, men utan force move så vet inte hur bra det är egentligen. Men ja känns värt o testa, hexing ger ju mer om man väl kan använda dom.

Är lite kluven att nya säsongen är så nära men nya maps, ja tack.
Citera
2015-03-21, 11:16
Medlem
Citat:
Jo klart man måste kunna spela sin klass också. Gick ju bättre o bättre efter bara kört grifts en dag jämfört med t6 spam. Ska kolla videos på höga grifts så jag lär mig cleara effektivare, är nog där jag är sämst. Förresten, jag förstår hur man som barb kan gå snabbt fram med fc men hur gör man det som dh i säg 48+? Vault utan bonus move speed eller disc-regen räcker inte långt alls. Kanske ännu en sak att jobba på. När det dessutom är dags o släppa unityn lär jag spendera mer tid i trials än grifts.

Har force stand still på space, aldrig vant mig vid force move, inte hittat rätt bind eller nått. Studder steppar i princip automatiskt, spelat väldigt mkt mobas, men utan force move så vet inte hur bra det är egentligen. Men ja känns värt o testa, hexing ger ju mer om man väl kan använda dom.

Är lite kluven att nya säsongen är så nära men nya maps, ja tack.

Ja det är väl det jobbiga med DH kanske, ni är mer beroende av vilken typ av mobs riftet har än barb. För oss babbar är det största lotteriet att få rätt boss och rätt pylons, då det bara finns två bra bossar när man kör höga grifts (3-4 om man har maras amu). Jag körde lite DH för ett par patcher sedan och tyckte det var sjukt frustrerande med alla insta deaths. Typ chargande/hoppande mobs som kommer från ingenstans och one-shottar, samt jailer etc.

Det som är bra med force move är ju att det blir ju ingen stillastående paus mellan dina attacker, så fort du skjutit din cluster arrow eller whatever så rör du dig igen, och håller således hexing bonusen igång.

Välkomnar ny säsong med öppna armar, är redan trött på S2 samt så kommer ju S3 erbjuda en hel del nytt kul för barbs, börjar bli tröttsamt att charga och spendera 10+ minuter på rift guardians.
Citera
2015-03-21, 11:43
Medlem
Opilus5500s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImWorthless
5e April tar s2 slut hörde jag.
Season 3 startar 10e April.

Intensivt denna gång.
Värsta är att man har ju några delmål kvar att nå innan man vill pressa grift :P

Jaså, börjar blizzard bli oroliga för Path of Exile Fjärde Act som släpps i April. De spelet kommer sno många många diablo3 spelare, även mig =)
Citera
2015-03-21, 12:55
Medlem
ImWorthlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opilus5500
Jaså, börjar blizzard bli oroliga för Path of Exile Fjärde Act som släpps i April. De spelet kommer sno många många diablo3 spelare, även mig =)

Vem vet.
Dock är det rätt skönt med att dom inte gör som med Season 1 och har den i snudd på halvår lång då inget utvecklades.
Citera
2015-03-21, 13:36
Medlem
fgnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GillarKebabtallrik
Ja det är väl det jobbiga med DH kanske, ni är mer beroende av vilken typ av mobs riftet har än barb. För oss babbar är det största lotteriet att få rätt boss och rätt pylons, då det bara finns två bra bossar när man kör höga grifts (3-4 om man har maras amu). Jag körde lite DH för ett par patcher sedan och tyckte det var sjukt frustrerande med alla insta deaths. Typ chargande/hoppande mobs som kommer från ingenstans och one-shottar, samt jailer etc.

Det som är bra med force move är ju att det blir ju ingen stillastående paus mellan dina attacker, så fort du skjutit din cluster arrow eller whatever så rör du dig igen, och håller således hexing bonusen igång.

Välkomnar ny säsong med öppna armar, är redan trött på S2 samt så kommer ju S3 erbjuda en hel del nytt kul för barbs, börjar bli tröttsamt att charga och spendera 10+ minuter på rift guardians.

Ja precis, så är det ju när man spelar dh. Provat köra lite med hexing nu och ska definitivt prova pusha sen också. Nog att det är svårt att exakt veta hur pass bra uptime man har så märkte jag iaf alla andra fördelar, framförallt mer hatred från globes/prep och evasive fire. Har alltid ogillat prides fall i solo, positionering och sånt lider alltid så fort det finns ranged/charge mobs och vem gillar act 3 bountys. Kul också att rank 1 atm kör hexing ^^
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in