Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-10, 00:48
  #97
Medlem
@AzireVPN

Testade er tjänst ikväll och fick rätt hyfsade hastigheter men också väldigt varierande hastigheter. Allt från 150 Mbit/s upp till 450Mbit/s i DL. Detta oavsett om jag körde med pfSense eller Viscocity.

Underliggande bredband är 500 Mbit/s och brukar ligga väldigt stabilt när jag mäter det, så även när jag mätte det ikväll. Använde mig av SpeedTest och Bredbandskollen främst för att mäta, i några fall även ren nedladdning (från Tele2s testsite).

Nån ide om varför så olika hastigheter? Hög belasning?
Citera
2017-11-11, 14:35
  #98
Medlem
AzireVPNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av improwise
@AzireVPN

Testade er tjänst ikväll och fick rätt hyfsade hastigheter men också väldigt varierande hastigheter. Allt från 150 Mbit/s upp till 450Mbit/s i DL. Detta oavsett om jag körde med pfSense eller Viscocity.

Underliggande bredband är 500 Mbit/s och brukar ligga väldigt stabilt när jag mäter det, så även när jag mätte det ikväll. Använde mig av SpeedTest och Bredbandskollen främst för att mäta, i några fall även ren nedladdning (från Tele2s testsite).

Nån ide om varför så olika hastigheter? Hög belasning?

Hur förhåller sig upload till download? Mäter du olika tider på dygnet eller skiljer sig hastigheten så mycket vid samma tidpunkt?

Hastighetsskillnaden kan bero på en rad olika saker men behöver felsökas, du kan maila oss på support@azirevpn.com eller hoppa in i #azirevpn @ Freenode för att få hjälp med detta.

Belastning på servrar ska inte vara ett problem, du kan själv kolla belastning här: https://www.azirevpn.com/docs/status
Citera
2017-11-11, 14:46
  #99
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AzireVPN
Hur förhåller sig upload till download? Mäter du olika tider på dygnet eller skiljer sig hastigheten så mycket vid samma tidpunkt?

Hastighetsskillnaden kan bero på en rad olika saker men behöver felsökas, du kan maila oss på support@azirevpn.com eller hoppa in i #azirevpn @ Freenode för att få hjälp med detta.

Belastning på servrar ska inte vara ett problem, du kan själv kolla belastning här: https://www.azirevpn.com/docs/status

Har bara 50 Mbit/s i upload (ComHem) så där är skillnaden inte lika uppenbar och har för mig att den låg rätt stabilt. Flera mätningar efter varandra undre kanske 1-2 timmar. Kan testa igen.
Citera
2017-11-11, 18:17
  #100
Medlem
@AzireVPN Har svårt att få upp pfSense i samma hastigher som jag får ut (iaf ibland) från Viscocity när jag testar er, nån ide vad det kan bero på? Ca 300 Mbit/s via pfSense men ibland upp åt 500 Mbit/s via Viscocity. Och det är testat med faktiska downloads. Hårdvaran är en OVPN Box version 2 och att döma av CPU mätaren så går den sällan över 50% i CPU belastning. Prestandamässigt lär den dock inte ha mkt att sätta emot den 7700K som är i datorn jag testar klienten på, men är tveksam om det eg är boxens prestanda som inte räcker till.

Har ni måhända någon uppdaterad pfSense guide? Varje ändring i pfSense leder dock till en ny uppkoppling så kan hända att det påverkar också, någon specifik server ni rekommenderar att man testar mot?
Citera
2017-11-12, 14:33
  #101
Medlem
Fortfarande problem med rätt svajiga hastigheter, testade ladda ner en 10 GB fil från Tele2s SpeedTest och fick mellan 15MB/s och 50 MB /s. Det senare är dock utan någon som helst tvekan den bästa genomströmning jag fått av någon VPN tjänst jag testat och är max vad mitt bredband klarar av.

Så, för att kunna fortsätta testa och även stödja vad jag tycker verkar vara en lovande tjänst så signade jag upp på ett årsabonnemang. Ska bli spännande att se hur det står sig över tiden mot Mullvad och OVPN.
Citera
2017-11-12, 16:04
  #102
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av improwise
Fortfarande problem med rätt svajiga hastigheter, testade ladda ner en 10 GB fil från Tele2s SpeedTest och fick mellan 15MB/s och 50 MB /s. Det senare är dock utan någon som helst tvekan den bästa genomströmning jag fått av någon VPN tjänst jag testat och är max vad mitt bredband klarar av.

Så, för att kunna fortsätta testa och även stödja vad jag tycker verkar vara en lovande tjänst så signade jag upp på ett årsabonnemang. Ska bli spännande att se hur det står sig över tiden mot Mullvad och OVPN.

Välkommen till AzireVPN!
Citera
2017-11-12, 16:53
  #103
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FishCat
Välkommen till AzireVPN!

Funderat lite på att köra flera parallella OpenVPN sessioner nu när jag har 3-4 olika abonnemang
Citera
2017-11-13, 01:07
  #104
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av improwise
Funderat lite på att köra flera parallella OpenVPN sessioner nu när jag har 3-4 olika abonnemang

Bara för nyfikenhets skull. Vilka har du testat och vad har fått dig att byta?
Citera
2017-11-13, 11:06
  #105
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av geasyl
Bara för nyfikenhets skull. Vilka har du testat och vad har fått dig att byta?

Ett antal men rätt få har kunnat leverera hastigheter över 100 Mbit/s och uppfyllt övriga krav på inga loggar osv så det är väl främst AzireVPN, OVPN, Mullvad och AirVPN.
Citera
2017-11-14, 00:35
  #106
Avstängd
Om man fixat dnsläckorna och använder azirevpn, då är det rätt safe att ladda ner eller? Eller är det något mer man ska göra för maximera säkerheten? Nojjar lite, vill inte ha hem något krav-brev.
Citera
2017-11-14, 16:52
  #107
Medlem
kl4sseKocks avatar
Hur många klienter kan man köra samtidigt med AzireVPN?
Citera
2017-11-14, 19:50
  #108
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kl4sseKock
Hur många klienter kan man köra samtidigt med AzireVPN?

5 enheter

Citat:
Ursprungligen postat av Mekarn92
Om man fixat dnsläckorna och använder azirevpn, då är det rätt safe att ladda ner eller? Eller är det något mer man ska göra för maximera säkerheten? Nojjar lite, vill inte ha hem något krav-brev.

Ja. Eller skaffa DNScrypt https://www.dnscrypt.org
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback