2015-01-15, 20:03
Medlem
Jonipoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kuddenchristo
Så fungerar det inte, eftersom olika människor röstar inom de olika kategorierna när nomineringarna utses.
http://www.theatlantic.com/entertainment/archive/2014/03/oscar-voters-94-white-76-men-and-an-average-of-63-years-old/284163/

"Oscar Voters: 94% White, 76% Men, and an Average of 63 Years Old"

Dessa tillhör i stort sett den gamla skaran amerikanare. Du tror alltså inte på att dessa gamla gubbar medvetet röstar för propaganda-filmer som American Sniper? Isåfall är du bara naiv.
Citera
2015-01-15, 20:03
Medlem
Dupeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rexie123
Haha, 36% av Aftonbladets läsare tycker att American Sniper bör vinna Best Picture-kategorin. Läsarklientelet på Aftonbladet briljerar som vanligt.

Man kan undra hur många av dem som ens sett skitfilmen. Jag misstänker att det är mer Clintan än filmen de röstar på.

Förutom den lysande Boyhood så innehåller kategorin Best Picture i sedvanlig ordning tämligen mediokra filmer.
Citera
2015-01-15, 20:20
Medlem
mounzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sim-man92
Aj Aj Turist, inte nominerad-

Har inte sett den. Är den i ditt tycke bättre än de andra nominerade?

Blev glad att den där norska snubbens film fick åtta nomineringar. Någon som sett den och vet huruvida den var värd dem? Trots att jag inte varit i Norge (utöver en så kallad blixvisit för 20 år sedan) blir jag av någon anledning så mycket gladare när det går bra för Norge än när Sverige lyckas med något.
Citera
2015-01-15, 20:26
Medlem
Quipus avatar
Vetifan om det ens kom någon bra film 2014.. Ett par tre mindre dåliga kanske men jisses vilket kulturellt nödår..
Citera
2015-01-15, 20:51
Medlem
Lotsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rexie123
Haha, 36% av Aftonbladets läsare tycker att American Sniper bör vinna Best Picture-kategorin. Läsarklientelet på Aftonbladet briljerar som vanligt.

Filmen har ju inte ens haft premiär i Sverige än, visserligen DVDSCR ute men fortfarande .
Citera
2015-01-15, 20:58
Medlem
sim-man92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mounz

Ingen aning, bara sett Turist.
Citera
2015-01-15, 21:00
Medlem
kuddenchristos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonipoon
http://www.theatlantic.com/entertainment/archive/2014/03/oscar-voters-94-white-76-men-and-an-average-of-63-years-old/284163/

"Oscar Voters: 94% White, 76% Men, and an Average of 63 Years Old"

Dessa tillhör i stort sett den gamla skaran amerikanare. Du tror alltså inte på att dessa gamla gubbar medvetet röstar för propaganda-filmer som American Sniper? Isåfall är du bara naiv.
Vad jag menar är att de inte tillsammans bestämmer hur många nomineringar en film ska få.
Citera
2015-01-15, 21:39
Medlem
Mikeyjamess avatar
Varför blev inte Boyhood-killen nominerad? Det är ju trots allt ett stort engagemang att vara med i en film på ett spann över 12 år.
Citera
2015-01-15, 21:50
Medlem
Arctic Monkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikeyjames
Varför blev inte Boyhood-killen nominerad? Det är ju trots allt ett stort engagemang att vara med i en film på ett spann över 12 år.

Jo, det kan ju vara för att han utvecklas till en ganska menings- och uttryckslös skådis och drar ner filmen mer och mer ju längre filmen går med sin medelmåttighet?

Och ironiskt nog är det för mig hans oengagerade stil lite av det som gör det ointressant fram mot slutet.
Citera
2015-01-15, 22:08
Medlem
pimmetjes avatar
Synd att Turist inte blev nominerad, har visserligen inte sett filmen än men det är ju alltid kul när något svenskt blir uppmärksammat.

Är egentligen mest förvånad över att Nightcrawler inte fick någon nominering, tycker att Jake Gyllenhaal förtjänade en nominering för den. Sen blev jag positivt överraskad över hur många nomineringar The Grand Budapest Hotel fick. Jag älskade filmen men trodde absolut inte att det skulle gå så bra för den.
Citera
2015-01-15, 22:16
Medlem
Catapillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mounz

Blev glad att den där norska snubbens film fick åtta nomineringar. Någon som sett den och vet huruvida den var värd dem? Trots att jag inte varit i Norge (utöver en så kallad blixvisit för 20 år sedan) blir jag av någon anledning så mycket gladare när det går bra för Norge än när Sverige lyckas med något.

Jag har nu sett Leviafan och Ida som antagligen är dom filmer som har störst chans att vinna och ingen av dom är lika bra som Turist enligt mig iaf, har dock tänkt se alla nominerade i foreign kategorin.

Leviafan skildrar Ryskt förmynderi vilket förmodligen gör den till given vinnare med tanke på det politiska läget.
Citera
2015-01-15, 22:23
Medlem
Pickmylussys avatar
Haha, hoppas JK Simmons får nåt pris för sin roll i Whiplash. Helt underbar.

Orkar inte kolla upp om han är nominerad så reserverar mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in