2014-10-20, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChocolateDonut1
tror Ralph Fiennes tar hem bästa manliga huvudroll för Grand Budapest Hotel men man vet ju aldrig, kommer kanske ut något riktigt bra i slutet av året

sen om Oscarsgalan skulle ge ut priser till filmer som förtjänar priserna ska defenitivt Enemy vinna bästa screenplay, men det händer väl förmodligen inte...
Tror att det inte kommer att räcka. Det är som gjort att den forne stjärnan Keaton gör ett ståtlig återtåg och vinner.
Citera
2014-10-20, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kongos
Ja så är det givetvis. Och Robin Williams får sista bildrutan, förutsatt att ingen annan A-list-skådis dör innan galan. Men det får vi hoppas att det inte händer.

MVH kongos
eller Phil Hoffman.
Citera
2014-10-20, 14:20
Medlem
timoshenkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skibi
eller Phil Hoffman.
Har för mig att han fick vara med på den förra, så tror inte att han kommer vara med den här gången.
Citera
2014-10-20, 19:16
Medlem
Citat:
Ja så är det givetvis. Och Robin Williams får sista bildrutan, förutsatt att ingen annan A-list-skådis dör innan galan. Men det får vi hoppas att det inte händer.

MVH kongos

Kan nog bli fint. När Heath Ledger vann sin Oscar och hans bild kom upp på storskärmen blev det ganska emotionellt.

Bara bra att dom hyllar Robin Williams!
Citera
2014-10-20, 23:26
Medlem
kongoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av timoshenko
Har för mig att han fick vara med på den förra, så tror inte att han kommer vara med den här gången.

Korrekt. Philip Seymour Hoffman dog 2:a februari och galan var 2:a mars, så han har redan varit med i In Memoriam.

MVH kongos
Citera
2014-10-20, 23:27
Medlem
kongoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Donhoodlum
Kan nog bli fint. När Heath Ledger vann sin Oscar och hans bild kom upp på storskärmen blev det ganska emotionellt.

Bara bra att dom hyllar Robin Williams!

Ja det var fint. Och även när hans familj fick ta emot hans Oscar.

MVH kongos
Citera
2014-10-23, 22:51
Medlem
pimmetjes avatar
Såg The Judge igår och jag antar att den kommer bli oscarsnominerad eller vad tror ni?
Citera
2014-10-23, 22:58
Medlem
kongoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pimmetje
Såg The Judge igår och jag antar att den kommer bli oscarsnominerad eller vad tror ni?

Inte sett men den har ju fått rätt taskiga recensioner ser jag?

MVH kongos
Citera
2014-10-23, 23:12
Medlem
pimmetjes avatar
Citat:
Inte sett men den har ju fått rätt taskiga recensioner ser jag?

MVH kongos
Jasså? Jag tyckte den kändes som en typisk Oscar-film som inte kommer vinna något men som blir nominerad iaf.
Citera
2014-10-23, 23:18
Medlem
Soulsurfers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pimmetje
Nja, tror inte den blir nominerad för bästa film med tanke på de svala recensionerna, men den har säkert god chans att bli nominerad för någon kategori i alla fall. Filmmusiken lär ha en god chans att bli nominerad även om jag inte tycker den förtjänar en nominering då det är Newman på autopilot. Den är bra, men inte mer än så, då det är inget nytt alls. En typisk neutral trea.
Citera
2014-10-24, 09:33
Medlem
pimmetjes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soulsurfer
Nja, tror inte den blir nominerad för bästa film med tanke på de svala recensionerna, men den har säkert god chans att bli nominerad för någon kategori i alla fall. Filmmusiken lär ha en god chans att bli nominerad även om jag inte tycker den förtjänar en nominering då det är Newman på autopilot. Den är bra, men inte mer än så, då det är inget nytt alls. En typisk neutral trea.
Nej kanske inte. Tyckte att det var en helt okej film men inget fantastiskt. Som sagt så tyckte jag bara att den kändes som en Oscar - film. Lite August Osage County med familjedrama osv.
Citera
2014-10-24, 09:53
Medlem
Bästa Film 2015 Boyhood, om inte den vinner är det ren skandal, här har vi en film med rakt berättande utan några digitala effekter överhuvudtaget, som visar verkliga människor, inte prefabricerade hollywood människor som det brukar vara.
En sådan här film har inte gjorts på åratal inom Indiegenren, det är så här man ska kunna göra de flesta dramafilmer och få jävligt bra film, utan effekter, utan dataeffekter och spekulativa handlingar, framför allt bra manus. Som det är idag förlitar sig inte Hollywood på bra manus, utan det måste vara ett färdigt koncept redan, och det är så förutsägbart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in