• 1
  • 2
2014-03-23, 19:44
Medlem
Jag får 25mg Propavan-tabletter utskrivna för sömnbesvär. Vanligtvis om jag tar 25 mg så sover jag 7 timmar. Igår tog jag 50mg och sov så sött i 12 timmar.

Så hur länge sover jag om jag tar 150-200mg? Vill bara sova bort morgondagen typ, struntar i hur skit jag mår när jag vaknar. Är medveten om biverkningarna och sådär, så de behöver ni inte nämna.
Citera
2014-03-23, 19:52
Medlem
Fräckt att du kan sova på klimedlet
Citera
2014-03-23, 19:59
Medlem
Japp. Tack för din givande kommentar.
Citera
2014-03-23, 20:05
Medlem
Tills du vaknar gissar jag...
Citera
2014-03-23, 20:07
Medlem
Rosenkorss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anotherdisaster
Jag får 25mg Propavan-tabletter utskrivna för sömnbesvär. Vanligtvis om jag tar 25 mg så sover jag 7 timmar. Igår tog jag 50mg och sov så sött i 12 timmar.

Så hur länge sover jag om jag tar 150-200mg? Vill bara sova bort morgondagen typ, struntar i hur skit jag mår när jag vaknar. Är medveten om biverkningarna och sådär, så de behöver ni inte nämna.
Ja, men nä allvarligt... du kommer antagligen inte att sova alls. Mer än 2 tabletter gör att biverkningarna kommer hålla dig vaken. Låter mer som om du borde dra på dig en rejäl bakfylla, du verkar ju inte bry dig så mycket om själva måendet...
Citera
2014-03-23, 20:08
Medlem
Varför äter du de där råttgiftet? Be om imovane istället, slipper man bli zombie dagen efter också
Citera
2014-03-23, 20:09
Medlem
Blir inte bakfull av någon konstig anledning. Så ja. Vettefan.
Citera
2014-03-23, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bigeyesgirl
Varför äter du de där råttgiftet? Be om imovane istället, slipper man bli zombie dagen efter också

Är bara uppe hela natten och flummar på Imovane
Citera
2014-03-23, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosenkors
Ja, men nä allvarligt... du kommer antagligen inte att sova alls. Mer än 2 tabletter gör att biverkningarna kommer hålla dig vaken.

Vilka biverkningar menar du håller dig vaken? Har du väl somnat på propavan kommer du sova och har du överdoserat kommer du garanterat sova under en lång tid.
Citera
2014-03-23, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Motljus
Fräckt att du kan sova på klimedlet

Propavan är inte insomningsmedel. Har man problem med insomning finns det mängder av mediciner att komplettera med.
Citera
2014-03-23, 20:31
Medlem
Rosenkorss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magban
Vilka biverkningar menar du håller dig vaken? Har du väl somnat på propavan kommer du sova och har du överdoserat kommer du garanterat sova under en lång tid.
Ja, enligt egen erfarenhet brukar mer än två tabletter motverka själva syftet. Jag får äckligt grymma myrkrypningar och påtaglig stresskänsla.
1 och en halv är lagom för mig, har jag väl somnat så sover jag. När jag väl vaknar till liv så måste jag tvinga mig upp ur sängen men skulle lätt kunna sova vidare...
Men alla reagerar ju olika och jag är ingen expert!
Citera
2014-03-23, 21:35
Bannlyst
Du kommer få restless legs, så jäkla irriterande dom där äckeltabletterna
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem