Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2014-04-09, 22:59
  #25
Medlem
Kashis avatar
Cherrykul lol.

Citat:
Ursprungligen postat av micro113
En blogg som jag tycker är tydlig är Genusfotografen. Han visar på strukturer, på skillnaden i hur män och kvinnor framställs i olika sammanhang och det i sig säger väldigt mycket om vårt samhälle i ett större sammanhang.

http://www.genusfotografen.se/

.
Det kommer morgondagens generation berätta för oss när de ställer oss till svars, för jag tror det är så det fungerar - vi kan aldrig göra så rätt att det aldrig blir fel någonstans.

Tackar och bockar, detta skall bli spännande.
Både att följa debatten framöver och att sedan kunna blicka tillbaks på sin späda ungdom när man fortfarande gjorde sjuka saker helt omedvetet som var "inprogrammerade okej" att säga/göra.

Citat:
Ursprungligen postat av NyanNyan
Nog för att många feminister kan verka lite galna, men du citerade just fullblodsgalningen Lady Dahmer.

Insåg i denna tråd att detta var ett yttersta fall och har sett flera liknande, insett att jag borde hålla koll på rationella debattörer hellre.

Citat:
Ursprungligen postat av hashish-boy

Det finns säkert de med extrema åsikter men jag tror att majoriteten av de som syns och hörs mest gör det för egen vinning.

Jo nu fattar jag lite vad du menar, att dom slänger runt med massa extremistiska påståenden vilket i själva verket förstär debatten men det spelar ingen roll för dom får cash och uppmärksamhet, viktigare än sakfrågan? :whocow:
Citera
2014-04-20, 18:34
  #26
Medlem
Så HELVETES trött på detta cis/trans-tjafs. Och ja, jag anser mig vara feminist själv.
Numera är det nämligen så förstår ni, att man inte får implicera att kvinnor har fitta och män kuk, för då är man transfob.

Alla män har inte kuk! Alla kvinnor har inte fitta! Detta är så helvetes fånigt så jag kreverar. Man kan inte diskutera något skit man råkat ut för som tjej innan det hamnar i cis/trans-facket.
Citera
2014-04-20, 19:10
  #27
Medlem
Som man varken kan eller bör du göra något.

Johan Ehrenberg, Lady Damher, Valerie Solanas och fler med dem är nämligen helt överens.
Vad män än gör så spelar det ingen roll.

Lady Dhamer har du ju redan länkat till, så jag kan ju länka till vad Ehrenberg har sagt.

Ehrenberg hävdar att alla män är delaktiga i dittan och dattan. En man kan alltså jamsa med feministerna hur mycket som helst, det gör ingen som helst skillnad, han är delaktig i det partiarkala förtrycket.

Alltså finns det ingen som helst anledning att ändra en gram på sitt beteende för att vinna nån slags påhittad popularitetstävling hos feminister, alla judar är lika skyldiga. Oops skrev jag judar, jag menar män.

Det här ligger precis i linje med vad Valerie Solanas skrev också. Manginor (feministapologeter) ska också utrotas, kvinnorna gör det i slutet när de inte längre gör någon nytta.
Citera
2014-04-20, 19:38
  #28
Medlem
FunAndGamess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kashi
Så jag undrar kära feminister vad är problemet, som jag förstår det är det bästa att LYSSNA och jag är idel öra. Eller måste jag lista ut det själv?
En man till godo för jämställdhetsfeminismen.

Citat:
vi behöver inte männen alls!

Skrev hon på internet, en tingest skapad av män tillgänglig via datorer, även de skapade av män, drivna av elektricitet som människan kan kontrollera tack vare diverse förunderliga ting skapade av män osv. osv. i all evighet.

Håna dem för att de spenderar så mycket tid åt att muppgnälla på män och kalla dem överflödiga samtidigt som de är så muppiga att de inte ens förstår att utan diverse manliga påfund vore det överhuvudtaget inte möjligt för dem att ägna sig åt sitt mupperi. Få inte för dig att bara påpeka det och förvänta dig att de ska reflektera över det tills de når insikt och börjar visa tacksamhet. Håna, förtydliga och överexponera dumheten i deras resonemang tills de skäms över den, blir milda i sinnet och istället börjar intressera sig för smink, kokkonst, rosa kläder, menlös mainstreampop och andra icke påfrestande saker som kvinnor brukar tycka är roligt.
Citera
2014-04-20, 23:00
  #29
Medlem
Evangelions avatar
Det enda du kan göra för att tillfredsställa en så hatisk person som Lady Dahmer är att försvinna. Det finns ingenting du kan göra, din blotta existens är ett utfall för förtryck och allmän ondska. Att förvänta att du skulle kunna dömas på basis av dina handlingar snarare än vad du fötts till är "manlig liberal logik". Du är en genetisk förtryckare och skurk, precis som juden i nazistens ögon.
Citera
2014-04-21, 10:59
  #30
Medlem
Tangentinkontinenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evangelion
Det enda du kan göra för att tillfredsställa en så hatisk person som Lady Dahmer är att försvinna. Det finns ingenting du kan göra, din blotta existens är ett utfall för förtryck och allmän ondska. Att förvänta att du skulle kunna dömas på basis av dina handlingar snarare än vad du fötts till är "manlig liberal logik". Du är en genetisk förtryckare och skurk, precis som juden i nazistens ögon.

Jag tror tvärt om, bekämpa dem genom att frigöra sig från deras spel... Tag platsen, var dig själv, gör det du vill och låt ej feministen förstöra. Det är din värld oxå.

Ha i åtanke att de kämpar ett könskrig och de följer ej reglerna de kräver att vi skall följa.
Således blir ett patriarkalt grepp det optimala, för att långsamt bryta ned skiten.
Citera
2014-04-21, 14:06
  #31
Medlem
Subkulturs avatar
Om du väljer att bry dig om vad bloggare och twitterfolk skriver så blir ju deras ord relevanta för dig. Jag struntar fullständigt i dessa människors tankar och uppfattningar; de flesta är så marginella att de ändå inte har något inflytande på ditt liv i alla fall.

Av någon anledning så inbillar sig anti-feminister att man måste dansa efter feministernas pipa. Så är inte fallet.
Citera
2014-04-22, 23:42
  #32
Medlem
SlurpareNs avatar
Tbh, vad gör dessa internetfeminister för kampen egentligen? Skriver söndernötta klyshor på forum/bloggar som bara andra feminister tar del av.
Retar upp folk för att skapa ett motstånd för att dom ska få ha sin "kamp". Finns det några internet-feminister som faktiskt har gjort skillnad?

Dagens feminism är ett skämt, handlar snarare om att tillhöra en subkultur än om själva kampen. Ingen engagerar sig, allt handlar om självhävdelse och narcissistiska begär genom att få ryggdunkar och medhåll från likasinnade efter att ha postat en åsikt någon annan redan har haft.

Måste kännas tungt att vara ute och arbeta och faktiskt göra skillnad när det bara är den pinsamma delen av feminismen som syns i media.
Citera
2014-04-27, 21:28
  #33
Medlem
Förutsatt att ingen inblandad skadas skall du bara vara dig själv. Var en så god människa som möjligt (som säkert de flesta män är) och gör så gott du kan helt enkelt.
Citera
2014-08-02, 19:51
  #34
Medlem
sjelvefans avatar
Värsta formen (om det finns olika former) av anti-cis-människorna eller vad de kallas verkar ju heltokiga, som en knasig och överkränkt sekt... Har hitills inte sett någon vettig/sansad i alla fall, jag utesluter dock inte helt att de finns, men jag har då inte sett till dom.

Dagens kränkta Twitterexempel kommer Shyffert med på Facebook, "humor som leder till mord och förtryck":

https://www.facebook.com/10824565588...type=1&theater

Edit: Hon som stod för det hemska förtryckandet:

"Det där skämtet som jag drog startade värsta kriget. This is why we need more humor I Sverige. DET VAR ETT SKÄMT. Men som vanlig kvinna kränkte jag tydligen transpersoner. Min enda reaktion på det:Öh say What!"
__________________
Senast redigerad av sjelvefan 2014-08-02 kl. 19:55.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback