Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-03-23, 13:12
  #1
Medlem
Kashis avatar
Jag är beredd att lyssna och ta efter era instruktioner, då jag själv inte har något att komma med (p.g.a privilegiet).

Ett inlägg på Lady Dahmers facebook
Citat:
Ursprungligen postat av Dahmer
Aldrig någonsin har jag stött på en man som lägger sin prestige och sin kränkthet åt sidan och ba: ”shit, det är illa – vad kan jag göra åt det här?
kan ni hjälpa på traven, hjälp mig förstå hur jag kan hjälpa?

Ett inlägg strax därunder av
Citat:
Ursprungligen postat av Dahmer
vi behöver inte männen alls! Vi behöver bara varandra. Problemet nu är att många kvinnor saknas vid vår sida.
Skulle jag som man alldeles nyss inte fundera på vad jag kunde göra...? samtidig skrivs det att det inte finns något för mig att göra.

Nyfiken bara på vad feministerna vill, förutom att yra omkring som en stormvind?
Jag är en tolerant person som dagligen försöker att inte systematiskt göra saker som män tydligen gör.


Så jag undrar kära feminister vad är problemet, som jag förstår det är det bästa att LYSSNA och jag är idel öra. Eller måste jag lista ut det själv?
En man till godo för jämställdhetsfeminismen.
Citera
2014-03-23, 13:14
  #2
Medlem
twisterloves avatar
Att du ens orkar engagera dig i denna idioti är förvånande, hur orkar du?
Citera
2014-03-23, 13:16
  #3
Medlem
Kashis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twisterlove
Att du ens orkar engagera dig i denna idioti är förvånande, hur orkar du?

Mest nyfikenhet faktiskt och är det människor som känner att det finns ett problem som jag inte lyssnar på, så kan jag ställa upp och göra det för en gångs skull.
Det är livat som bara den hos feministerna men det har helt gått mig förbi vad själva det egentliga problemet är.
Citera
2014-03-23, 13:20
  #4
Medlem
hashish-boys avatar
Byt namn på feminismen... Uppenbarligen så har ordet fått en mycket bredd innebörd som lockar till sig provokatörer med en egen agenda som snarare stjälper än hjälper de med normala värderingar.

Hade jag varit tjej så hade jag blivit upprörd på dessa individer, nu skriver jag istället inlägg om deras idioti för att boosta mitt internet ego
__________________
Senast redigerad av hashish-boy 2014-03-23 kl. 13:29.
Citera
2014-03-23, 13:20
  #5
Medlem
twisterloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kashi
Mest nyfikenhet faktiskt och är det människor som känner att det finns ett problem som jag inte lyssnar på, så kan jag ställa upp och göra det för en gångs skull.
Det är livat som bara den hos feministerna men det har helt gått mig förbi vad själva det egentliga problemet är.

Inget problem, personen i fråga gör ett konstaterande:

Citat:
Ursprungligen postat av Dahmer
vi behöver inte männen alls! Vi behöver bara varandra.

En sund kvinna förstår att kvinnan behöver mannen lika mycket som mannen behöver kvinnan. Konstaterande: kvinnan i fråga (förutsatt att det är en kvinna, antar det?) är inte sund, inte i biologisk aspekt, kvinna eller människa.
Citera
2014-03-23, 13:23
  #6
Medlem
twisterloves avatar
Låt dig inte dras med i denna skit tycker jag, det är politiska aktivister som får betalt för att skriva detta.
Citera
2014-03-23, 13:28
  #7
Medlem
Kashis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hashish-boy
Byt namn på feminismen... Uppenbarligen så har ordet fått en mycket bredd innebörd som lockar till sig provokatörer med en egen agenda som snarare stjälper än hjälper de med normala värderingar.

Hade jag varit tjej så hade jag blivit upprörd på dessa individer, nu skriver jag istället inlägg om deras idioti för att boosta mitt internet ego istället

Kanske ska man inte ta denna enskilda individs åsikter som feministers i allmänhet men det är en grupp med över 10K medlemmar så helt handfallna i debatten bör dom inte vara.
Antagligen håller majoriteten av landets befolkning med om de normala feministers värderingar eller låter sig åtminstone bli övertygade efter en del argument.
I dessa extrema fall blir jag mer nyfiken dock, då dom verkar se ett extremt problem som går flera av oss andra förbi.

Citat:
Ursprungligen postat av twisterlove
Inget problem, personen i fråga gör ett konstaterande:



En sund kvinna förstår att kvinnan behöver mannen lika mycket som mannen behöver kvinnan. Konstaterande: kvinnan i fråga (förutsatt att det är en kvinna, antar det?) är inte sund, inte i biologisk aspekt, kvinna eller människa.

Antagligen handlade det inte direkt om biologi utan snarare politiken men det är ju lika dumt att säga ifrån sig ~45% av befolkningen som eventuellt kan ge medhåll i många av frågorna dom för.

Citat:
Ursprungligen postat av twisterlove
Låt dig inte dras med i denna skit tycker jag, det är politiska aktivister som får betalt för att skriva detta.
Det är därför jag håller mig i ett hörn på flashback tills jag fått lite mer klarhet i frågan.
Citera
2014-03-23, 13:36
  #8
Medlem
twisterloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kashi

Antagligen handlade det inte direkt om biologi utan snarare politiken men det är ju lika dumt att säga ifrån sig ~45% av befolkningen som eventuellt kan ge medhåll i många av frågorna dom för.

Jo visst, för dessa politiska åsikter förtjänar personen (kvinnan?) att bli evolutionsmässigt oacceptabel som partner enligt mina värderingar. Kvinnan frånsäger sig männens identitet och syfte i alla aspekter i samhället, även biologiska aspekter då denna kvinna med dessa åsikter och alla hon drar med sig aldrig kommer eller kan få några barn, vilket är ett naturligt utfall efter hennes uttalande att hon inte behöver männen alls.

Edit: faktum är att det vore moraliskt ansvarsfullt att bli lesbisk för henne, för sex med män "behöver" hon inte, hon behöver bara sina feministiskt politiskt lagda kvinnor.
__________________
Senast redigerad av twisterlove 2014-03-23 kl. 13:43.
Citera
2014-03-23, 13:37
  #9
Medlem
hashish-boys avatar
Menar du att jag har fel när jag påstår att det finns en hel drös personer som drar personliga fördelar av att vara så extrema att de lyckas komma med i några av Sveriges största tidningar? Deras insändare och överproportionerade plats i andra sociala medier undergräver själva innebörden av feminismen vilket får konsekvensen att fler tar avstånd från feminism.

Precis efter att man diskuterat feministen som propsat om att få kissa på urinoarer så kan jag tänka mig att det tar emot för en del att svara ja på frågan: är du feminist?
Citera
2014-03-23, 15:05
  #10
Medlem
Kashis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twisterlove
Jo visst, för dessa politiska åsikter förtjänar personen (kvinnan?) att bli evolutionsmässigt oacceptabel som partner enligt mina värderingar. Kvinnan frånsäger sig männens identitet och syfte i alla aspekter i samhället, även biologiska aspekter då denna kvinna med dessa åsikter och alla hon drar med sig aldrig kommer eller kan få några barn, vilket är ett naturligt utfall efter hennes uttalande att hon inte behöver männen alls.

Edit: faktum är att det vore moraliskt ansvarsfullt att bli lesbisk för henne, för sex med män "behöver" hon inte, hon behöver bara sina feministiskt politiskt lagda kvinnor.
Det låter som ett hopplöst fall, ser inte hur kvinnor (och män) som tar helt avstånd från det andra könet är något annat än självdestruktivt.

Jämställdhet är en balans som vi kommer långt med, dock skulle det ju fungera biologiskt att hålla män i bur bara för att farma på deras säd.
Tror inte det skulle bli ett lyckat samhälle utan alla dessa män, därför behöver vi också alla kvinnors sunda egenskaper för att maximera vårt samhälle.


Citat:
Ursprungligen postat av hashish-boy
Menar du att jag har fel när jag påstår att det finns en hel drös personer som drar personliga fördelar av att vara så extrema att de lyckas komma med i några av Sveriges största tidningar? Deras insändare och överproportionerade plats i andra sociala medier undergräver själva innebörden av feminismen vilket får konsekvensen att fler tar avstånd från feminism.

Precis efter att man diskuterat feministen som propsat om att få kissa på urinoarer så kan jag tänka mig att det tar emot för en del att svara ja på frågan: är du feminist?

Jag tycker att man ska kunna stå upp för sina jordnära feministiska åsikter utan att automatiskt bli skövlad in i samma fack som de med extrempolitisk agenda.

På samma sätt som att folk drar sig för att stå på sig för SD eftersom dom kan få en pucko-stämpel är det nog så att folk undviker att slå slag för feminismen, i rädsla för att bli sedda som extremister.

Om folk vågar stå för en ideologi utan att vara rädda för att bli jämförda med fundamentalister skulle det ju avväpna extremisterna på ett sätt, att dom har inte den mängd auktoritära makt i sin politik som dom tror.
Citera
2014-03-23, 15:43
  #11
Medlem
hashish-boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kashi
Jag tycker att man ska kunna stå upp för sina jordnära feministiska åsikter utan att automatiskt bli skövlad in i samma fack som de med extrempolitisk agenda.

På samma sätt som att folk drar sig för att stå på sig för SD eftersom dom kan få en pucko-stämpel är det nog så att folk undviker att slå slag för feminismen, i rädsla för att bli sedda som extremister.

Om folk vågar stå för en ideologi utan att vara rädda för att bli jämförda med fundamentalister skulle det ju avväpna extremisterna på ett sätt, att dom har inte den mängd auktoritära makt i sin politik som dom tror.

Nu tycker jag att du duckar frågan även om det du skriver är väldigt bra. Jag hävdar att väldigt många radikala/extrema feminister bör ses som det största hotet mot en sund debatt som kan leda någonvart.

Cissi wallin är ett exempel på en radikal feminist (absolut inte paritet med trattpissaren men absolut radikal) och jag upplever att hon skor sig på att vara väldigt provokativ och hon gör det enkelt för meningsmotståndare att vinna billiga poäng.

Jag kan uppriktigt säga att jag är alldeles för politiskt splittrad för att riktigt orka diskutera sakfrågorna inom feminismen men jag blir väldigt provocerad när man försöker framstå som en kämpe för kvinnliga rättigheter när man egentligen är mer intresserad av hur många tusen kr bloggen drar in varje månad.

Det finns säkert de med extrema åsikter men jag tror att majoriteten av de som syns och hörs mest gör det för egen vinning.
__________________
Senast redigerad av hashish-boy 2014-03-23 kl. 15:54.
Citera
2014-03-23, 18:14
  #12
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kashi
Jag är beredd att lyssna och ta efter era instruktioner, då jag själv inte har något att komma med (p.g.a privilegiet).

Ett inlägg på Lady Dahmers facebook

kan ni hjälpa på traven, hjälp mig förstå hur jag kan hjälpa?

Ett inlägg strax därunder av

Skulle jag som man alldeles nyss inte fundera på vad jag kunde göra...? samtidig skrivs det att det inte finns något för mig att göra.

Nyfiken bara på vad feministerna vill, förutom att yra omkring som en stormvind?
Jag är en tolerant person som dagligen försöker att inte systematiskt göra saker som män tydligen gör.


Så jag undrar kära feminister vad är problemet, som jag förstår det är det bästa att LYSSNA och jag är idel öra. Eller måste jag lista ut det själv?
En man till godo för jämställdhetsfeminismen.

1) Varför länkar du inte så man kan få en uppfattning om i vilket sammanhang detta har sagts. Det blir ju svårt att få en uppfattning om vad hon faktiskt kan tänkas vilja säga annars.

2) Varför är det viktigt för dig att känna att hon och andra feminister/kvinnor behöver dig?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback