2014-03-22, 23:43
Medlem
Jag ska frklara mitt problem ganska ordagrant.

Fr ngra r sedan kpte jag en Ipod 30 GB Video , 5th generation.
D slutade den att fungera s jag la den p hyllan istllet (helt svart skrm, ingen logo syns eller dylikt). Ngra r senare, vilket blir idag, s har jag tnkt efter att de kanske r batteriet som r kass.
De flesta elektronik-prylar som bara somnar av tyder oftast p att batteriet har blivit kasst.

S jag tog och bestllde ett nytt batteri frn Ebay. Jag fick hem batteriet och bytte samtidigt ut den gamla mot den nya. Det trkiga r att batteriet var knappt laddad, men jag fick under min frvning igng Ipoden. D blev jag glad tminstone fr den stunden att den visade liv kvar.

Nr jag satt med Ipoden s installerade jag Itunes p direkten och stoppade i laddningskabeln efter. D kom en Windows ruta upp och de stod att ''inga drivrutiner hittades''. Itunes visade heller inga tecken p igenknning. Men jag trodde att det spelade vl ingen roll om drivrutiner hittas eller inte, min Ipod ska nd kunna laddas utan att behva drivrutiner..

Men ack s fel jag hade, jag kunde heller inte ladda min Ipod via en kontakt i vggen (ntadapter). S nu sitter jag hr med samma problem som jag trodde att jag hade nr Ipoden var ''dd'' fr ngra r sen.

Nu vill jag f fram den dr rutan som kom upp dr den visar att inga drivrutiner hittades fr min Ipod.
Fr nr jag kopplar in min Ipod i ngon annan dator s hnder ingenting, har provat med 3 olika datorer. Hur ska jag g tillvga och avinstallera drivrutiner eller hur installerar jag ens drivrutiner till Ipod Video 30GB? Enhetshanteraren verkar inte visa ngra tecken heller.. frstr mig inte p den heller..

Tack p frhand, jag tror mnga har de hr problemet och inga mnga kllor i google har det rtta svaret till det hr specifika problemet.
Citera
2014-03-23, 01:12
Medlem
Hur laddar man en Ipod batteri utan ntkablar/usbkablar ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in