Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-03-22, 23:43
  #1
Medlem
Jag ska förklara mitt problem ganska ordagrant.

För några år sedan köpte jag en Ipod 30 GB Video , 5th generation.
Då slutade den att fungera så jag la den på hyllan istället (helt svart skärm, ingen logo syns eller dylikt). Några år senare, vilket blir idag, så har jag tänkt efter att de kanske är batteriet som är kass.
De flesta elektronik-prylar som bara somnar av tyder oftast på att batteriet har blivit kasst.

Så jag tog och beställde ett nytt batteri från Ebay. Jag fick hem batteriet och bytte samtidigt ut den gamla mot den nya. Det tråkiga är att batteriet var knappt laddad, men jag fick under min förvåning igång Ipoden. Då blev jag glad åtminstone för den stunden att den visade liv kvar.

När jag satt med Ipoden så installerade jag Itunes på direkten och stoppade i laddningskabeln efter. Då kom en Windows ruta upp och de stod att ''inga drivrutiner hittades''. Itunes visade heller inga tecken på igenkänning. Men jag trodde att det spelade väl ingen roll om drivrutiner hittas eller inte, min Ipod ska ändå kunna laddas utan att behöva drivrutiner..

Men ack så fel jag hade, jag kunde heller inte ladda min Ipod via en kontakt i väggen (nätadapter). Så nu sitter jag här med samma problem som jag trodde att jag hade när Ipoden var ''död'' för några år sen.

Nu vill jag få fram den där rutan som kom upp där den visar att inga drivrutiner hittades för min Ipod.
För när jag kopplar in min Ipod i någon annan dator så händer ingenting, har provat med 3 olika datorer. Hur ska jag gå tillväga och avinstallera drivrutiner eller hur installerar jag ens drivrutiner till Ipod Video 30GB? Enhetshanteraren verkar inte visa några tecken heller.. förstår mig inte på den heller..

Tack på förhand, jag tror många har de här problemet och inga många källor i google har det rätta svaret till det här specifika problemet.
Citera
2014-03-23, 01:12
  #2
Medlem
Hur laddar man en Ipod batteri utan nätkablar/usbkablar ?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback