2014-03-22, 20:58
Medlem
LegaliseItNows avatar
Nån busringde min lillebror, sa att han var polisen och sa till min lillebror att det hade varit skottlossning hemma hos oss.
Huset var då helt tomt eftersom resten av familjen och jag ochså var borta då.
Vi alla förstod ju ändå rätt så snabbt att det måste varit en busringning, dubbelkollade med polisen och de var säkra på att det inte var någonting eftersom polisen aldrig säger sånt till 10 år gamla barn.

Det var ej dolt nummer som det ringdes ifrån, det ringdes ifrån detta nummer:
07621090

Har sökt runt på hela google och massa sidor men inte hittat ett enda skit om nummret.
Vad är nästa steg till att få tag på vem som ringde?

Tack i förskott.
Senast redigerad av LegaliseItNow 2014-03-22 kl. 21:17.
Citera
2014-03-22, 21:01
Medlem
thedanishguys avatar
Du ringer numret med dolt nummer och försöker få personen att avslöja sig själv.
Enkelt och funkar för det mesta.
Citera
2014-03-22, 21:02
Medlem
LegaliseItNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thedanishguy
Du ringer numret med dolt nummer och försöker få personen att avslöja sig själv.
Enkelt och funkar för det mesta.
Ajuste, jag ringde numret och kommer inte fram. Telefonen måste vara avstängd eller något sånt.
Citera
2014-03-22, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LegaliseItNow
Nån busringde min lillebror, sa att han var polisen och sa till min lillebror att det hade varit skottlossning hemma hos oss.
Vi alla förstod ju ändå rätt så snabbt att det måste varit en busringning, dubbelkollade med polisen och de var säkra på att det inte var någonting eftersom polisen aldrig säger sånt till 10 år gamla barn.

0762110590

Har sökt runt på hela google och massa sidor men inte hittat ett enda skit om nummret.

Tack i förskott.

troligen ett oregisterat kontantkort och då blir det svårt att hitta något

operatören är sannolikt tele2 eller Comviq enl pts

Med vänlig hälsning
t
Citera
2014-03-22, 21:13
Medlem
Wannabegangsterns avatar
076-nummer brukar vara comviq
finns inget att göra man kan ju anmäla numret till polisen, och om han ringer igen kan man kanske hålla kvar honom och ta sig ett snack alt. ringa polisen på annan lur och be dem spåra numret (tveksamt om de orkar :P)
Citera
2014-03-22, 21:17
Medlem
LegaliseItNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wannabegangstern
076-nummer brukar vara comviq
finns inget att göra man kan ju anmäla numret till polisen, och om han ringer igen kan man kanske hålla kvar honom och ta sig ett snack alt. ringa polisen på annan lur och be dem spåra numret (tveksamt om de orkar :P)
Asså det var ju nån vuxen person som ringde, inte någon liten unge, så kanske värt att anmäla till polisen dåra?
Citera
2014-03-22, 21:40
Medlem
Testa med truecaller den ger resultat för oregostrerade kontantkort också. Det är en app för mobiler.
Citera
2014-03-23, 10:01
Medlem
Kasperskys avatar
Installera en app som heter Truecaller. Därefter så söker du efter numret, men det är troligtvis oregistrerat. Polisanmäla, hjälper nog ingenting. Sök på hitta.se - får du inget resultat så kan du lika gärna glömma det.
Citera
2014-03-23, 10:13
Medlem
borjegs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LegaliseItNow

07621090

Tack i förskott.

Inte så konstigt att inget händer när du använder det numret. Det fattas ju siffror.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in